Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En god anmeldelse som gir 4/10, lurer på hva fanboys skal klage på nå.

 

En mye mer rettferdig anmeldelse, som absolutt kan forsvares.

 

Han har likevel spillet spillet litt forlite, og ikke prøvd ut store features som siegeing, politikk og warfare mellom guilds og naval combat. Litt avhengig av hvordan du ser det fortjerner spillet ikke mer en 7/10, og da velger du og overse ting som den helt forferdelige PvE som finnes i spillet.

 

Personlig ville jeg nok landet på en 5.5/10 eller noe slikt, men jeg storkoser meg fortsatt med PvP. Likevel er det lite annet en PvP turer og gode small/medium pvp battles som er noe gøy. Resten er generelt dårlig laget, klumsete og bærer preg av dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
En god anmeldelse som gir 4/10, lurer på hva fanboys skal klage på nå.

 

Jeg kan lett gi Darkfall 4/10 eller mindre når det gjelder enkelte aspekter av spillet.

Men for min del så spiller jeg MMO spill kun pga PvP. Har ikke spillet PvP så gidder jeg ikke teste det rett og slett, og det er her Darkfall gjør det bra nok til at folk fremdeles spiller det, og det er her jeg vil "score" spillet høyere enn en 4.

 

Så helt klart, er man den vanlige MMO spilleren som faktisk syns World of Warcraft er et bra spill så vil nok Darkfall "score" lavt, men liker man en spenningsfylt PvP del som gir deg frysninger opp rævsprekken når du vet at ting ligger i potten så vil Darkfall treffe deg midt i blinken.

 

Når jeg får mer tid så skal jeg nok tilbake for å herje litt rundt på jakt etter folk å slå ned.

 

Er jeg en Darkfall fanboy? Neppe.

Er jeg en fanboy av PvP som betyr noe? Ja.

 

Og det er her vi sliter litt ettersom Darkfall er det eneste spillet som kan tilby noe av det vi ønsker, hvis man ikke ser bort ifra 10 år gamle spill samt EVE. Mulig Mortal Online tar over tronen, og da vil jeg isåfall bytte fil mot svenskene.

Lenke til kommentar

Mekket sammen et lite chart over antall medlemmer i alliansene.

 

EU1Census.jpg

 

 

Og her er et mini review jeg fant av spillet:

To give a little background about myself I am an experienced mmorpg gamer. I have played UO,AC,AC2,DAOC,Linage 2, CoH, WoW, EvE, WAR.

 

Last summer I was excited about the release of Warhammer. I left warhammer and returned to WoW over winter. When Darkfall was released (semi released as we all know the issues with purchasing the game) I began to follow the game very closely.

 

I have been playing Darkfall for 1 month now.

 

To start off I would like to address some of the major complaints I've seen on these boards.

 

I have never experienced a Queue. Seldom have I experienced any major errors or bugs. The game does feel slightly unfinished but what new MMO doesn't feel that way? I certainly felt that way about WAR.

 

I am in NA, few to no lag issues (other than the random lag spike here or there, also sometimes during major battles)

 

 

 

Ok on with the review....

 

First off I have to say I couldn't be more pleased with the fighting system in this game. Finally we have a MMO with a real time fighting system. And I have to say in no way is this system broken. It feels very balanced and fun to engage in PvP battles.

 

If I shoot at you with my bow and the arrow hits where you are standing on my screen, you are hit. Same with a swing of my axe. This is a flawless system and is unmatched if you think you would enjoy a MMO / FPS fusion.

 

This is where the "nitch" is very obvious. If you want a turn based MMO or are not interested in twitch type combat Darkfall is defiantly not for you.

 

Lets talk about why I feel this game is Epic : I joined a Clan about 3 weeks ago. When I joined we owned a Hamlet (small town) Using that town as a base of operation we gathered recourses, experienced enemy raids, took on PVP and PVE mini raids.

 

Our guild leader makes an announcement. that in 9 days we aim to capture a Large City for ourselves. During that time we focused on gathering gold and materials as well as getting our gear ready for the big battle.

 

As promised the day came. I could not be more excited as the buzz was huge in the air. So many msgs and Vent chats from different clans, who will ally us to help? who will be our enemies? Who wants to stay out of the battle?

 

The challenge for the city was made and our leaders split our armies into an attack group and a defense group.

 

Early reports that the enemy city had over 100 defenders. Our diplomats were able to break ground by getting one of their clans to turn coat.

 

I stayed to defend the town and needless to say we were assaulted by the death alliance who was in no way involved in the siege! Were they paid to attack us and keep our forces split? Or were they simply trying to take advantage of the situation. Needless to say it was about a 40 v 40 battle.

 

I shot arrows from our town walls, chased enemies back. The full loot really comes into play here as no one wants to die. An assault can move back and forth very quickly.

 

We held off the attackers and with the help of our allies and strong diplomacy we were able to take the city.

 

The long ride to our new home was really a call for celebration. Cheers congrats and excitement was all I remember from that experience.

 

In our new city I take a lot of pride in pitching in to help the clan grow the city and recruit more people into our clan. I enjoy my new home and I believe that I have also found my MMO home Darkfall.

 

 

 

So my review has turned into a bit of a story. Is it epic? I think so, much more epic than any PVP experience I had in WAR or WOW.

 

I will leave this as is for now, I can continue the review but instead of giving Darkfall a review grade or something like that all I can say is, for me, this is the mmo ive been waiting for.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Da ble det en lang natt med Darkfall. Jeg og en gruppe andre noobs hadde en rimelig læringsrik pvp rundtur i alveland :D

 

Fortsatt litt å gå før man er like rask i runddansen som de beste, men det kommer seg :mrgreen:

Endret av Syv
Lenke til kommentar

YC ekspanderer. Etter at hyperion gikk i dass så er det en del som ønsker seg inn til oss. Begynner nesten å bli for mange nå. En del idiot guilder som CORE har blitt tatt inn og det setter jeg ikke pris på.

 

Mye mer bråk rundt om i byene nå.

 

Samtidig hvis man skal sette om et diagram over hvor gode de forskjelige alliance er så detter vel de på toppen ned over. Zerging lønner seg kanskje nå i starten, men vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
YC ekspanderer. Etter at hyperion gikk i dass så er det en del som ønsker seg inn til oss. Begynner nesten å bli for mange nå. En del idiot guilder som CORE har blitt tatt inn og det setter jeg ikke pris på.

 

Mye mer bråk rundt om i byene nå.

 

Samtidig hvis man skal sette om et diagram over hvor gode de forskjelige alliance er så detter vel de på toppen ned over. Zerging lønner seg kanskje nå i starten, men vi får se hva som skjer.

 

Er Du i Ultima Thule? At det er mer bråk rundt om i byene nå har ingenting med CORE å gjøre, men at Alfar Alliance har kommet til Yssam. CORE er faktisk det guildet alene som har begrenset antall raids på byene, spesielt i nord.

 

For meg virker det som YC har svært få gode PvPere og det er helt klart at Dere ikke har mye erfaring med daglige raids/PvP etc.. Dette med tanke på at vi har fått endel god loot, bla 30 mounts på en og samme person. Så kan bekrefte at den freden Dere har hatt til nå er over, så kanskje besøke banken litt oftere når Dere skal crafte/harveste ;)

 

Nataz Urzalem

Vicious Vikings

 

PS: Vicious Vikings er et "Norwegian and Alfar only" guild og vi rekruterer. Kontakt meg eller Momento Mori

Endret av Nataz
Lenke til kommentar

Er ikke i UT, jeg er heller ikke veldig bekymret for guilden din. Folka som bor i NCP byen er ikke noe stort problem, de dreper kanskje en og annen harvester eller noob, men sånn i den store sammenheng er de ikke noe særlig å bry seg om.

 

YC sliter heller med at alle de store står på dørstokken, death, cairn og CoTC lager bråk.

 

At vi er dårlig i PvP er jeg ikke helt enig, er mange som ikke duger på egenhånd, men vi slo tilbake et ganske stort raid her omdagen og de var ganske mange flere enn oss.

 

Har desverre ikke mulighet til å spill nå, er faktisk mulig jeg blir borte til helt over sommeren, hvis ikke så kunne vi tatt en duel :p

Lenke til kommentar

Et fantastisk øyeblikk i DFO. Vi (Shadowbane Alliance) blir sieget av The Carebear Asylum (aka. Dusk) og Coalition of the Chillin. Så CairnBears og Afghanistan Alliance kommer for å hjelpe. Etter sikkert en times tid med å angripe byen deres ble vi til slutt presset ut. Vi trekker tilbake til vår by og venter på angrepet.

 

Med hjelp av Afghans enorme AoE spells knuser vi dem når porten vår går ned, rundt 8:30.

 

 

 

Edit: Enda en video.

 

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Herregud jeg kjøpte spillet i går og jeg må hånden på hjertet si at jeg ville gitt det 2/10.

 

Som en newbie suger spesielt spillet! for med en gang du går ut av byen for å gjøre en quest eller bare gå videre til en ny by eller trene deg opp eller hva søren. Så blir du drept! det er sånn at det ikke er en "noob zone" men startbyer der det er masse newbier og folk står utenfor portet bare venter på å drepe deg.

 

Hvis jeg kunne ville jeg aldri kjøpt spillet. (sikkert morsomt når du blir god men sånn som det er nå er det umulig)

 

Om Du spiller enda ta kontakt med meg (Nataz Urzalem) eller Momento Mori, så skal me overbevise deg om at spillet faktisk er MEGET MEGET bra. Vi trenger noen flere norske folk.

 

Vi har en hamlet og er i en alfar alliance.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Gleder meg.

 

Noen her som kommer til å transfere til NA?

Hopper elegant over å flytte til NA1.. klarer meg utmerket uten amerikanere! :D

 

Håper bare disse slitne europerene fyller opp serveren når de drar.

 

Ellers, expansion var jo morsom;P men tror ikke den forandret såå mye.

Har åpnet rundt 20 chaos chests uten noe å vise for det..

 

Monsters har blitt lettere å farme, det er jo bra. mer gold til de fattige! kanskje noen kjøper noe av meg snart da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...