Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøre på med df men.. Should i?

Du bør absolutt vurdere det hvis du liker PvP og high risk spill. Er ikke alle som syns det er like kjekt å miste utstyret sitt hvis en motstander klarer å drepe deg. Men så lenge du klarer å gi faen, og heller fokusere på gleden av å ta noen andre. Så er det et fantastisk spill. PvP er helt ufattelig spennende hver gang, og lite kan sammenlignes med gleden av å drepe noen med f.eks 8000 gold på seg.

 

Utviklerene er få, ikke særlig erfarne og spillet er fremdels ungt. Derfor er det masse exploits og bugs.

PvE er latterlig da mobsa enten er enkle og gir elendlig loot. Eller alt for vanskelige, og kan bare taes gjennom en exploit. Og så godt som alle mobsa kan bli exploita, fordi de er stokk dumme. Bare hopp opp på en byggning og skyt dem med piler eller magic, mens de løper inn i veggen som idioter.

 

Hvis man vil skille opp fort. Slik jeg gjør. Så er det et av de verste MMO spillene med tanke på grind. Det går hovedsaklig ut på å stå i mange mange mange timer med en macro som automatisk gjør at man hogger timber, miner iron til arrows for å skille opp archery. Eller stå i timesvis å drepe mobs for å få gold og reagents til å skille opp melee og magic.

Deretter må man bruke opp alle arrows og reagentene man har skaffet seg, det tar også timervis. Ha en macro som gjør at du skyter inn i en vegg eller deg selv.

Jeg pleier å se på filmer og tv-serier i mens, så det er helt ok greit for meg.

 

Hvis ikke, så hadde jeg nok fremdeles likt meg. Man trenger ikke å skille opp asap for å ha det kjekt.

 

De har fjernet mange exploits, men ikke gjort noe med spillerene som brukte dem. Så for øyeblikket storkoser f.eks klaner som TheMercs seg. De har utrolig høye skills i alt og exploita noen av de vanskeligste mobsa i lang tid. Nå har de det beste utstyret og ufattelige mengder penger. Som gjør at de knuser det meste som prøver seg.

 

Men klarer man å se forbi alt slikt, er det et utrolig bra spill. Et av de kjekkeste jeg har vært borti.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Venerable.

 

At spillet er såpass avhengig av at du bruker macros synes jeg er helt tåpelig. Spillet har veldig mye grind på denne måten, det blir nesten som å levle i WoW bare 10 ganger mer kjedelig og du må gjøre det med mange forsjellige skills. En slags avansert Experience leveling.

 

Hvis du liker crafting og gathering så kan du sikkert ha en del gøy i spillet også, men det er helt klart pvp som er den største delen av spillet. Ting som politics, sieges og citybuilding spiller også en rolle hvis du blir med i en av de mer involverte clanene.

 

Brenner du veldig for pve bør du styre langt unna Darkfall. Den mest effektive måten å drive pve på er å bugge ut mobsa og stå å skyte lav level magi på de i 15 minutter -> loot -> repeat.

 

Det er alltid spennede å dr på tur, du vet aldri hvem og hvor mange du møter på. Det er viktig å se seg rundt og snu seg tilbake hele tiden for å følge med på at ingen kommer bak fra. Det er også veldig viktig å høre godt etter om du hører noen i nærheten. Disse tingene gjør at det aldri bøit kjedelig når du er ute å explorer, flytter deg fra en plass til en annen eller er ute og PvP'er.

Lenke til kommentar
ca hvor lang tid tar det å laste ned client og patches etter du har kjøpt spillet? Setter pris på kjapt svar.

Client kan du laste ned når du vil, trenger ikkje betale for den, gjor vertfall ikkje eg. Har det liggande i tilfelle eg skulle få lyst til å kjøpe spelet :)

 

Det var vel på rundt 8 giga om eg ikkje tar helt feil, så ved litt kjapp matte kan du sjølv rekne ut ca tid nedlasting vi ta. Anngående patcher som har komt ut veit eg ikkje stort, men bare å sette på nedlasting over natta so er alt klart til neste morgen :)

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar

herregud! hvis dere klarer å gjøre det sånn du beskriver blir det helt fantastisk!

 

Og jeg vil hjelpe med reklame å få flere av mine venner til å bli med å spille ;)

 

for selv hvor bra spillet er må jo det være folk som spiller det.

 

Det med pirater høres spennende ut, hvis jeg for lov har jeg et forslag det er at dere burde legge ut "bot skip" sånn som "pirater" kan rane å få godt betalt for :D

Lenke til kommentar
Jeg begynner å gå lei jeg. Er i hyperion alliansen og har i grunn ingen ting å drive med, jeg løper rundt og dreper og blir drept.

 

Det er hovedsaklig PvP som er spillet, om du ikke liker veldig godt å harveste og crafte. Hyperion er en veldig stor allianse som eier nesten hele området nordøst, så da kan jeg nok se for meg at det blir lite å gjøre av og til. Politikk er jo også en del av spillet, men det får nok ikke folk med lavere ranks i små guilds være så mye med på.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å gå lei jeg. Er i hyperion alliansen og har i grunn ingen ting å drive med, jeg løper rundt og dreper og blir drept.

 

Skjønner litt at du begynner å bli lei hvis du ikke gjør så mye annet enn pvp?

Dra med et par folk fra Guilden og prøv en Dungeon? Crafting i dette spillet er jo så tørt og kjipt at det kanskje er så veldig interessant?

Du kan jo også prøve og være mer aktiv i guilden slik at du kan få kommandere en liten tropp? ;)

 

Noen som kan hjelpe meg litt med macros?

 

FOAD ;)

 

Btw, hva heter du ingame? (Slik at vi kan rapportere deg til GM)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Hadde guilden vært god i PVP hadde jeg hatt det mye bedre. Bytta fra en liten all-PVP-guild til en litt større vi-er-med-i-en-møkk-stor-alliance-guild.

 

De fleste der skjønner seg ikke så godt på pvp.

Har begynt å spille WWIIOL igjen, fordi squaden min der faktisk er flinke folk.

Lenke til kommentar
FOAD ;)

 

Btw, hva heter du ingame? (Slik at vi kan rapportere deg til GM)

Macros er lov, til en viss grad.. så hvorfor bry seg?

Fordi han blir eid ingame og vil skylde på at folk jukser

 

Blir eid av de fleste ingame, så tror ikke akkurat det er der det ligger ^^

 

Virker nesten som du synes macro er greit? Macro på noe annet enn gathering er faktisk juks i dette tilfellet, men de som driver med Macro skjønner liksom ikke det. Meget rart.

Jeg vil helst spille mot de som faktisk spiller spillet, ganske naturlig ønske ville nå jeg påstå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...