Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som spiller allerede, hvordan oppfatter dere at spillet vil fungere for casuals?

 

Er en del hardcore folk som sitter å spiller 95% av tiden når serverne er oppe. Tenker det blir en smule "hardt" for en casual om en måned eller to. For min del tror jeg nok jeg kommer til å stenge min account. Føles som jeg spiller et gratis MMORPG der folk hacker og exploiter til de grader. Spillet i seg selv føler jeg er uferdig, sånn skikkelig uferdig altså.

 

Men skal ikke si for mye heller, har bare spilt det et par dager nå. Men kan ikke si jeg er imponert.

 

Coco ;)

Lenke til kommentar
Dere som spiller allerede, hvordan oppfatter dere at spillet vil fungere for casuals?

Så lenge du har en guild så burde det ikke by på så mange problemene. Dø vil man uansett om man er casual eller hardcore. ^^ Gjelder bare å ta noen forhåndsregler så går det som regel bra.

 

Skal du absolutt gå solo så vil man slite litt etterhvert, er absolutt ikke et "solo game" når man tenker på PvE hvertfall, men jeg vet om flere som klarer seg fint solo når det gjelder PvP.

Lenke til kommentar
Dere som spiller allerede, hvordan oppfatter dere at spillet vil fungere for casuals?

Så lenge du har en guild så burde det ikke by på så mange problemene. Dø vil man uansett om man er casual eller hardcore. ^^ Gjelder bare å ta noen forhåndsregler så går det som regel bra.

 

Skal du absolutt gå solo så vil man slite litt etterhvert, er absolutt ikke et "solo game" når man tenker på PvE hvertfall, men jeg vet om flere som klarer seg fint solo når det gjelder PvP.

 

at hvem som helst kan loote liket ditt vist du dør er litt for hardcore for min del altså, bare tenkt hvor surt vist noen tar noe man brukt flere uker på og skaffe seg...kanskje måneder. har ikke vært borti noe slikt siden jeg spillte " the realm" synes exp tap burde vært straff nok egentlig..

Lenke til kommentar
Synes det er flott at hvem som helst kan loote hvem som helst. Skaper frykt. Ikke bare "ånei, noen drepte meg, nå har jeg kanskje en debuf når jeg spawner, eventuelt en 2 minutters ghostwalk". Nå er det "neeeeeeeei all looten min, helvete!". Da vil du virkelig ikke dø. :)

 

Det er sant det, og da prøver man sikkert å unngå tap-tap situasjoner.

Lenke til kommentar
Dere som spiller allerede, hvordan oppfatter dere at spillet vil fungere for casuals?

Så lenge du har en guild så burde det ikke by på så mange problemene. Dø vil man uansett om man er casual eller hardcore. ^^ Gjelder bare å ta noen forhåndsregler så går det som regel bra.

 

Skal du absolutt gå solo så vil man slite litt etterhvert, er absolutt ikke et "solo game" når man tenker på PvE hvertfall, men jeg vet om flere som klarer seg fint solo når det gjelder PvP.

 

at hvem som helst kan loote liket ditt vist du dør er litt for hardcore for min del altså, bare tenkt hvor surt vist noen tar noe man brukt flere uker på og skaffe seg...kanskje måneder. har ikke vært borti noe slikt siden jeg spillte " the realm" synes exp tap burde vært straff nok egentlig..

 

Joda, det kan være utrolig kjipt å miste en hel masse greier. Men følelsen blir også i så måte 100% større når man har hjertet i halsen og holder på å drite på seg mens man løper for livet. Det samme når man har oddsen mot seg og ender opp med å høste inn flere "tonn" med loot og ingredienser etter en suksessfull "PvP session".

 

I går så var jeg og en guildmate ute og utforsket litt når vi kom over en guildby. Vi tenkte at vi skulle løpe inn for å se om vi fant noen "macro-spillere" for å få "free-loot". Det var noen å hakket der så vi slo han i ryggen med sverdet. Da snudde han seg og ut fra et hus kom det et par stykker til. Vi tok beina fatt og løp det vi maktet mens vi "poppet" mat og potions. Kameraten min måtte gi tapt tidlig mens jeg løp avgårde.

 

Etter en stund så trudde jeg at jeg hadde kommet meg unda, men plutselig får jeg øye på to stykker på mount som løper etter meg. Jeg skjønner da at dette er nyttesløst og løper mot dem da de hentet meg inn for å angripe. Med friendly fire så fikk jeg dem til å gjøre endel skade på hverandre og det endte med at jeg drepte den ene mounten og fikk han ene ned til 10% mens han andre var på 50%. De drepte meg og fikk alt det jeg hadde på meg. Litt kjipt, men selve følelsen av det å bli jaget og det å nesten vinne over to stykker på mount er fantastisk.

 

Etter denne "encounteren" så fikk jeg en tell fra deres guildleder hvor de faktisk spurte om vi ville joine guilden deres ettersom vi faktisk gav fra oss såpass god motstand selv om vi ikke hadde på oss noe særlig med gear, noe som jo selvfølgelig var stilig å høre.

 

Mesteparten av spillet dreier seg rundt PvP, og de som har opplevd store slagsmål elsker spillet for følelsen det gir dem. Les litt fra reaksjonene på DF forumet angående krigen som foregikk i går natt der det var rundt 100 stk mot 50 hvor folket faktisk var meget overrasket over hvor smertefritt dette var med folk som hadde 50fps gjennom hele greia.

 

Et annet eksempel er jo: http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=150557

 

De som liker mass-PvP vil elske spillet mens de som ønsker content som en kan gjøre solo vil ha lite å gjøre. Spillet er satt opp til et samarbeid mellom spillere, og det må man tilrettelegge seg med om man ønsker å kjøpe spillet. Finn deg en guild og "have fun".

Lenke til kommentar
Moa, ikke et spill for meg, som trives godt med å stikke solo ut i skogen og utforske verden alene i endel timer.

Kan seff sikkert stikke ut naken å se verden, men bør gjerne ha på seg noe så man kan ta ut enkelte mobs om behovet kommer.

Som sakt, ta noen forhåndsregler så burde du kunne klare å gjøre dette uten problemer.

 

Har selv dratt ut på utforskning flere ganger med godt gear og funnet mobs jeg kan ta aleine. Dog, dra aldri ut uten potions og mat slik at du kan løpe fra eventuelle fiender.

Det å ha en mount er også en fordel nå som flere og flere har dette.

Ha på høy lyd slik at du hører om folk kommer eventuelt om du nærmer deg noen og la vær det å løpe i åpne områder, på toppen av fjell osv, steder hvor du er utsatt. Det a dra ut på tur når det er natt kan også være en fordel, men da burde du ikke ta på deg full plate som lyser opp grunnet lyset fra månen reflekteres fra armoren. Du kan isåfall bare ha det i backpacken og ta det på for å drepe mobs.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Ja, mounts har et eget HP pool så de kan bli drept.

 

Men man kan ikke skyte "ranged" fra mounts så hvis du først er ute og "stikker fra" noen på mount så skal det mye til for at de skal kunne ta deg igjen. Da går det på hvem som har mest stamina. Så hvis du noensinne blir forfulgt så løp til steder med mye vegitasjon, ruiner osv, steder du kan "hjemme" deg i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...