Betenkt Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 En venn av meg brukte Vista, fikk Ubuntu Linux og brukte det i lang tid men nå vil ha ha XP! Greit, han slenger inn en XP-cd men under han får opp at det ikke er noen harddisk tilgjengelig! Jeg hjelper han å reformatere Linux-disken til NTFS men han får samme melding. Forslag til løsning? Jeg har nesten gitt opp Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Prøv å null ut hele disken med killdisk. Det kan av og til løse slike problem. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Prøv å null ut hele disken med killdisk. Det kan av og til løse slike problem. Hvor skal kommandoen kjøres? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hva slags PC er det? Mange nyere laptop'er får det problemet fordi XP ikke har driver til ny SATA kontroller. Masse tråder her om slikt. Sjekk BIOS om du kan velge modus på SATA kontroller, hvis du har AHCI og IDE bør du prøve med IDE. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Er en Acer av noe slag. Han er ikke spesielt datakyndig og jeg har ikke peil på Acer, men kan prøve å finne produktnummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå