Gå til innhold

TRUE kjøler utrolig dårlig.

Revolution

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettopp kjøpt meg TRUE kjøleren nå, og ser at den er mye varmere enn med min gamle Zalman CNPS9700LED... Lurer på hva jeg kan ha gjordt galt?

Kanskje et dumt spørsmål, men har du montert på vifte? :)

Ellers så har de riktig gode resultatene jeg har sett kommet etter lapping, washer-mod og i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Den en går på å slippe bunnen på kjøleren felt flatt, bruke veldig fint sandpapir og slipe ned bunnen. Veldig viktig at den blir helt flat!!!

Den andre går på å legge en skive (washer) mellom kjøleren og festene for å få enda større press på cpuen.

Ta en titt på denne tråden på XtremeSystems du kan også slipe ned cpuen også hvis du er villig til å gå så langt.

Endret av HooligaNs117
Lenke til kommentar

Hei.

Hadde selv en TRUE tidligere, og her er 3 tips du kan gjøre for å få denne til å yte maksimalt:

1. Den enkleste av tipsene, er å fjerne selve rammen rundt CPU-en, altså den som holder CPU-en fast i hovedkortet. Den vil da ligge løst ned på hovedkortet og eneste kjøler som holder den på plass. Dette kan du tjene 5-10 grader på.

2. Finn noen metall/gummi-ringer å ha mellom kjøleren og festet. På denne måtet blir trykket gjevnere og hardere. Her kan du fort tjene en ~ 5 grader.

3. Planslip kjøleren. Dette er den mest krevende av de tre tipsene. Cluer her er at bunnen må bli HELT flat etter du har pusset den ned. Hvis du gjør dette for hånd er du dømt til å mislykkes, og kjøleren vil bli skjev (altså bunnen). Om du har riktig "verktøy" til dette, så kan du alltids prøve dette (selv om det egentlig ikke er nødvendig). Mener å huske jeg tjente 3-4 grader på dette. Ikke så mye å hente med andre ord.

PS: De gradene jeg oppgir, er hvor mye jeg tjente når prosessoren ble stabilitetstestet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...