marnes Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei! Lurer bare på om det er noen her som har noen erfaringer med å studere IT i utlandet, spiller ingen rolle hvor. Det jeg lurer på er hvilke skoler det lønner seg og satse på mer enn andre. Er det noen skoler som virkelig har tyngden sin innen IT. Den retningen jeg nå har lyst til å gå er mer spesialisert på sikkerhet, men etter å ha sett på studieprogrammet til en del skoler står det jo bare "computer engeenering" og veldig liten oversikt over hva studiet inneholder... Tar gjerne imot tips om bra nettsteder som har en oversikt over utenlands studier spesielt innen IT Takker for alle konstruktive svar! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 MIT er vel ansett som blant de aller, aller beste universitetene i verden på det området. Ellers er INSA Lyon i frankrike og Ecole Centrale gode skoler. Sistnevnte har fordelen av at de er så godt som gratis (INSA koster litt, men det er snakk om et piss i havet i forhold til amerikanske og britiske universiteter). Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kjenner en som tok bachelor i Australia, vet ikke om det holder for deg? Tok da senere master ved UiO. Lenke til kommentar
y00kii Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei! Lurer bare på om det er noen her som har noen erfaringer med å studere IT i utlandet, spiller ingen rolle hvor. Det jeg lurer på er hvilke skoler det lønner seg og satse på mer enn andre. Er det noen skoler som virkelig har tyngden sin innen IT. Den retningen jeg nå har lyst til å gå er mer spesialisert på sikkerhet, men etter å ha sett på studieprogrammet til en del skoler står det jo bare "computer engeenering" og veldig liten oversikt over hva studiet inneholder... Tar gjerne imot tips om bra nettsteder som har en oversikt over utenlands studier spesielt innen IT Takker for alle konstruktive svar! Sjekk ut: RMIT's internasjonale bachelor program, de har mange forskjellige grader innenfor Computer Engineering og lignende. Veldig god og oversiktlig side. Jeg fant ut om de via Kilroy Education, skal søke Bachelor of Engineering (Network) til Juli 2009. På Kilroy sin side kan du bestille studiekataloger fra alle deres samarbeidsskoler verden over, er som oftest bedre det en dårlig websider som du refererer til. OBS! Etter hva jeg fikk vite av studentveilederen hos Kilroy, må du legge ut ca. 10000kr ekstra per år til skolepenger, Statens Lånekasser dekker visst nok ikke alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå