TheGatherer Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei Hvordan kan jeg ordne en applikasjon til å utføre en bestemt handling på et bestemt tidspunkt eller tidspunkter? I dette tilfelde skal applikasjonen sende en mail med informasjon som står i en textbox på et bestem tidspunkt (eller flere, f.eks 18.00 og 16.00) Må jeg sette opp en klokke som følger tiden og som utfører handlingen på det bestemte tidspunkt? - TheGatherer Endret 19. oktober 2008 av TheGatherer Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei Hvordan kan jeg ordne en applikasjon til å utføre en bestemt handling på et bestemt tidspunkt eller tidspunkter? I dette tilfelde skal applikasjonen sende en mail med informasjon som står i en textbox på et bestem tidspunkt (eller flere, f.eks 18.00 og 16.00) Må jeg sette opp en klokke som følger tiden og som utfører handlingen på det bestemte tidspunkt? - TheGatherer Jeg tror cluet her er å beregne hvor lenge det er til neste hendelse skal utføres fremfor å sjekke mot systemklokken hele tiden. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Neida. Du kan unngå å kreve at programmet ditt kjører ved å la Windows' Scheduled tasks (noe àla CRON-jobber i UNIX) ta over logistikken. Dessverre er det ikke inkludert egne klasser for dette i .NET, men man kan alltids gå for en wrapper av Win32-APIet fra en tredjepart: http://www.codeproject.com/KB/cs/tsnewlib.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå