Gå til innhold

gravitasjonslov og bigbang maskin

dronjom

Anbefalte innlegg

hei, jeg fører denne artikkelen videre:

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article368093.ece

les kommentarene under

man mener altså at gravitasjonen har med strålene som kommer åvenifra og presser oss ned, og at det ikke har noe med magnetfelt i jorda å gjøre. strålene i universet går jo i alle retninger. man mener at forskningen i sveits ikke er så lurt og kan skape sorte hull og at dette kan ha sammenheng med økonomikrisene og naturkatastrofer å gjøre

for mer info, les rundt på sida :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gravitasjonen ... ikke har noe med magnetfelt i jorda å gjøre.

Det er det da heller ingen som hevder. Gravitasjon er ikke en form for magnetisme.

tåpelig av meg å si det sånn da :p men du skjønner hva jeg mener, er litt usikker på teoriene selv :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Så hvorfor dytter disse strålene oss rett ned alle plasser på jorda og ikke sidelengs?

dette kan ha sammenheng med økonomikrisene og naturkatastrofer å gjøre

Haha, vi har nok funnet årsaken her.

Lenke til kommentar
Så hvorfor dytter disse strålene oss rett ned alle plasser på jorda og ikke sidelengs?

Og hvorfor er vi ikke vektløse innendørs? Veier vi mindre om vi er i kjelleren enn om vi står ute eller høyt oppe på et fjell? Hvis dette fungerer på overflaten, hvorfor føler vi ikke trykket på oss, og hva /skjer/ med at vi har et system for å presse blod mot hodet for å motvirke at alt samles nederst i kroppen?

Det er så mange /bra/ implikasjoner i hypotesen til Rønjom at den /umulig/ kan være gal.

nb nb nb sarkasme nb nb nb

Lenke til kommentar

Oh god. Here we go again. sorte hull, økonomikriser, klimaproblemer. Makan. Sjangsen for at et sort hull skal oppstå er usannsynlig liten, og om det skulle oppstå vil det kollapse under sin egen gravitasjon i løpet av null komma niks, for å bruke et veldig upresist begrep.

Dessuten er jo artikkelen helt på jordet. Bare les ingressen for eksempel. "Verdens største atomknuser, som skal gjenskape «big bang», er i gang. De første protonene er skutt gjennom en 27 kilometer lang tunnel". Først uttales det at det er en atomknuser, så motsier forfatteren seg selv og sier at det er protoner - altså subatomære partikler - som sendes igjennom LHC. Å ta noe av dette sprøytet seriøst ville jo være galskap.

Lenke til kommentar

Og hvorfor er vi ikke vektløse innendørs? Veier vi mindre om vi er i kjelleren enn om vi står ute eller høyt oppe på et fjell? Hvis dette fungerer på overflaten, hvorfor føler vi ikke trykket på oss, og hva /skjer/ med at vi har et system for å presse blod mot hodet for å motvirke at alt samles nederst i kroppen?

strålene går også sidelengs, men siden det er mest masse rett under oss vil strålende få en lodret vinkel. Strålene som kommer inn over andre enden av kloden brenner opp mer eller mindre før de er igjennom all lavaen osv under oss, og jo mer man kommer i lodret vinkel jo mer får man tyngdekraften rett ned.

Om man er innendørs eller utendørs spiller litt rolle, men ikke merkbart siden det er litt forskjell på et 10 cm tak og tusenvis av kilometer rett ned. Dette med blodet har kanskje med at hjerneaktiviteten er øverst, og som en flamme som drar blodet oppover

grunnen til at jeg blir sur på forskerne er at de sier de ikke vet hva de holder på med, og da spiller det ikke så stor rolle hva de gjør, det er irriterende uansett.

maskinen ble jo helt overskygget av økonomigreiene, og da tenkte jeg det kunne være en link mellom dem. 370 minusgrader er jo litt liksom

Lenke til kommentar
Mer info fra en tenker i Skien: når noe kolliderer slik at summen av kollisjonen blir raskere enn lyset vil det begynne å brenne. En flamme er som et sort hull som blir slynget rundt med luften og det gjør vondt i øynene å se rett på det fordi det blir slynget ut lyspartikler og samtidig dratt inn luft/masse, og når man holder hånden over vil det gjøre vondt fordi flammen brenner mot tyngdekraften, flammen brenner de minste partiklene, og de minste partiklene er dem som kommer fra universet som presser oss ned, ergo liker en flamme seg best når den brenner opp. Slik vil det også gjøre det lett å bygge et romskip. Forskerne tenker opp ned. Hvilken side av meteorene brenner det når de fyker i full fart? Og hvilken ende av en pil lønner det seg at den er tyngst når den skytes avgåre? Forskerne tenker helt opp ned, det er en grunn til at homlen kan fly med disse små vingene. Skal man kunne ferdes i universet må man: BRENNE OPP LYSET FORRAN SEG, SÅ KAN MAN REISE SÅ FORT MAN VIL! Det er ikke værre. :)

Det er også slik at det er to ting man må tenke på når man snakker om en person er rolig eller ikke. Er han rolig inni seg er han mer aktiv på utsiten, slik som barn, mens er man urolig på innsiden, slik jeg var i mange år, da er man verdens roligste person på utsiden fordi man prøver å skjule det hele tiden, og man holder ekstra lenge på med hobbyene sine og er mye for seg selv. Sjokolade er ikke farlig å spise i det hele tatt, sjokolade og godterier gjør at man blir rolig på innsiden og mer aktiv på utsiden, og sukker er bare en energi som gjør at man får mer glede av å bevege seg mye. Medikamenter har motsatt effekt, de gjør at man blir mer urolig på innsiden fordi man føler seg syk pga man går på medisiner, men legene, dumme som de er, tror at pasientene har det bedre fordi de er mer rolige på utsiden, og i lengden blir de faktisk bedre fordi de blir etterhvert sterkere enn legene og psykologene. Har dere noen gang tenkt på hvem som mister jobbene først hvis det ble fred i hele verden? Psykologene er nok redd for det og vil holde på pasientene.

Relativitetsteorien er slik at alle har en klokke inne i seg ut fra hva man føler. Har du ikke ofte hørt slik som: "dagen føltes uendelig lang", "jeg følte tida gikk så fort".. har du noen gang tenkt på at dette faktisk kanskje er sant? at tiden faktisk Gikk seinere? men det kan man jo aldri noensinne bevise fordi man bare er èt menneske i løpet av livet. Jeg har merket sånn at for å løpe fortere må jeg slippe tankene helt og bare konsentrere meg om å ikke tenke på noe som helst, bare fly avgårde, da blir jeg ikke sliten og kommer i bedre form og kan spise hva jeg vil fordi jeg løper det av meg. Og da føles det ofte som tiden går seinere slik at jeg fortere kommer meg frem. Hvis tiden inni deg går seinere vil det jo føre til at du rekker å gjøre flere ting innen et visst tidsrom, og for andre vil det føles som tiden gikk fortere fordi de blir stressa av deg.

Håper noe av dette kan være til nytte for noen :)

Hvis dette er nyttig for noen, Daniel, da kan du kalle meg en krakk. :!:

Lenke til kommentar
Mer info fra en tenker i Skien: når noe kolliderer slik at summen av kollisjonen blir raskere enn lyset vil det begynne å brenne. En flamme er som et sort hull som blir slynget rundt med luften og det gjør vondt i øynene å se rett på det fordi det blir slynget ut lyspartikler og samtidig dratt inn luft/masse, og når man holder hånden over vil det gjøre vondt fordi flammen brenner mot tyngdekraften, flammen brenner de minste partiklene, og de minste partiklene er dem som kommer fra universet som presser oss ned, ergo liker en flamme seg best når den brenner opp. Slik vil det også gjøre det lett å bygge et romskip. Forskerne tenker opp ned. Hvilken side av meteorene brenner det når de fyker i full fart? Og hvilken ende av en pil lønner det seg at den er tyngst når den skytes avgåre? Forskerne tenker helt opp ned, det er en grunn til at homlen kan fly med disse små vingene. Skal man kunne ferdes i universet må man: BRENNE OPP LYSET FORRAN SEG, SÅ KAN MAN REISE SÅ FORT MAN VIL! Det er ikke værre. :)

Det er også slik at det er to ting man må tenke på når man snakker om en person er rolig eller ikke. Er han rolig inni seg er han mer aktiv på utsiten, slik som barn, mens er man urolig på innsiden, slik jeg var i mange år, da er man verdens roligste person på utsiden fordi man prøver å skjule det hele tiden, og man holder ekstra lenge på med hobbyene sine og er mye for seg selv. Sjokolade er ikke farlig å spise i det hele tatt, sjokolade og godterier gjør at man blir rolig på innsiden og mer aktiv på utsiden, og sukker er bare en energi som gjør at man får mer glede av å bevege seg mye. Medikamenter har motsatt effekt, de gjør at man blir mer urolig på innsiden fordi man føler seg syk pga man går på medisiner, men legene, dumme som de er, tror at pasientene har det bedre fordi de er mer rolige på utsiden, og i lengden blir de faktisk bedre fordi de blir etterhvert sterkere enn legene og psykologene. Har dere noen gang tenkt på hvem som mister jobbene først hvis det ble fred i hele verden? Psykologene er nok redd for det og vil holde på pasientene.

Relativitetsteorien er slik at alle har en klokke inne i seg ut fra hva man føler. Har du ikke ofte hørt slik som: "dagen føltes uendelig lang", "jeg følte tida gikk så fort".. har du noen gang tenkt på at dette faktisk kanskje er sant? at tiden faktisk Gikk seinere? men det kan man jo aldri noensinne bevise fordi man bare er èt menneske i løpet av livet. Jeg har merket sånn at for å løpe fortere må jeg slippe tankene helt og bare konsentrere meg om å ikke tenke på noe som helst, bare fly avgårde, da blir jeg ikke sliten og kommer i bedre form og kan spise hva jeg vil fordi jeg løper det av meg. Og da føles det ofte som tiden går seinere slik at jeg fortere kommer meg frem. Hvis tiden inni deg går seinere vil det jo føre til at du rekker å gjøre flere ting innen et visst tidsrom, og for andre vil det føles som tiden gikk fortere fordi de blir stressa av deg.

Håper noe av dette kan være til nytte for noen :)

Hvis dette er nyttig for noen, Daniel, da kan du kalle meg en krakk. :!:

ok, jeg skal slutte å skrive ting da :p har ikke så mye mer å si foreløpig heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...