kholand Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Kommer det snart en test av Canon Ixus 400 eller??! Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 DCResource har jo en i engelsk språkdrakt, med lenke til en annen omtale hos Steve's Digicams, eller vil du ha de på morsmålet? Lenke til kommentar
svingen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 ikke får og klage på norske tester men må inrøme att eg har ikkje set noe tester som er like "heavy" som steve sine tester dei er vanvtig nøyene er ikkje mye som blir overlat tilfeldigheten,og personen er veldig ærlig sier alltid hva han mener Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Vi har mast mange ganger på Canon, men de er ekstremt treige. Stadig blir tidspunktet for at vi kan få lånet kameraet forskjøvet. Jeg håper at jeg skal få kameraet til test i løpet av denne uken, men med Canon kan man aldri vite. Trist, for jeg får daglig epost fra lesere som lurer på hvor testen blir av. Testene til Steve's Digicams ville ikke jeg personlig stolt særlig på. Det er sjeldent man finner særlig kritikk der, man kan nesten like gjerne lese reklamebrosjyren. MLW Lenke til kommentar
kholand Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 nååjaa... vet nå ikke helt jeg men. vil ha en norsk test, egentlig kun for å ha flere tester å lese igjennom. har lest test hos dcresource,steve og dpreview. noen ganger så kan det være greit å lese tester som er veldig positive, for man blir gjerne litt deppa hvis en bare skal lese akam's tester... ingenting som er perfekt jo! alltid noe å sette fingeren på. Lenke til kommentar
svingen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 du har rett der eg er vel som folk flest vil lese mest mulig om ein ting før eg kjøper den Lenke til kommentar
kholand Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 har du hørt noe mer fra canon mlwirak?? venter spent på en test av dette kameraet. Tested din av casio kameraet var forresten veldig bra! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hei, jeg snakket med Canon senest i dag. De sender trolig Ixus 400 og S50 i løpet av morgendagen. Er det noen spesielle ønsker om hvilke kameraer de bør testes mot? Jeg får ihvertfall Olympus C-50 på plass mot S50. MLW Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Test det mot Casio Exilim EX-Z3 Lenke til kommentar
svingen Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 det her kan bli spenden mange bra kamera i det klassen der hva med og ta Olympus Mju 400 Digital og Sony Cyber-shot DSC-P92 blir + - 400 og forskjelig konkurenter.... det siste nevnet det veldig bra ut Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Mju 400 ser ikke ut til å komme på markedet før i månedsskiftet mai/juni, og Olympus har ikke testeksemplarer. MLW Lenke til kommentar
kholand Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 hadde vært fint med en test mellom IXUS 400 og coolpix 4300. begge har fått veldig gode kriterier i andre tester. På tide å oppgradere galleriet litt også kanskje? FLERE KAMERAER!! Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Når kommer i såfall en eventuell test... (Hvor lang tid tar det å teste?) Lenke til kommentar
svingen Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 vel det hadde vært greit og kunne sent in bilder sjølv fra sit kamera til bilde arktiv,det går kanskje nå og? eg har mange bilder fra canon a70 negative og posetive lisom,ser fram til ein ny test uanset det blir moro Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei, hvis dere ønsker å legge ut bilder kan dere ta kontakt med meg, med informasjon om hvilket kamera dere vil legge ut bilder fra, og hvilket brukernavn/passord dere ønsker til galleriet. Jeg har fått Ixusen nå, og håper at testen vil bli presentert på mandag. Det eneste jeg har fått testet til nå er batterikapasitet, skal ta hurtighet og en del på bildekvalitet senere i dag. Dette er den foreløpige listen jeg har notert meg som jeg fant under batteritestetn: + 9 fokuspunkter + Fryser ikke under fokusering + Selvutløser 2 eller 10 sekunder + Kraftig rød hjelpelampe til autofokusen + Auto rotasjon, men kun med Canons programvare + God zoom rundt utløserknappen + ISO 50-400 + Stilig design + Meny forsvinner når utløseren trykkes halvveis ned. + Manuell hvitbalanse. Denne er god, og hvis blitsen på forhånd er skrudd på måler den med blits. Flott! Live visning av resultatet er imidlertid ikke like god som på f.eks. Casio EX-Z3. - Func-menyen MÅ fjernes ved å trykke på func-knappen igjen. Ellers popper den tilbake. - Metallet får lett sorte flekker - Stativfestet malplassert - Ingen "reset"-mulighet - Dårlig batterikapasitet, 363 bilder - Viser ikke lukkertid og blender - Treg blitslading - Egen visningsmodus - Ikke mulig med fill-in blits i automatisk modus? - Hvis man skrur av under lagring lagrer den ferdig først, objektivet går inn først etterpå. - Ekstremt bråkete autofokus - Anti-Røde-øyne funksjonen ikke god - Ekstremt sensitiv for røde øyne - Dårlig menyer, ikoner i stedet for tekst gjør menyelementet uforståelig inntil man velger dette og får en kort forklaring - Ikke mulighet til å velge hvilke innstillinger som skal huskes fra gang til gang. - Unødvendig med dilldall om lyder mv. - Ikke VGA videomodus - Ikke mulig å velge når kameraet skal skru seg av når det har vært idle. - Lukkertid og blenderåpning vises ikke - Lange lukkertider vanskelig tilgjengelige og særdeles lite brukervennlige. Eventuell feileksponering vises ikke ut over at en lampe blinker. Kun for å prøve seg frem og for spesielt interesserte. - Ikke lukkerprioritet og blenderprioritet MLW Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Puh, endelig ferdig med hastighetstesten. Kameraet er raskt til å ta mange bilder etter hverandre, så lenge man ikke bruker blits. Kameraet virker å ha bra bufferhåndtering, og med mindre man skal ta mer enn 6 bilder rett etter hverandre vil det ha lite å si hvilket minnekort man kjøper. Kameraets store svakhet er autofokusen. 0.8 sekunder på vidvinkel og 1.61 sekunder på tele er et av de dårligste resultatene vi har hatt noengang. Utløserforsinkelse på 0.2 sekunder med blits er heller ikke noe å skryte av. Merk at dette er et standardisert testoppsett, det kan hende at kameraet er raskere under andre forhold. Med så dårlig hastighet på autofokusen og dårlig batterikapasitet skal kameraet ha veldig god bildekvalitet om det skal få en god karakter. Så foreløpig skuffer Ixus 400. MLW Lenke til kommentar
KenzoAkira Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg hadde hatt Ixus 400 som favoritt lenge, men etter å ha lest testen hittil av mlwirak tror jeg må tenke om. Så si meg hvilket kamera er da best i denne klassen, med 4mp, 3op zoom, like lekker og liten som ixus 400?? Pris ingen betydning! Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 INGEN kamera på størrelse med ixus s400 kan måle seg med bildekvalitet og brukervennlighet. Jeg har hatt det sjøl nå en stund og er kjempefornøyd. Akam sine tester gir mye mer negativ respons enn hos andre, så ikke la deg skremme av hva wirak har skrevet hittil. Ixus s400 kommer nok godt ut av det sammenlignet med andre kameraer som får dårlig respons, for å si det sånn..... Lenke til kommentar
kholand Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 hehehe..! endelig en test. -men må si at mlwirak virker litt streng. hva tester du imot egentlig? eos1d? Lenke til kommentar
KenzoAkira Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er noe rart der ja må jeg si! Alle som jeg vet om, som har ixus 400 er kjempefornøyd med kameraet og har ingen problemer med noe av det mlwirak nevnte som skuffende. Dessuten tror jeg at de tingene som mlwirak er skuffet over har lite å si for oss vanlig brukere. Vi skal jo bare ha en fin og lett kamera, samtidig tar fine bilder og ikke minst lett å bruke! Jeg tror det blir ixus 400 på meg og På mulicom.no koster det 4495kr, er dette det billigste forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå