Digitize Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei, Jeg har idag en gammel router som bruker 802.11b/g standarden. Dette går rimelig treigt siden jeg bruker xboxen som media center til tv osv. Tenkte derfor å kjøpe meg et nytt trådløst aksesspunkt og smette det inn på nettverket. "Problemet" er at xbox 360 sin nettverksadapter støtter som sitt beste kun 802.11a standarden. Jeg sliter litt med å finne et nytt aksesspunkt som både støtter 802.11a og 802.11n (som er omtrent 3 ganger raskere enn 802.11a). Spørsmålet er om et 802.11b/g/n aksesspunkt, er 100% bakoverkompatibelt med 802.11a adapteret til Xboxen ? Eller er jeg nødt til å finne et aksesspunkt som har 802.11a for å få full guffe på det trådløse signalet til xboxen ? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Dual band 5 GHz and 2.4 GHz Wireless A/B/G home network compatible Så om du kjøper deg en ny router. Vil da den kunne finne de fleste routere idag. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå