Gjest Bursdag Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Lurer på om det er familien min som er helt på trynet, eller jeg som forventer for mye. Jeg har ikke fått bursdagsgave av moren min de to siste bursdagene, og heller ikke fra de to søsknene mine nå sist. Ble ikke feiring med dem de to siste gangene, men treffer dem iblant. Søsteren min kunne ikke pga hundeallergi og det ble ikke til at jeg inviterte bare broren min pluss pappa og hans samboer. Foreldre er skilt, og moren min gidder ikke å komme uansett om faren min er her eller ikke. Jeg har kjøpt gave til dem hvert år så lenge jeg kan huske, også når det ikke har vært feiring. Broren min feirer ikke alltid. Nevnte for broren min at jeg ikke hadde fått gave av moren min, og han gikk da og sa det til moren min. Jeg var ikke fryktelig misfornøyd, jeg bare sa det i forbifarten. Moren min har da sagt at hun skulle ordne gave, men ingenting har skjedd. To år på rad. Jeg er ikke veldig avhengig av gaver, men synes det er en grei tradisjon. Er også rart at moren min gir gaver til søsknene mine, men ikke meg. Jeg bor en snau time unna henne, og hun har aldri besøkt meg, og jeg har aldri bodd lenger unna enn dette. Får alltid julegaver av henne, og i hvert fall fra søsteren min. Er i 20-årene og det er også begge søsknene mine. Moren min har under middels god råd, men hun har råd til å kjøpe gaver til søsknene mine. Jeg tror det går mest på at hun ikke orker/gidder å bry seg om gaver. Søsteren min hadde sikkert begynt å grine hvis hun ikke fikk gave, og det er kanskje en grunn til at i hvert fall hun får. Vet ikke om broren min alltid får gave. Mulig jeg overreager fordi det generelt er manko på gaver (tanken som teller, ikke verdi). Fikk bare gave av en daværende kjæreste og pappa+samboer nå sist. Totalt. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg skjønner deg godt. Det er ikke gaven som teller, men omtanken og at noen setter pris på deg. Jeg synes det høres merkelig ut, spesielt om dere ellers ikke har et konfliktfylt forhold. Søsken kan være distrè, men generelt lever vel folk flest etter regelen at "gir du gave til meg så gir jeg gave til deg". Det er vanlig skikk og bruk i min verden. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 avtalt med familie og venner at jeg ikke ønsker noen bursdagsgaver eller julegaver. dette er greit... de får heller ingenting av meg. helt ærlig så er det bedre sånn... gavestyret er stressende. mora di gir deg sikkert ikke gave fordi hun vet du greier deg uten... altså, du begynner ikke å whine om du ikke skulle få gave.. eller gjør du det? kanskje du skulle slutte å gi gave til henne. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg hadde spurt henne rett ut jeg. Hvorfor hun kjøper gave til alle andre, men ikke deg! Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Bare la være å kjøpe gave til dem, når det er opplagt at de ikke lenger bryr seg om gaver. Endret 23. oktober 2008 av twisted_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå