Iguil Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Leter etter en simpel løsning for å få en enkel ren-tekst email sendt til mobil av type mail:[email protected]. Noen som veit om noen som tilbyr dette? Må være av denne typen pga. at dette dreier seg som automatiske programmer som automailer en liste ved mistenkelige ting. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Vet at det finnes en open source Linux løsning, som kan brukes til dette. Den fungerer slik at man kobler en mobiltelefon til en PC/server med kabel, og at det sendes e-post til løsningen for at mobiltelefonen så sender ut SMS. På denne måten kan man lage sin egen SMS gateway. Nå husker jeg dessverre ikke hva prosjektet heter i farten, men ta et søk på google så finner du det nok. Lenke til kommentar
klikk1 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Dersom du har Telenor abb så kan du opprette en gratis mailkonto *@online.no med videresending/varsling med sms til din mobil. http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...under/index.jsp Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Men jeg har jo ikke telenorabb. (internett) . Noen annen måte jeg kan få lurt til meg en online.no-mail, eller andre metoder for å oppnå det jeg vil i førstepost? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor tidskritisk er dette? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har du sjekket om ikke din mobileverandør allerede støtter mail@sms? (som regel nummer@leverandør.no) Lenke til kommentar
klikk1 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Men jeg har jo ikke telenorabb. (internett) . Noen annen måte jeg kan få lurt til meg en online.no-mail, eller andre metoder for å oppnå det jeg vil i førstepost? Du trenger ikke Telenor internett abb. Du trenger ett Telenor Mobiltelefon Abbonnement. Som det står i linken, E-post for MOBILKUNDER. http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...under/index.jsp Netcom og andre leverandører har tilsvarende løsninger. Endret 27. oktober 2008 av klikk1 Lenke til kommentar
Franken Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Spørs jo litt hva du planlegger å bruke løsningen til. Om det er kun internt kan du jo ha en slik Telenor løsning, om dere benytter Telenor Mobil. Om du skal sende til hvem som helst må du droppe det. Jeg vet forresten at både Telenor Mobil og Netcom har API man kan kjøpe for å programmere mot SMS gateway. Hos Netcom koster det vel 399 i mnd eller noe. Ellers vil jeg vært forsiktig med å binde meg for mye opp mot en leverandør som i dette tilfellet. Fleksibiliteten i forhold til å gå vekk fra mobiloperatøren minskes. Ville heller funnet en uavhengig leverandør av SMS tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå