Gå til innhold

Skulle norge ha praktisert dødstraff?


Dødsstraff i Norge  

508 stemmer

  1. 1. Mener du Norge burde praktisere dødsstraff?

    • Ja
      122
    • Nei
      367
    • Ingen formening
      19


Anbefalte innlegg

Jepp, fordi at de ti som slapp ut igjen kanskje hadde fått viljen sin, om du forstår hva jeg mener. Jeg tror f.eks ikke at Gamal Hussein kommer til å drepe igjen om han slipper ut. Han kvittet seg med et "problem". Get it?

 

Har du flere verdiløse spekulasjoner du ønsker å dele med oss?

 

han har et poeng.

 

Kan du fortelle meg hva for slags "poeng" han har her? Jeg også kan sitte på rommet mitt og dikte opp all verdens ting og tang om verden rundt meg, men det gjør det ikke nødvendigvis sant.

 

se for deg at du hater konen din over alt i verden. Hvis du dreper henne, så er det ingen flere mord som trengs å bli drept for din del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, fordi at de ti som slapp ut igjen kanskje hadde fått viljen sin, om du forstår hva jeg mener. Jeg tror f.eks ikke at Gamal Hussein kommer til å drepe igjen om han slipper ut. Han kvittet seg med et "problem". Get it?

 

Har du flere verdiløse spekulasjoner du ønsker å dele med oss?

 

han har et poeng.

 

Kan du fortelle meg hva for slags "poeng" han har her? Jeg også kan sitte på rommet mitt og dikte opp all verdens ting og tang om verden rundt meg, men det gjør det ikke nødvendigvis sant.

 

se for deg at du hater konen din over alt i verden. Hvis du dreper henne, så er det ingen flere mord som trengs å bli drept for din del.

På den annen side så gifter du deg igjen og finner ut at den nye kona også må dø fordi hun klager på hvordan du lukter.

 

Dette er bare tøv, folkens. Tror denne tråden har gått sin gang.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest igjennom alle 54 sidenen, så beklager om jeg har gått glipp av noe.

 

Jeg forstår ikke hvorfor noen skulle ønske at det ble innført dødstraff i Norge.

 

Er det ikke bedre at gjerningsmannen får sitte og råtne i ei lita celle mens han tenker på hva han har gjort, kanskje bli voldtatt en gang eller to. Dødstraff er bare en lettvint løsning hvor du tar all smerte bort fra gjningsmannen og overføfrer den til de gjenværende, uskyldige familimedlemmene.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest igjennom alle 54 sidenen, så beklager om jeg har gått glipp av noe.

 

Jeg forstår ikke hvorfor noen skulle ønske at det ble innført dødstraff i Norge.

 

Er det ikke bedre at gjerningsmannen får sitte og råtne i ei lita celle mens han tenker på hva han har gjort, kanskje bli voldtatt en gang eller to. Dødstraff er bare en lettvint løsning hvor du tar all smerte bort fra gjningsmannen og overføfrer den til de gjenværende, uskyldige familimedlemmene.

dette er omtrent mer ondskapsfullt enn dødsstraff.

Lenke til kommentar
Jepp, fordi at de ti som slapp ut igjen kanskje hadde fått viljen sin, om du forstår hva jeg mener. Jeg tror f.eks ikke at Gamal Hussein kommer til å drepe igjen om han slipper ut. Han kvittet seg med et "problem". Get it?

 

Har du flere verdiløse spekulasjoner du ønsker å dele med oss?

 

han har et poeng.

 

Kan du fortelle meg hva for slags "poeng" han har her? Jeg også kan sitte på rommet mitt og dikte opp all verdens ting og tang om verden rundt meg, men det gjør det ikke nødvendigvis sant.

 

se for deg at du hater konen din over alt i verden. Hvis du dreper henne, så er det ingen flere mord som trengs å bli drept for din del.

 

Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal svare når noen misforstår så totalt det jeg prøver å si.

 

Hensikten med det jeg skrev var ikke å diskutere Gamal Hosein, men å få frem at NikkaYoichi tyr til simple spekulasjoner når han skriver "Jepp, fordi at de ti som slapp ut igjen kanskje hadde fått viljen sin". Han fremviser ingen empiri som underbygger synet hans(hvilket gjør han til en hykler, basert på hans tidligere uttalelser), men sitter heller å funderer på ditt og datt, for så å gulpe det opp her og presentere det som et argument. Dessverre for NikkaYoichi er det intet annet enn latterlig spekulativt.

Endret av Coleridge
Lenke til kommentar
dette er omtrent mer ondskapsfullt enn dødsstraff.

 

 

Jepp, menesker som Josef Fritzl ønsker jeg alt ondt!!

 

Dødstraff er for lettvint, la slike mennesker råtne!

 

(beklager alle skrivefeil i min først post, jeg er trøtt, men vil ikke legge meg)

Endret av sphaa
Lenke til kommentar
Jeg vil at man skal forske på Josef Fritzl.

synes vi skal spre sæden hans til alle spærmbanker i verden under hemmelig navn.

 

men noen sier at dødsstraff er forkastelig fordi det er inhumant, mens andre sier det er forkastelig fordi det er altfor "snilt"

Endret av aluxez
Lenke til kommentar
Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal svare når noen misforstår så totalt det jeg prøver å si.

 

Hensikten med det jeg skrev var ikke å diskutere Gamal Hosein, men å få frem at NikkaYoichi tyr til simple spekulasjoner når han skriver "Jepp, fordi at de ti som slapp ut igjen kanskje hadde fått viljen sin". Han fremviser ingen empiri som underbygger synet hans(hvilket gjør han til en hykler, basert på hans tidligere uttalelser), men sitter heller å funderer på ditt og datt, for så å gulpe det opp her og presentere det som et argument. Dessverre for NikkaYoichi er det intet annet enn latterlig spekulativt.

 

Jeg har gitt opp å bruke empiri i denne diskusjonen, da det ikke var godt nok for herskapet - selv ikke for deg. Det er jo dere som synes at funderinger er en god måte å vurdere slikt på. Det vil si, jeg har nå tilpasset meg nivået som de andre i denne debatten har holdt seg på - jeg har altså gått bort fra vitenskap og empiri, da det ikke gikk inn hos folk. Man må tilpasse seg sine meddebattanter vet du, snakker man over hodet på folk så må man ty til midler som de kanskje forstår. :)

Lenke til kommentar

Alt har sine fordelar og bakdelar..

 

Ein må huske å sjå på dette objektivt, rettssystemet er ikkje danna for å påføre dei som gjer noko gale mest muligt vondt, men for å beskytte samfunnet mot dei som truer det.

 

Og sett med sånne auge ser ein at i visse saker er det enklere med dødsstraff fordi ein slepp å bruke fengselsplass og statsmidler på di aller verste forbryterane ved å ta livet av dei, og samfunnet slepp å frykta at dei dømmte nokon gong kjem ut i samfunnet igjen.

 

Men på den andre sida så er eit liv det største ein kan frata ein person, og vil ein verkeleg at Norge skal vere eit land hvor ein utøver den strengeste straff mulig?

 

Tenk kor mykje meir kaldblodigt norge hadde blitt då, fordi då hadde ein plutselig hatt personer rondt i samfunnet, og ikkje berre i media, som er pårøyrende til dei som har mista livet.

 

Og uansett kor bra rettssystemet er, så ville ein gjort feil, det ville blitt gjort feil til slutt, og uskyldige hadde mista livet.

 

Men for å beskytte samfunnet så burde ein kanskje øke lengda på fengselsstraffene, for viss me i Norge hadde oppdaga ein mann som Josef Fritzl så hadde han til slutt komt ut i samfunnet igjen..

Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til meg så hadde Fritzl blitt kappet av hender og føtter, for så å bli kastet i et mørkt hull for å dø.

Ja litt god gammeldags Taliban-tukt hadde nok vært veien å gå skal du se. Det neste blir vel at du slutter å gå rundt grøten og åpent forteller at du egentlig ønsker sharia lover i Norge? Man kan jo straffe tyver ved å kappe av en hånd vet du. Etter to lovbrudd vil en karriere som lommetyv være utelukket. Ett problem mindre :)

Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til meg så hadde Fritzl blitt kappet av hender og føtter, for så å bli kastet i et mørkt hull for å dø.

Hadde det vært opp til deg hadde vel politiet fått klovneneser og lilla parykk med permanent også, tenker jeg?

 

Hvor gammel er du egentlig? Klarer du virkelig ikke å komme med skikkelige argumenter fremfor å spy ut slike barnsligheter?

 

Ja litt god gammeldags Taliban-tukt hadde nok vært veien å gå skal du se. Det neste blir vel at du slutter å gå rundt grøten og åpent forteller at du egentlig ønsker sharia lover i Norge? Man kan jo straffe tyver ved å kappe av en hånd vet du. Etter to lovbrudd vil en karriere som lommetyv være utelukket. Ett problem mindre

 

Hvor du tar det fra at jeg vil innføre sharialover aner jeg ikke, det må du nesten forklare.

 

Å kappe hånden av tyver ville kanskje vært tingen, men jeg faller heller ned på "three strikes, lights out" jeg da - noe jeg også har sagt tidligere i tråden. Da får man i alle fall muligheten til å bli rehabilitert. En plass må man jo sette grensen. Jeg leste i avisen i dag om en som ble dømt for 4 tilfeller av kjøring uten førerkort, han var blitt dømt for 57 tilfeller tidligere. Det er tydlig at vedkommende ikke kommer til å bli rehabilitert - dvs. jeg synes vedkommende er i overkant tungnem og lite lærevillig. Vedkommende setter i tillegg andres liv i fare ved å kjøre uten sertifikat, jeg antar nå at det er en grunn til at vedkommende ikke har sertifikatet selvsagt, null respekt for loven, null respekt for sin egen eller andres helse - etter så mange overtredelser så er det på tide med en human avlivning for alles beste.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for dødsstraff som straff, men mer som en løsning på de individene som overhode ikke vil tilpasse seg de lover og regler samfunnet er nødt til å ha.

 

De som gjør noe alvorlig (mord, grov vold, voldtekt, o.l.), blir tatt, straffet, slipper ut, gjør det igjen, blir tatt, straffet slipper ut, gjør det igjen, osv. osv. De utgjør et alvorlig problem.

 

Kunne vi sendt de til Australia som før hadde det vært greit, men det går ikke. Avlivning er derfor eneste løsningen, når rehabilitering har feilet x antall ganger.

Lenke til kommentar
Hadde det vært opp til meg så hadde Fritzl blitt kappet av hender og føtter, for så å bli kastet i et mørkt hull for å dø.

Hadde det vært opp til deg hadde vel politiet fått klovneneser og lilla parykk med permanent også, tenker jeg?

 

Hvor gammel er du egentlig? Klarer du virkelig ikke å komme med skikkelige argumenter fremfor å spy ut slike barnsligheter?

Jeg har mine tyve år på baken, noe du også vil oppdage om du besøker profilen min. Jeg vil forøvrig ikke anbefale å argumentere med alder i denne saken.

 

Dersom du ikke ser argumentasjonen i mitt innlegg er det selvfølgelig din sak, men poenget er selvfølgelig at det du ønsker er like grensesprengende latterlig som å kle opp politiet som klovner.

 

Edit: Som en liten kommentar på det med å kjøre uten førerkort.

 

Du trenger ikke være en farlig sjåfør fordi du ikke har førerkort. Du kan være fradømt retten til å kjøre bil, det kan være på grunn av prikker på førerkortet for å overstige fartsgrensene på en tom motorvei med 10-12km/t gjentatte ganger. Noe de fleste gjør, forøvrig. Det er bare rimelig få som blir tatt.

 

Dersom du da fradømmes førerkortet kjører du videre bil ulovlig, altså uten retten til å kjøre bil.

 

Men derfra til å si at denne sjåføren setter andres liv i fare i noe større grad enn andre sjåfører, er feil. Da må denne argumentasjonen brukes om en stor brorpart av de som kjører bil i Norge, og det syns jeg ikke hører hjemme.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...