Gå til innhold

Skulle norge ha praktisert dødstraff?

Dødsstraff i Norge  

508 stemmer

1. 1. Mener du Norge burde praktisere dødsstraff?

• Ja
      122
    • Nei
      367
    • Ingen formening
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt kunne man nok kuttet ned, men det går litt på psykologi. De fleste av de som havner i fengsel ble ikke født drittsekker. Veldig ofte kan de fortelle om et eller annet som skjedde i barndommen som f.eks en alkoholisert far som dengte løs hver helg. Noen takler dette ved å bli en drittsekk selv. Jeg er imot det å kaste folk i en møkkete liten celle og gi de dårlig mat. Vold og mishandlig er noe de driver med. Det er noe vi andre burde holde oss for gode til. Dødstraff er en primitiv gjennlevning fra den tiden da man hogget hodet av folk på torget, eller kastet dem til løvene. Det er en rask men dårlig løsning.

Strengere straffer er helt greit, men hele rettsystemet trenger en liten renovasjon. Til enhver tid sitter det flere personer i "soningskø". Flertallet av vinningsforbrytelser her i landet blir ikke oppklart. Alt sammen bunner ut i resurssmangel.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Vi burde heller sperra de værste forbryterne på en forlatt oljeplatform uten muligheter for å rømme, hvor de kunne sloss om de små forsyningene som ble levert med helikopter en gang i uken.

Så kunne vi montert kameraer der, og på fredagskvelden kunne vi sett på "Fangekampen" på NRK1. Artig. :)

I love you! Egentlig, genial ide, det er som folk sier, fengsel er som en betalt ferie på hotell! Send dem dit du sier å la dem greie seg der ute!

Lenke til kommentar
Staten har ikke mer rett til å ta et liv enn det vanlige mennesker har.

Kutt ned på komforten i fengselscellene og send mer penger i rettning terapi i stedet.

Kan du gi en eneste grunn til at mordere fortjener å leve?

Forøvrig finnes det en stor tråd om dette fra før av med poll.

Kan du gi en eneste grunn til at institusjonalisert drap er bedre enn vanlig drap? For med samme logikk må de statlige morderne bli tatt av dage.

Way to set an example: Drap er galt, derfor dreper vi deg.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Foe noe piss! Selvfølgelig skal vi ikke ha dødsstraff her i Norge! Hva feiler det dere? Det jobbes aktivt rundt i verden med å få fjernet dødsstraff i de barbariske landene som fremdeles bruker slike syke former for straff, og Norge er en av de som skriker høyest om å få avviklet dødsstraff - da hadde det tatt seg ut om vi gikk hen og innførte jævelskapen her i Norge også.

Dødsstraff, du liksom.. Hvem faen har rett til å dømme andre til å dø? Motbydelig holdning.

...Hvem skal henrette bøddelen? Og bøddelen til bøddelen, og så videre.

Lenke til kommentar

For å snu på det, kan du gi en eneste grunn til at de fortjener å dø?

Hva med familien til gjerningsmannen? Tror du at familien til offeret hadde fått det bedre om gjerningsmannen hadde dødd? For ikke å glemme kostnadene ved å henrette en person kontra å holde de innelåst.

Edit: Rampage og jeg. To sjeler. En tanke.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Foe noe piss! Selvfølgelig skal vi ikke ha dødsstraff her i Norge! Hva feiler det dere? Det jobbes aktivt rundt i verden med å få fjernet dødsstraff i de barbariske landene som fremdeles bruker slike syke former for straff, og Norge er en av de som skriker høyest om å få avviklet dødsstraff - da hadde det tatt seg ut om vi gikk hen og innførte jævelskapen her i Norge også.

Dødsstraff, du liksom.. Hvem faen har rett til å dømme andre til å dø? Motbydelig holdning.

Morsomt at du kan skrive så mye og allikevel ikke komme med ett eneste argument mot dødsstraff.

Lenke til kommentar
Vi burde heller sperra de værste forbryterne på en forlatt oljeplatform uten muligheter for å rømme, hvor de kunne sloss om de små forsyningene som ble levert med helikopter en gang i uken.

Så kunne vi montert kameraer der, og på fredagskvelden kunne vi sett på "Fangekampen" på NRK1. Artig. :)

I love you! Egentlig, genial ide, det er som folk sier, fengsel er som en betalt ferie på hotell! Send dem dit du sier å la dem greie seg der ute!

Eller skal vi steine kvinner og barn på torget kanskje? Det kunne også vært festlig eller? Trodde virkelig vi hadde kommet et steg forbi offentlig avstraffelse her til lands. Jeg håper det var en spøk, men hvis du virkelig har lyst til å se mennesker kjempe for livet om mat som underholdning så anbefaler jeg psykolog time asap.

Morsomt at du kan skrive så mye og allikevel ikke komme med ett eneste argument mot dødsstraff.

Argumentet hans var at ingen har rett til å ta et liv. L2read ktnxbai

Lenke til kommentar

Jeg synes livstid i fengsel er mye verre enn dødstraff, vi har vel maks 21 år i Norge, så hvis vi skulle gjøre straffen strengere så hadde jeg gått for livstid heller.

Når man først har drept 20 mennesker så er livet ganske ødelagt, det å da bli gasset er en for enkel måte å slippe unna det man har gjort.

Lenke til kommentar

Argumentet hans var at ingen har rett til å ta et liv. L2read ktnxbai

Nei, argumentet hans var at dødsstraff er slemt fordi han synes at det er det, og at noen jobber med å fjerne dødsstraff så det må jo i seg selv bety at dødsstraff ikke er noe å satse på.

Hvem faen har rett til å dømme andre til å dø?

For meg høres dette ut som et argument

For meg høres det ut som en personlig mening uten begrunnelse.

Lenke til kommentar

Målet burde ikke være å straffe forbryterne på verst mulig måte, men å hjelpe dem på rett kjøl, og sørge for at de ikke gjentar ugjerningen, selv om de får muligheten. Høres kanskje naivt ut, men det er det vi burde strekke oss etter.

Det er greit nok at hardere straff muligens kan virke avskrekkende, men jeg tror ikke helt det har den store effekten.

Men vi trenger endringer i systemet, det kan jeg si meg enig i.

Lenke til kommentar
Staten har ikke mer rett til å ta et liv enn det vanlige mennesker har.

Kutt ned på komforten i fengselscellene og send mer penger i rettning terapi i stedet.

Kan du gi en eneste grunn til at institusjonalisert drap er bedre enn vanlig drap? For med samme logikk må de statlige morderne bli tatt av dage.

Way to set an example: Drap er galt, derfor dreper vi deg.

Jeg har gitt deg hauevis av grunner i den tideligere tråden, men for å gjenta en ting så henretter staten folk som selv er mordere med en enkel giftsprøyte, noe som er svært humant med tanke p at disse morderne kansje har drept folk ved drukkning, knivstikking, kveling el.

Drap er galt, men ikke henrettelse av en morder. Det er en enorm forskjell!

Lenke til kommentar

nei, dødsstraff er barbarisk og hører ikke hjemme i et sivilisert land som Norge

btw: hvis en massemorder dreper mange folk så kan han bli dømt til psykriatisk siking (husker ikke akkurat navn på det) og kan da i teorien sitte hele livet dersom de ikke synnes han er frisk nok til å returnere tlbake til samfunnet

Lenke til kommentar

Les det jeg skriver.

Du er et farlig menneske om du mener at dødsstraff er bra. Om dødsstraff innføres i Norge, så kan jeg love deg at jeg vil være en av dem som trer inn i rekkene blant de som kjemper for fullstendig anarki. Da kan man jo sette livet til, for saken. Uhyggelig tanke for regelryttere og maktkåte galninger som deg og dine meningsfeller, vil jeg tro.

Nei til dødsstraff! Og måtte blodtørste, maktkåte psykopater aldri få styre Norge!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...