Gå til innhold

Skal ha laptop til gaming og LAN, samt fotoredigering og media - Vurder mine 3 kandidater

Galexon

Anbefalte innlegg

Prøvde meg i kategorien "Hjelp til kjøp og salg av PC", men ingen hjalp meg. Derfor prøver jeg også her.

Jeg elsker PC-spill, men skal mest sannsynlig inn til førstegangstjeneste til sommeren, og det er derfor bortkasta penger å kjøpe stasjonær nå. En laptop kan jeg derimot ha med meg.

Derfor vil jeg finne en laptop som takler spill bra, samtidig som jeg kan bruke den til fotoredigering og media (musikk, film osv.).

Jeg har funnet 3 aktuelle kandidater, og lurer på om noen kan si meg litt om disse kandidaters ytelse med hovedvekt på spill.

Kandidat NR 1:

Toshiba Qosmio X300-11S

Kandidat NR 2:

Acer Aspire 6935G

Kandidat NR 3:

Acer Aspire 6920G

Som dere lett legger merke til, er den første kandidaten nokså dyrere enn de to andre. Derfor er det for det meste Acer-maskinene jeg funderer over.

Jeg foretrekker svar som er formulert som om de informerer en som aldri har vært borti en pc før. Sannheten er at jeg faktisk har lite erfaring med bærbare maskiner.

Håper på raske og velformulerte svar, ettersom jeg ønsker å bestille så fort som mulig.

På forhånd takk for alle svar!

Endret av galexon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle dataene er fine. her er en fin +/- side med alle dataene:

thoshiba:

+ grafikk kort er litt bedre enn de andre men hvor mye hvet jeg ikke 100%

+ ram den bruker ddr3 ram og den har 4 gig som er fint siden du skal bruke den til fotoredigering osv

+/- har 320 gb lagring som de andre også har :)

+/- har 17" skjerm

+ har den beste prosessoren

acer aspire 6920g:

- har det dårligste grafikk korte av de tre

- den har dårligere prosessor

+/- den har blue ray

- den har dårligere ram (tror den har DDR2 ram)

-/+ den har 16" skjerm

acer aspire 6935g:

- den har et greit grafikk kort men er et hakk under toshiba'n

- dårligere prosessor et hakk under toshiba'n

ellers er den veldig lik med 6920g med 4gig ram 320 hardisk osv :)

tror fort jeg ville valgt 6935g den er milligere enn toshibaen og det er egentlig ikke så mye ytelse og hente :)

*min 1000 post woohooo*

Endret av Submit
Lenke til kommentar
alle dataene er fine. her er en fin +/- side med alle dataene:

thoshiba:

+ grafikk kort er litt bedre enn de andre men hvor mye hvet jeg ikke 100%

+ ram den bruker ddr3 ram og den har 4 gig som er fint siden du skal bruke den til fotoredigering osv

+/- har 320 gb lagring som de andre også har :)

+/- har 17" skjerm

+ har den beste prosessoren

acer aspire 6920g:

- har det dårligste grafikk korte av de tre

- den har dårligere prosessor

+/- den har blue ray

- den har dårligere ram (tror den har DDR2 ram)

-/+ den har 16" skjerm

acer aspire 6935g:

- den har et greit grafikk kort men er et hakk under toshiba'n

- dårligere prosessor et hakk under toshiba'n

ellers er den veldig lik med 6920g med 4gig ram 320 hardisk osv :)

tror fort jeg ville valgt 6935g den er milligere enn toshibaen og det er egentlig ikke så mye ytelse og hente :)

*min 1000 post woohooo*

Tusen hjertelig takk for flott svar :D Endelig noen som har skjønt poenget :thumbup: Jeg tenkte også på 6935g. Skal bruke den til spill og LAN mest sannsynlig frem til sommeren (lenger om jeg ikke blir innkalt), men vil ha laptop i tilfelle innkalling til førstegangstjeneste. Kjipt å ha en stasjonær PC som står hjemme og samler støv, og som er utdatert når du kommer hjem igjen :) Da er det bedre å spare litt av dagpengene fra forsvaret og kjøpe en stasjonær når du kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Ville ikke hatt så svære masiner i militæret hvis jeg var deg. Ofte litt begrenset bordplass og spesiellt skapplass. 15,4" er perfekt. Ellers burde du investere i en god PC-bag. Det blir mye pælming av maskina inn i skapet. :p

Et veldig godt argument dette med skjermstørrelse, men Acer sitt nye opplegg er at selv om de er 16 tommer, er de like store som en 15tommer, pga tynnere kanter på skjermen. Altså, helhetsstørrelsen er rundt 15 tommer, mens skjermens areal er 16:) Genialt design egentlig

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er Toshibaen mange mil foran de andre. Vurderer denne sammen med et par andre selv, særlig GPU`en er en liten gullgruve her, et kort som vil gi deg glede lenge. Men, skeptisk byggekvaliteten på Toshiba etter langvarig erfaring med en tidligere modell og samtlige av de nye blir varmere enn forventet, selv med relativt svak grafikkløsning, det er litt skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...