Gå til innhold

Instalerte Linux på feil partisjon - Hele partisjonen borte!

olavgb

Anbefalte innlegg

Jeg installerte altså Linux Ubuntu på feil partisjon, og nå finner jeg ikke igjen den partisjonen i det hele tatt! Kjeder meg litt nå siden der hadde jeg 200gb med alle spillene mine :S

Den er ikke i min datamaskin, men når jeg prøvde å se om jeg fant den i partition magic ant jeg den der, og jeg fikk se at alt sammen var der fortsatt. Fikk bare ikke åpnet noe. Hvis jeg går i diskbehandling finner jeg den der også(uten noe navn eller stasjonsnavn), men der står det 200gb ubrukt plass :S

Så lurer på om jeg må formatere før jeg får den tilbake, men da mister jeg jo hvertfall alt?

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Bare å skrike om dere trenger mer informasjon også! ;)

Bruker Windows XP SP3.

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du skulle ha postet denne i gnu/linux delen av forumet

Hmm, okei, sry ;)

Kan en moderator få flyttet den da? :)

Driver forresten å tester med programmet testdisk 6.10 nå, det har funnet ca 23,000 .txt filer, 6 .tx? filer, 2 .bmp filer og 2 .exe filer :S Hvis det fortsetter sånn kommer det nok ikke til å bli mange spill jeg får spilt nei :S

EDIT: Da det foreløpig kun er ubrukelige filer så langt. Delvis et bilde fra doom som er det nærmeste noe brukbart foreløpig..

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Det ble over 90,000 filer til slutt! De fleste .txt filer(ubrukelige), og noen mp3 filer, samt noen mpg filer. De mpg filene er på alt i fra 0-15gb, men jeg får ikke spilt de av, eller åpner i deamon tools. På noen av de kommer det til og med opp miniatyrbilde av f.eks alle elsker raymond på siden, så den inneholder altså noe, men får som sagt ikke spilt av/åpnet den.

Som jeg sa så skjedde dette altså under en installasjon av Ubuntu, som da sikkert gjorde om partisjonen til ext3. Jeg har prøvde å bruke programmet explorer2fs uten hell det heller :(

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...