katet Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Har nettopp installert Smoothwall og skal forske ut litt på dette. Har logga meg inn i "root", men vil komme til det "ordentlege" skjermbildet med dei ulike funksjonane. Kva kommando skal eg då skrive inn her ? Eventuelt kva anna må eg gjere ? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Når du logge inn med root rekner eg med at du sitter på selve maskinen. For å få tilgang til selve webgrensesnittet må du var tilkobla det "grønna" nettverket med ein annen maskin. Skriv inn https://din.ip.til.SM:441 i ein nettlesar. Her logger du inn som admin og passordet som du valgte. Lenke til kommentar
katet Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Her kjem problemet. Har prøvd begge nettverkskorta i SM-pc`n men eg finn ikkje 192.168.0.1 via firefox. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 hva får du på ifconfig da? post output på denne kommando når du er logget inn som root Lenke til kommentar
katet Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Får opp att command not found ved kommando "ipconfig" og "output" Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ikke bruk ipconfig. Bruk ifconfig når du er logget inn som root via konsoll på SM boksen. Lenke til kommentar
katet Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) å fan. Lesefeil Har funnet ut at ip`n er 127.0.0.1 og skriver denne inn i firefox. Det poppar då opp eit vindauge der eg skal skrive brukernamn og passord. Eg skriv admin som passord og passordet men kjem ingen veg. Kan dette ha noke med instalasjonen å gjere ? Endret 19. oktober 2008 av katet Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Du har nok installert feil ja. Du skal sette opp en statisk LAN-IP (green) under installasjonen. Har du ikke gjort det så får du lokal ip (127.0.0.1) som ikke gjør annet enn å vise til degselv. Kjør reinstallasjon, velg RED+GREEN og sett statisk IP-adresse på green i samme range som resten av lokalnettet ditt. Etter det går du på en annen data i nettet og går på https://<ip'en du satt opp>:441 Lenke til kommentar
katet Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei igjen, eg vil berre meddele att Smoothwall er oppe å køyrer og det går no fint å logge på via ekstern maskin. No gjenstar det berre å setje seg inn i dei ulike funksjonane. Og eg vil takke fro den hjelpa eg har fått Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Bra det løste seg da jeg tenkte å legge ut guide på innstalering og konfiguering av SW 3.0 som jeg har.Og sjekk ut homebrew forumet til smoothwall så gjør du den mye bedre enn den er som standard da Lenke til kommentar
katet Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Ei guide er alltid kjekt å ha Skal ta ein liten tur innom homebrew forumet å sjå litt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå