fcuk_IT Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det ble en litt for bratt lærekurve, så dette blir å regne som en beta-test for min del. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ser ut til å være en god start! Hvis du kommer over "behind the scenes" bilder fra arbeid med bil-bilder til kataloger vil du oppdage at det legges mye i etterarbeidet. Når man lyssetter store objekter som biler, vil man gjerne ha lange og myke refleksjoner som krever "softbokser" av dimensjoner (størrelse laken og oppover). Du kan også heve nivået på dette bildet med etterbehandling, uten å nødvendigvis slite deg ut / ta av. Tenker da på et par opplagte ting som taket, brannslukkeren og enkelte detaljer på bilen. Skiltet forringer en del når det er helt hvitt - det drar øyet nedover dit hele tiden. Vurder å legge på en tekst som reflekterer bilen/eieren - selv om slike skilter ikke er i bruk her, eller fjern det helt. Selv om refleksjonene fra veggene i panseret og på frontruten ikke er sjenerende og fæle, er det kanskje en idé å softe detaljene der litt. De lys-refleksjonene som er mest generende er de som blir relativt små, og skarpe. Se bl.a. på fronten av blinklyset, førervinduet og til dels på felgene. Sistnevnte er dog mer passende. Ang. refleksjoner, så er det tydelig tegne et bilde av nabobilen på siden av bilen, den refleksjonen og lysrefleksjonene mellom speile og forhjulet ville ejg definitivt adressert. Vignettering av bakgrunnen hadde nok også gjort seg godt. Som sagt synes jeg utgangspunktet/resultatet ditt var bra, og hvis du vil fjerne fokuset litt fra f.eks. refleksjonene av nabobilen uten å måtte bruke mye tid i Photoshop, så ta med ei babe neste gang - så dekker hun over de små skavanken og folk glemmer dem ut. 8o) Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ser ut til å være en god start! Hvis du kommer over "behind the scenes" bilder fra arbeid med bil-bilder til kataloger vil du oppdage at det legges mye i etterarbeidet. Når man lyssetter store objekter som biler, vil man gjerne ha lange og myke refleksjoner som krever "softbokser" av dimensjoner (størrelse laken og oppover). Du kan også heve nivået på dette bildet med etterbehandling, uten å nødvendigvis slite deg ut / ta av. Tenker da på et par opplagte ting som taket, brannslukkeren og enkelte detaljer på bilen. Skiltet forringer en del når det er helt hvitt - det drar øyet nedover dit hele tiden. Vurder å legge på en tekst som reflekterer bilen/eieren - selv om slike skilter ikke er i bruk her, eller fjern det helt. Selv om refleksjonene fra veggene i panseret og på frontruten ikke er sjenerende og fæle, er det kanskje en idé å softe detaljene der litt. De lys-refleksjonene som er mest generende er de som blir relativt små, og skarpe. Se bl.a. på fronten av blinklyset, førervinduet og til dels på felgene. Sistnevnte er dog mer passende. Ang. refleksjoner, så er det tydelig tegne et bilde av nabobilen på siden av bilen, den refleksjonen og lysrefleksjonene mellom speile og forhjulet ville ejg definitivt adressert. Vignettering av bakgrunnen hadde nok også gjort seg godt. Som sagt synes jeg utgangspunktet/resultatet ditt var bra, og hvis du vil fjerne fokuset litt fra f.eks. refleksjonene av nabobilen uten å måtte bruke mye tid i Photoshop, så ta med ei babe neste gang - så dekker hun over de små skavanken og folk glemmer dem ut. 8o) Først vil jeg takke for konstruktive tilbakemeldinger. Det var ergelig at den 9-5en skulle vise seg så godt i døra, på orginalversjonen av bildet som ikke har tatt turen gjennom LightZone er refleksjonen mye mindre framtredende. Jeg skal prøve å fjerne dem, uten at jeg har så godt utgangspunkt til å få det til. Jeg kan jo forsåvidt skrive litt om hva som er gjort med bildene. - Støyreduksjon med Neat Image - gjelder ikke det første bildet - Nedtoning av bakgrunnsfarger i PS (takbelysningen passet ikke temperaturmessig med blitzen) - Nedtoning av farger i vinduene på det andre bildet - Nedtoning av lys omkring bilen i begge bildene - ekstra noen steder for å dempe ujevn belysning - Deretter er basis-laget behandlet i LightZone Vignettering skal jeg prøve. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det ble en litt for bratt lærekurve, så dette blir å regne som en beta-test for min del. Kanskje litt "off topic", men er ikke det den som kjører rundt i kr.sand? skikkelig bra bilder.. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Det ble en litt for bratt lærekurve, så dette blir å regne som en beta-test for min del. Kanskje litt "off topic", men er ikke det den som kjører rundt i kr.sand? skikkelig bra bilder.. Nei, denne holder til på østlandet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Flott bil og bilder. Nå har ikke jeg brukt polarisasjonsfilter på nesten 20 år men kan det være en ide til sånne bilder ? Eller er reflekser i lakken noe ett slikt filter ikke håndterer ? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Veldig kort sagt så henger ikke polariseringsfilter seg opp i "typen refleksjoner" men polariseringen ("vinkelen") lyset som skaper refleksjonene har. Ved ~45° vinkel i forhold til flaten refleksjonene kommer fra, kan man oppnå best effekt med filteret. Så er det bare å vri og se om man oppnår kraftig nok effekt ved å blende "vertikalt" eller "horisontalt" lys fra å entre optikken. Jeg har tro på at forslaget ditt i det minste ville hatt en betydelig effekt, om det ikke nødvendigvis ville "gjort rent bord". Det er i alle fall en løsning som tidsmessig svarer seg kontra å sitte igjen med masse til dels unødig etterarbeid. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Håper du ikke tar deg nær av dette, men måtte bare ta en test av en plug-in jeg har til PS etter at du skrev "Det var ergelig at den 9-5en skulle vise seg så godt i døra, på orginalversjonen av bildet som ikke har tatt turen gjennom LightZone er refleksjonen mye mindre framtredende. Jeg skal prøve å fjerne dem, uten at jeg har så godt utgangspunkt til å få det til." Syns ikke det ble så hakkandes galt. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ingen fare, selv har jeg har prøvd å utligne refleksjonen uten å helt fjerne "blankheten". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå