Gå til innhold

90-100% bruk av CPU, og andre merkeligheter

Anbefalte innlegg

Har prøvd og lete litt på nettet, men ikke funnet noe som har fixet dette.

Når jeg starter maskinen etter at den har vært av en stund, er den treg som sirup. I oppgavebehandlingen oppgis cpu bruken til 90-100%. Har ingen programmer som kjører, eneste prosessen som som ser ut til og bruke cpu er Taskmgr.exe. Det mystiske er at hviss jeg avslutter(ikke starter på nytt) windows, og starter den like etter den har slått seg av, ligger cpu bruken på ca 25-30%.

hva er noermal cpu bruk når maskinen har startet opp, synes selv 20% høres mye ut.

Finnes det noen programmer som kan vise hvilken prosesser som kjører eller som har oppstart loop.

Har en T-bird 1000Mhz

Xp pro

sp1 + oppdates

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke unormalt at cpu'en brukes 100% når den laster win.

Hvis du ikke gjør noenting så skal heller ikke cpu belastes.

Hvis du klikker på "Ledig systemprosess" og så klikker på CPU, så

vil du få de prosessene som er aktive øverst. Da kan du se hvem som

bruker cpu. Taskmgr. er prosessen til Windows Oppgavebehandling og den

vises når du har dette vinduet oppe.

Lenke til kommentar
Har prøvd og lete litt på nettet, men ikke funnet noe som har fixet dette.

Når jeg starter maskinen etter at den har vært av en stund, er den treg som sirup. I oppgavebehandlingen oppgis cpu bruken til 90-100%. Har ingen programmer som kjører, eneste prosessen som som ser ut til og bruke cpu er Taskmgr.exe. Det mystiske er at hviss jeg avslutter(ikke starter på nytt) windows, og starter den like etter den har slått seg av, ligger cpu bruken på ca 25-30%.

hva er noermal cpu bruk når maskinen har startet opp, synes selv 20% høres mye ut.

Finnes det noen programmer som kan vise hvilken prosesser som kjører eller som har oppstart loop.

Vis du trykker på KJØR på start menyen og skriver msconfig får du opp oppstarts loggen!!!

Har en T-bird 1000Mhz

Xp pro

sp1 + oppdates

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...