Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Er i utgangspunktet dårlig når det gjelder portretter, så tenkte å høre hvordan dette funket. Bildene i bakgrunnen synes kanskje å virke litt forstyrrende, men selv mener jeg at de gir litt personlig preg over han som en bestefar. Mange misliker rammer, men selv ville jeg ikke ha hengt opp et bilde på veggen uten en. Da er det bare en plakat. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Rammen bidrar ikke til bildet på noen måte. Er enig i bildene bak, de er akkurat passe ufokuserte til at de ikke forstyrrer, men snarere gir bildet karakter. Dessverre ødelegger vinduet (?) for mye, iom at det skaper et fryktelig synlig vertikalt skille i bildet. Jeg ville flyttet stolen nok til venstre slik at bildeveggen kunne dekket hele bakgrunnen. Fin lyssetting på karen. Edit: Ovnen nede i hjørnet la jeg akkurat merke til, bildet ville vært enda bedre uten den. Endret 19. oktober 2008 av Alex ws Lenke til kommentar
jarwa Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg la inn ett bilde i samme stil for noen dager siden,har du sett det? Emnetittel er Bestefar. Dette bildet har for mye luft rundt personen syntes jeg, men det er jo bare til å croppe bort. ellers er det greit Portrett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Takker for kommentarer. Har ikke sett bildet ditt før nå jarwa. Bildet var bare et spontanportrett. Så da vet jeg hva jeg skal være obs på i senere tid når jeg faktisk skal ta et portrettbilde. =) Angående rammen er det mange meninger fra andre folk jeg har spurt også, så det blir nok en personlig smakssak. =) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Enig i at ovnen ødelegger en del. Og i tillegg er jeg en rammehater. Men rent bortsett fra det så syns jeg det var flott. Endret 22. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Jeg ser at mange trekker deg litt for ovnen. Jeg synes ikke at det var så ille, jeg. Det viser gjerne at mannen er gammel, og trenger å ha muligheten for å varme seg. Uten ovnen kunne det kanskje ha blitt tomt der nede, spesielt med alle bildene som henger over ovnen. Ellers må jeg få gratulere deg med godt truffet fokus, man ser virkelig furene til mannen, tegnene på et levd liv. Rammen rundt, derimot, er jeg ikke så voldsomt begeistret for. Ikke for det, jeg er med på tankegangen din med at om du skulle hatt det på veggen sp skulle du hatt ramme rundt. Det er bare det at jeg ikke synes rammen du brukt nå gav noen god følelse av "bildet på veggen". Men det er et flott portrett. JEg ville ha skrevet det ut nå og hengt på veggen med en skikkelig ramme. Gjerne hos barna til denne mannen. Edit: Likte også den litt skjeve effekten på lampen, den kler også bildet en del. Spesielt siden det ikke er i fullstendig fokus der bak. Det tar ikke vekk noe oppmerksomhet fra bildets hovedmoment (mannen), men legger til litt detaljer. Endret 22. oktober 2008 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Ovnen ødelegger dessverre for meg. Bildet har noe ubeskrivelig jeg ikke klarer helt å sette fingeren på. Jeg liker det rett og slett veldig godt! Jeg ville kanskje hatt med mindre av stolen med. Han er litt for sentrert for dette utsnittet. Jeg tenkte jeg ville ha det litt lysere i ansiktet. Men etter å ha sett litt på det er jeg helt uenig med meg selv. Jeg er en idiot, hvordan kunne jeg tenke det? Nydelig bilde. Print det og gi i gave til ham. Endret 22. oktober 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå