Gå til innhold

Elektriker faget. (eksamen/læretid)

Lyshol

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg går nå på Fagskolen , elektro linje med automasjon fordypning. Har tidligere tatt fagbrev som automasjons mekaniker og har noen års erfaring med det.

Sitter nå og tenker på framtidlige muligheter.

Det første jeg tenkte da er Gruppe L. serfikat, og da lurte jeg på om noen som har gått denne veien før ?

Er det ein mulighet å gå opp som privatist på elektriker eksamen? eller må jeg ta noen fag på skolen først ?

Tror ikke akkurat det skal være noen problem for meg og ta denne eksamen. Etter den mengden elektro utdanning og erfaring jeg har i yrket..

Venter spent på svar :)

Lyshol

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei ! Jeg går nå på Fagskolen , elektro linje med automasjon fordypning. Har tidligere tatt fagbrev som automasjons mekaniker og har noen års erfaring med det.

Det første jeg tenkte da er Gruppe L. serfikat, og da lurte jeg på om noen som har gått denne veien før ?

Er det ein mulighet å gå opp som privatist på elektriker eksamen? eller må jeg ta noen fag på skolen først ?

Tror ikke akkurat det skal være noen problem for meg og ta denne eksamen. Etter den mengden elektro utdanning og erfaring jeg har i yrket..

Lyshol

Regner med at du har tatt grunnkurs og vk1 elektro.( nå heter det vg1 og vg2)

Da er det bare å ta eksamen som privatist og du som har fagskolen burde ikke ha noen problemer med å fullføre gruppe L.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lyshol

Regner med at du har tatt grunnkurs og vk1 elektro.( nå heter det vg1 og vg2)

Da er det bare å ta eksamen som privatist og du som har fagskolen burde ikke ha noen problemer med å fullføre gruppe L.

Nei, Jeg gikk GK mekaniske , VK1 elektromekaniske og VK2 Automasjons mekaniker.

hadde jeg hatt grunnkurs og vk1 elektro hadde jeg ikkje trengt og tatt eksamen som privatist.

Tror ikkje det blir noe stort problem å ta eksamen etter den elektro utdanningen jeg får på fagskolen nei,

bare lurte på om det var mange som hadde gjort det på denne måten før og hva slags mening dei hadde om dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...