Gå til innhold

er det et bra valg å skifte fra sigma 18-200 mm med sigma 18-200 mm med bildestabilisering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eneste problemet med forslaget ditt er at jeg ikke vil selge D80 jeg vil ikke ha pentax kameraet jeg mener d80 er best av de 2 også med tanke på at pentaksen er billig og D80 er dyrere

100% enig - selv om jeg ikke har prøvd noen av kameraene det er snakk om :whistle:

Bare det å selge brukt utstyr innen rimelig tid, er en jobb i seg selv, og det er ingen garanti for at budsjettet holder.

Jeg var på skogstur i delvis regnvær i går, med kameraet i stropp rundt halsen.

Ingen tegn til at D300 ikke tåler såpass, og jeg vil tro en D80 hadde klart den turen også.

Du er heldig som har D300, tipper du er veldig fornøyd med det kamaraet. er den veldig god på høy iso? det du sa om at den tålte regnværet i går så kom jeg også på noe. jeg gikk tur ved sjøen en gang og fotograferte da regnet det litt og bølgene sprutet litt på kameraet. kameraet virket fint etter på trengte bare å tørke av saltet fra kameraet og objektivet så var det så godt som nytt så tipper at de fleste nikon kameraer er vannsikre

Lenke til kommentar
Siden du vurderer å bruke 4000 kr på å oppgradere fra ikke stabilisator til stabilisator så vil jeg heller foreslå å bruke 4000 kr på et kamera med stabilisator. Da får du stabilisering på samtlige objektiver du kjøper nå og i framtida. Japanfoto har et meget bra tilbud akkurat nå: K200D til 3999 kr.

Salg av det gamle kameraet ditt + objektiv vil finansiere en Sigma 18-200 for pentax og mye mere til. F.eks en 50mm f/1,4 som koster 200$ i utlandet. Noe sånt (f/1,4 med stabilisering) finnes ikke til hverken Canon eller Nikon uansett hvor mye penger du har. Det er merkelig at folk går i ring rundt sine gamle merker uten å tenke nytt. Flere burde få øynene opp for systemer med stabilisator (Pentax, Samsung, Olympus med flere)

Enig. Men jeg ville kjøpt Sony Alpha 300 kit til 4500. Nyere og bedre.

Lenke til kommentar
"Alminnelig akseptert"? Har du noen linker med tester eller forklaringer på fenomenet?

Det tviler jeg på at hh*n har, fordi det er en myte. Canon og Nikon har stabiliseringen i objektivene fordi de begynte med det da man holdt på med film; og da er det der man kan legge inn stabilisering.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...