Gå til innhold

GTA4 -post release - betraktninger og formeninger (SPOILERE)

Anbefalte innlegg

Heisann:D

Jeg er så rar at jeg først i dag gjorde ferdig historiemodusen til GTAIV.

(Jeg prøvde forresten å søke på en lignende tråd, men fant ingenting. diskusjon.nos søkemotor er rar etter min mening)

Jeg vil gjerne fremme en diskusjo rundt dette spillet i etterkant. Var det så bra som dere hadde trodd? Hva synes dere om historien (Tok dere deal eller revenge ruten i slutten?)

Var det bare jeg som brukte sinnsykt med koder? (Vanligvis bruker jeg ikke koder i noen spill, men følte ikke det ødela noe i GTA4, det var ingen unlimited HP cheats o.l.)

Jeg synes spillet var veldig vanskelig til tider, jeg er ikke helt vant med denne sjangeren, og siden kontrollen fortsatt er litt "slippery" og treg døde jeg ofte uten noen god grunn, og måtte begynne HELE oppdraget på nytt (fiks dette til neste gang Rockstar please). Så, jeg måtte ty til koder.

Og til slutt, når tror dere det kommer downloadable content, og hva slags type campaign kan vi forvente? Tror dere Roman blir med

Han dør jo i en av sluttene

Jeg må bare si at jeg ble blåst bort av dette spillet. Jeg kjøpte det på lansering og spilte kanskje 7-8 timer. Jeg likte det, men ble liksom ikke hekta på historien helt. I tillegg hadde jeg andre ting som gjorde at jeg til slutt la spillet tilside. Nylig plukket jeg det opp igjen, og ble etter at jeg begynte å bruke koder, fullstendig hekta! Etterhvert som jeg klarte flere og flere missions ble jeg klar over hvor stor variasjon det finnes i spillet. Det er UTROLIG mye å gjøre. I tillegg er historien helt fantastisk, et mafiaepos i spillform, med geniale karaktere, glitrende skrevet dialog, og Niko :love: Seriøst, en bedre og kompleks spillprotagonist finnes ikke! Historien hadde så mange twist and turns og følelesmessige øyeblikk at det var helt ubeskrivelig og ta del i. Og alle karakterene; Little Jacob, Packie, Pegorino, Brucie osv osv tilføtde så utrolig mye kul dialog, rett og slett, jeg sugde til meg alt som ble sagt og hadde følgelig undertekst på i tillegg. Little Jacobs jamaican aksent er jo bare helt priceless :D

I tillegg er jo spillet helt proppet av innhold, så utrolig mange forskjellige mission, med utrolig cut-scenes til hver eneste - og hver eneste er jo gøy! Så kommer alle de småtingene du legger merke til etter å spilt et par ganger, som f.eks at dialogen under en kjøretur under et oppdrag er forskjellig andre gangen du prøver oppdraget! (du bør nesten dø med vilje 3 ganger hvert oppdrag, da du får vite nye ting om bakhistorien til folk o.l. hver gang, 4. gang pleier personen si at de ikke har noe å snakke om eller bare vil høre på radio :D)

Dette ble veldig rotete og langt, men jeg måtte bare få ut noe. Jeg er i ekstase simpelthen, og selv om jeg begynte på spillet bare for være ferdig med det (og det tok overraskende lang tid!), så ville jeg egentlig det skulle fortsette når jeg merket at slutten nærmet seg. Det som jeg bare ikke fatter er hvordan et spill kan ha en så utrolig dyp, engrossing, og lang singleplayerdel, og allikevel ha en STOR multiplayerdel med fullt av moduser og lignende sømløst integret i enspillerdelen ... Spillet burde nesten kosta dobbelt så mye, hvis en tenker på hvor mye en får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...