Gå til innhold

PS3 og ekstern HD


killertomato

Anbefalte innlegg

Hvilket format er det du ønsker da?

 

han ønsker vel noe som kan lagre filer større enn 4gb ettersom dette er latterlig lavt.. Hvem gidder vel å se Xvid filmer på 700/1400mb på en ps3/hdtv? Lyden og bildet er jo tragisk dårlig :)

Kjipt at vi tvinges til å bruke et mediacenter for å få hd-filmer over på ps3en for avspilling

 

Men hva er PS3-HD-en formatert som? NTFS er det vel ikke?

 

Det er ikke NTFS så vidt jeg vet.. tror det er noe som er mekket i forbindelse med ps3en, men jeg vet ikke :) Samme for meg, så lenge det støtter HD-filmer i stor størrelse :)

 

 

ps: angående eksterne disker.. hvem pokker kjøper feks en 1TB disk uten å formatere den over i NTFS eller tilsvarende.. Alle spill og filmer er jo over 4gb i disse dager.. Mulig noen har 1tb med xvid eller musikk, men mja.. skeptisk :)

 

Vel, nå finnes det ikke noe annet filsystem enn FAT32 som støttes av både Windows, Mac, Linux og Unix, så enn så lenge sitter vi fast med dette som standardformat. Skal man kjefte på noen er vel Microsoft og Apple mer "skyldige" her enn Sony.Jeg ville beholdt USB-disken i FAT32 ettersom jeg bruker flere forskjellige OS. Det går forøvrig an å dele opp filmer i flere filer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vil jo anbefale at at du heller laster filmen i x264(.mkv) og konverterer og splitter opp om det er Onskelig ved hjelp av mkv2vob. img filer er vel somregel dvd-r ripper og kvaliteten er jo mye dArligere per megabyte enn x264 som har blu-ray som kilde :)

 

img og mkv stOtte burde seff vert stOttet pA ps3 i utgangspunktet :(

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Vil jo anbefale at at du heller laster filmen i x264(.mkv) og konverterer og splitter opp om det er Onskelig ved hjelp av mkv2vob. img filer er vel somregel dvd-r ripper og kvaliteten er jo mye dArligere per megabyte enn x264 som har blu-ray som kilde :)

 

img og mkv stOtte burde seff vert stOttet pA ps3 i utgangspunktet :(

 

Ok, men hva dersom jeg allerede har ett par filmer som img? Kan jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar

enten brenner du dem ut.. eeeelller sA kan du jo gjOre fOlgende..

 

1. pakk ut .img filen, eller gA inn i img filen og pakk ut bare vob filene som ligger der inne. Dersom det er flere vob filer noe det vel pleier A vere mA du merge

 

2. merge med: vobmerger

 

men her en dagen misforsto dama.. hun trodde .img filen pA disken var en rar fil.. pakket ut .img filen og lastet .vob filen over til ps3en.. sA det skal funke fint. Men som jeg sa er det av og til flere .vob filer per film, men dette ser du jo..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...