Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

advanced server, DNS og AD

Anbefalte innlegg

Har installert adv server på en maskin for å teste hvordan det fungerer. Det fungerer veldig greit til jeg skal installere AD. Skriver "dcpromo" i cmdprompten, trykker meg igjennom new domain osv, helt til jeg skal skrive inn hva domenet skal hete. Skriver inn min adresse som er "ettellerannet.tk" får da melding om at jeg må installere DNS, noe jeg gjør. Til nå fungerer alt som det skal. Melder da inn en maskin i det nye domenet mitt, og etter sabla lang tid får jeg logget meg på den nye maskinen inn i det nye domenet mitt. Prøver da å pinge "maskin1", som er maskinen jeg har innmeldt i domenet, får da fram en 195 adresse, og no reply, denne adressen har ikke noe med meg å gjøre, min interne ip ligger på 10 ranget, og jeg har en 80.202.xxx.xxx fra NGT. Hvor kommer denne Ip adressen fra, lager jeg masse bugg for noen andre som eier denne adressen? Eller er det domene navnet mitt jeg ikke kan bruke? Har hørt at det kan skrives et navn for domenet slik at det ikke berører noen andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har installert adv server på en maskin for å teste hvordan det fungerer. Det fungerer veldig greit til jeg skal installere AD. Skriver "dcpromo" i cmdprompten' date=' trykker meg igjennom new domain osv, helt til jeg skal skrive inn hva domenet skal hete. Skriver inn min adresse som er "ettellerannet.tk" får da melding om at jeg må installere DNS, noe jeg gjør./quote']

Domene på internett er noe helt annet enn domene i et microsoftnettverk.

Du kan jo prøve og kalle det noe annet enn et domenenavn da.

Lenke til kommentar

Ja jeg fikk no reply, men nå har jeg bare tatt etternavnet mitt som domene navn, uten noe no, tk, com, eller lignende bak. Da får jeg ikke logget meg inn i domenet med den andre maskinen. Står fast nå.... OS'et er windows 2000 pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...