Gå til innhold

Micro-atx Amd/Ati build med CF.

Anbefalte innlegg

Jah, jeg er kommet ett stykke ut, og tenkte å poste litt bilder og info.

Legger ved bilder om hvordan det ser ut sånn som jeg har kommet hitill. og hk.

PS: Bilder blitt tatt med crappy cam, skal låne for ferdig bilder! k800I FTL!

Specs:

Hovedkort:

Dfi lanparty JR 790GX M2RS

Minne:

Corsair pc6400 4GB CL4.

Cpu:

Amd Athlon 64 X2 5000+ BE 3.1 ghz stock volt.

Psu:

Antec earthwatts 500W.

Skjermkort:

Sapphire HD4870 512MB.

Sapphire HD4870 512MB.

Minnekort leser/usb front.

Aerocool minnekort leser med lyd ut 5/12 V usb.

Vifte:

2x Mist 80 MM vifte.

Cpu Kjøler:

Zalman CNPS8700NT

**********Specs blir oppdatert med links og mer fullstendig navn.

jeg satte meg ned, fant ut at min TJ07 pc var alt for stor for å dra på lans, å dra med hk psu skjermkorta og diskene istede for tj07'n var også slitsomt(ekstra settet jeg har).

Dro fram no mdf, tok noen ting fra ett image&shapetek kabinett, og begynte, lagde front og sider.

Brukte gigabyte ma790fx-dq6 da, fant da så ut at detta var udugelig stort, brutters sku te japan så jeg ba om ett DFI Lanparty JR 790GX M2RS.

Dette hovedkortet er stappa med godsaker, er microatx og støtter 2 skjermkort, ikke dårlig.

Her er da ett bilde av det:

JR%20790GX-M2RS.jpg

Beste microatx hovedkortet til AMD am2+ ( no kiddin)

da var det å vente rundt en 10 dager på hovedkortet, imens lagde jeg noen hull til front panels osv, jeg ska verken ha cd-rom eller disker(1x320 gb 2.5" sata) blir os disk btw.

Ferdig med hva jeg har surra med hittill, la oss se hvordan det ser ut nå:

post-118039-1224407017_thumb.jpg

Som dere ser 2x 4870 og det som står i specsa, har fresa plass til skjermkort brackets så jeg kan få dem inn, det mangler litt der, 1st skrue plass er blokkert, og kunne treng 1MM til, liten jobb der.

Skal ha en 80 MM mist (red) nede ved cpu der, med perfolert gitter.

luftehull forann med perfolert gitter.

Front uferdig: post-118039-1224407498_thumb.jpg

OG til sist, jeg ska ha en ganske så nøytral pc, TJ07 er også veldig nøytral da skjønner dere ossen design jeg liker.

Ati Logo kommer på ene sia, den skal ligge bare så dere vet det:P

og en søt amd logo =), tenkte kansje å fixe en ati crossfire. ha ett vindu med de 3 søte jentene i powerpuff i toppen og =).

Stay tuned.

forum post*

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jessda, da var toppen ganske grei, er ikke fornøyd, liten perfeksjonist jeg :p

post-118039-1224434063_thumb.jpg

Blank og fin =) ingen kanter, på bildet er det egentlig 2 skjøter på toppen.

Og pc'n ved siden av er bare en firewall.

post-118039-1224434306_thumb.jpg

Front panel, test.

de er ikke satt helt riktig og trenger litt sparkling osv.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar

front, og bunn lakkert ferdig, topp må jeg vell kaaansje lakke igjen litt, ska kutte ut til 80 MM.

Jeg kan også nevne her, det er virkelig aldri laget en plan, tegning, noen mål.

Bygget på frihånd.

Men måla er da som følgende.

35 cm i dybden, 30cm i bredden og 23cm i høyden.

Dybde = 31-32 cm i aktiv plass

Bredde= 27 cm i aktiv plass. ( kutta for hovedkort så jeg har plass til 4870x2 osv som er rundt 28 CM.

høyde = 21-22 cm i aktiv plass.

front, og bunn lakkert ferdig, topp må jeg vell kaaansje lakke igjen litt, ska kutte ut til 80 MM. også front med lufting.

Jeg kan også nevne her, det er virkelig aldri laget en plan, tegning, noen mål.

Bygget på frihånd.

Men måla er da som følgende.

35 cm i dybden, 30cm i bredden og 23cm i høyden.

Dybde = 31-32 cm i aktiv plass

Bredde= 27 cm i aktiv plass. ( kutta for hovedkort så jeg har plass til 4870x2 osv som er rundt 28 CM.

høyde = 21-22 cm i aktiv plass.

Bilde med front panels.

post-118039-1224439281_thumb.jpg

Lenke til kommentar

jada, da har jeg herpa lakken på den ene sia og gjort rom for 2x 80 mill mist red, hadde 2x liggende, jeg får ikke plass tel 120 mm som jeg hadde håper på, planlegging er kjekt. men tipper 2x 80 mill gjør samme jobben, de er lydsvake =)

hva jeg har fått gjort:

kutta ut hullet.

Finni perforlert metall, faktisk høytaler gitter fra biltema, det var ikke lett å finne noe, så ble også litt dyrt, også har de sveisa punkter rundt, så jobber nå med å få av det.

jeg regner med at det kommer til å se veldig smooth ut =) synn jeg aldri kan få planer ned på papir, men jeg jobber litt rart, og er vell igrunn litt spesiell, men det får bare være, får bare følge med å se dere hvordan resultatene blir =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten update, har ikke fått gjort mye, men vifte hullet er på plass, bare fikse noe å kutte perfoleringa med, så er jeg på banen igjen, er ikke helt sikkert på ventilasjons hull etc, men må vell få bestemt meg snart.

Bilde av 2x 80 mm mist i kabiss etter utkutting, fatters som lagde det lage nok fine hakk så har sparkla, så må pusse og sånt igjen, lakken sku lakkes over uansett.

Han mista vist ett eller anna oppa.

også viste det seg at plata var litt skjev, så måtte rette opp det og, heftig bruk av pusse maskin når jeg får begynt igjen, spørs det etter fall out 3 addiction.

post-118039-1225664099_thumb.jpg

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

jaja, da er det på'n igjen, målet er bare å få denne ferdig før TG.

Noen nye deler, og litt små endringer i planen har kommet.

Funnet ut hvordan jeg skal lage døra, og jada, jeg skal bygge inn en 15"lcd i døra.

Denne skjermen er nesten like høy og brei som kabinettet så dette kommer til å se ganske bra ut =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jada, kommet meg litt videre, lurer fortsatt litt på hvor jeg skal plassere luftinntaket til pc'n på en smart måte.

Men det er ikke problemet mitt nå :p

Jeg har fiksa strøm ut til skjerm(ork med 2 strømkabler)

Alle harddisker blir uttapåmonterte, så jeg lager en box med hotswap disk kasse, strøm tilkoblinga er laget og ordna, hva jeg trenger er noe til å kunne fikse 7 sata kabler i en og samme kontakt, som ikke er stor.

Jeg trenger 35 pinner eller kansje bare 28 hvis det finnes, hunn og hann kontakt + kabel, hvis noen vet om dette, send pm :)

kommer med mer bilder når jeg får tid ;)

Blir sexy ifølge meg selv da, håper dere syns det samme, kommer til å bli brukt av en som spiller for 4kings på TG09 så da er det bare å komme å se, også spilleren underholder dere med litt mad skillz for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...