Gå til innhold

Problemer med HDMI i ny HTPC

Anbefalte innlegg

Hei på er alle håper noen av dere har hatt dette problemet før og kan svare eller gi mig et hint i vart fall.

Jeg har problemer med lyg od bilde over HDMI jeg får bare sort bilde og null lyd. Oppsettet mitt ser sån her ut:

Antec Fusion 430

Gigabyte MA78GM-S2H

AMD Phenom 8730

4gb ram

Vista ultimate 64

TV Sony KDL-4000W

Dette hovedkort har integrert grafikkort basert på ATI 3200HD.

I vart fall så når jeg kjører over VGA så fungerer det fint og lyden over vanlig analog ingang funker fint.

Så fort jeg kobler in HDMI kabeln så finner han at han er på HDMI og den dykker opp i lydoppsett og i grafikk oppsett.

Men prøver jeg og spille av en film eller generere noen lyder så kommer det ikke noen lyd.

Når jeg går til HDMI kanalen som pcen er koblet på tven så er det sort skjerm.

Så jeg står litt stille nu siden jeg veldig gjerne vil se høyeste oppløsing filmer men som det er nå så går ikke det.

Hilsen Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Har du lastet inn catalyst driverene? Og satt PCen på "riktig oppløsning"? 1080p.

Jeg har det samme hovedkortet og tven, det virket out of the box for meg.

Det finnes også innstillinger i Bios dvi/hdmi.

Joda jeg har prøvd forskjellige drivere og satt bios i riktig modus. Jeg har og prøvd DMI ut fra GB kortet men funker heller ikke.

Catalyst driverne jeg bruker er dom siste jeg fant på nettet.

Lyd over hdmi får jeg heller ikke til og virke.

Den er ikke så viktig siden jeg ikke har et multikanal anlegg tilkoblet men muligheten til og kjøre 1080p hadde vart fint som det er nå så kan jeg bare kjøre 720P over analog tilkobling har ikke klart at få til det andre.

Vet ikke om det er noe fel på tv eller va det er mest sannsynlig er det noe oppsetts problem på pcen vil jeg anta.

Er det noe spesiellt jeg må sette på tven eller på pcen i drivern?

J

Lenke til kommentar
Du må sette pcen på riktig oppløsning (1080p) i Catalyst consollet.

Da skal tven selv stille seg inn på 1080p.

Men det virker som om bios er satt opp til kun å gi bilde på VGA.

Ville gått inn og sjekket at den sto på HDMI.

Du har valg at sette bios i vga/hdmi eller vga/dmi begge deler virker ikke med noe annet en vga.

Når jeg kobler på hdmi så ser vista at jeg har koblet til hdmi men på tven så får jeg ikke noe signal når jeg velger hdmi 2 for eksempel.

Han ser og på lyd delen at den er koblet til hdmi men det kommer ikke noen lyd ut.

I ati oppsettet kommer han som skjerm nummer 2 det vil si jeg kan extende desktopen til den men det virker ikke.

Jeg har sett lite på forumen til ati og gigabyte og dette er tydelig et kjent problem med drivern angivelig.

J

Lenke til kommentar

Jepp jeg har prøvd det.

Får bare ikke noe bilde på hdmi2 eller dom andre hdmi3 kontaktene.

Kanskje jeg må endre driver jeg har installert original driver fra ati og kjører ikke den som ligger på gigabyte siten.

Realtek drivern jeg kjører just nu er 2.03

Ati tror jeg var 8.10

Hilsen J

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...