widding Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hey jeg har fått et lite problem. Etter og ha hatt ubuntu i 1uke har jeg ikke hatt noen problem som ikke google har klart å fikse men nå har det skjedd noe litt irreterende. Jeg slettet alt som hadde med compiz fusion og gjøre (som kommer med automatisk til 8.04).. Etter dette har det vert litt treigere start up + oppgave linja viser bare halveis vis jeg ikke tar musa over den. Er ikke akkurat det mest alvorlige problemet men har ikke lyst at det skal ta lengre tid enn nødvendig og at det skal være en bøg på en helt ny data så har noen forslag? Er ikke sikker på om det var compiz fusion men det er hvertfall det jeg klarte å koble på tidspunktet, her er info: Core 2 duo 2.4ghz 4gb ram Nvidia 9600M GT 512mb.. Tar ca 15-20sekund fra jeg har slått inn passordet til jeg kan begynne Før tok det max 5-10sek (ca dobbelt så raskt som nå men er litt usikker på sekundene) -------- mod. anm: Heisann! Jeg har endret innlegget ditt om slik at tittelen ble litt mer informativt. Vi anser det er viktig å ha gode titler i forumet her av flere årsaker. Blant annet fordi forumet blir mer ryddig og oversiktig samtidig som det er lettere å få de svarene man er ute etter og de rette personene til å lese tråden med en god tittel. Vanligvis når et emne har en dårlig tittel gir vi en advarsel i tråden for deretter å stenge tråden dersom tittelen ikke endres, men siden jeg ser at du er rimelig ny her på forumet har jeg valgt å endre tittelen for deg denne gangen. Endret 19. oktober 2008 av cyclo Lenke til kommentar
widding Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 tror jeg fant ut at jeg har faktisk uinstallert compiz fusion fordi jeg trodde ting ville gå raskere. men har funnet ut at de driverene var nødvendige så kan noe forklare meg hva jeg skal installere på nytt? eller er det noe annet tror dere? takk for hjelp Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Avinstaller ubuntu-desktop og deretter installer igjen i Synaptic (Under System - Innstillinger). Eller skriv i terminalen: sudo apt-get remove ubuntu-desktop && sudo apt-get install ubuntu-desktop Å avinstallere ubuntu-desktop er ikke så dramatisk som det høres ut som. Men når du installere ubuntu-desktop igjen, skal det installeres de pakkene som følger med en Ubuntu-installasjon. EDIT: Om du ikke vil kjøre Compiz, kan du gjøre det ved å gå på System - Instillinger - Utseende - Effekter. Endret 19. oktober 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
widding Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 gjorde det du sa og det gikk fint.. eneste er at jeg måtte uinstallere totem, rhythm osv igjen:P tnx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå