Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd data :) 3ram bare 2 funker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny pc nettopp (selbygd) Nå har jeg fått den sammen, men jeg hadde problemer men rammen. Jeg har kjøpt 3gb ram men bare 2 av dem funker, jeg kjører de i duel channel, så jeg lurer på om jeg kan ha 2x 1GB og 2x 500MB, vil det funke fint? Hbis det funker kjøper jeg meg 2x 500mb

Endret av Nacos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikker på at det er sjermkortet som blokker her og at det ikke er 2*512 rammen som ikke oppfattes.

Hvor mye minne har du på sjermkortet og kjører du sli?

du må ha sli med to 1gb skjermkort for å kun få brukt 2GB og det er ganske sjelden.

Du kan prøve å bytte om plasseringen av brikkene, noen ganger er det kompabilitets problemer.

Kan også prøve å bare sette inn de 2*512 å se om hovedkortet tar dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 2*512MB enda... Har 2*1GB Så jeg lurte på om jeg kunne kjøpe 2*512 for å erstatte den 1gb som ikke fungerer, siden jeg har 4 slots. Kjører 2*1GB akkurat nå, men har en 1GB som ikke fungerer så spørsmålet var om det fremdeles ville ha fungert med 2*512 og 2*1024? Nei jeg kjører ikke SLI. Har 898MB ram på skjermkortet

Endret av Nacos
Lenke til kommentar
Jeg har ikke 2*512MB enda... Har 2*1GB Så jeg lurte på om jeg kunne kjøpe 2*512 for å erstatte den 1gb som ikke fungerer, siden jeg har 4 slots. Kjører 2*1GB akkurat nå, men har en 1GB som ikke fungerer så spørsmålet var om det fremdeles ville ha fungert med 2*512 og 2*1024? Nei jeg kjører ikke SLI. Har 898MB ram på skjermkortet

Hvis jeg forstår deg rett så viser windows bare 2.0GB RAM når høyreklikker på "min datamaskin" og velger "egenskaper"? Viser den også bare 2GB RAM når du booter?

Har du prøvd å bare kjøre to brikker og bytte litt på dem for å sjekke om en ikke virker (sånn at det bare oppgis 1GB RAM)?

Normalt bør det være like rundt 3GB RAM tilgjengelig selv med et 32-Bit OS og 896MB RAM på skjermkortet. 32-Bit OS støtter nemlig maks. 4GB minne totalt for systemet (RAM, Skjermkortminne, HDD cache, cpu cache, osv...).

Les brukermanualen til hovedkortet ditt for støttede minnekonfigurasjoner, normalt går det bra med 2x1GB og 2x512MB, men det kan være forskjellig fra HK til HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...