Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ang boxed vifta på p4

CSSSK

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en p4 2,4GHz cpu i forrige uke. Har alltid hatt AMD, men hadde lyst til å prøve en intel prosessor. Har ikke tenkt å overklokke så sinnsykt, så jeg regna med at boxed vifta holdt. Klinte på litt AS3 og fyrte opp. Tempen oversteg aldri 48 grader, så den kjølte tydeligvis greit nok. MEN, den BRÅKER! Er alle boxed viftene virkelig så høylytte? Trodde den skulle være stillegående etter det jeg har lest... Eller er det noe galt med den? Den går på ca 2800rpm, og gir fra seg en høyfrekvent irriterende lyd som går meg på nervene... Flere som har opplevd det? Noen som har prøvd å kjøre den på 7 volt?

Kan dere anbefale en stillegående vifte som ikke koster skjorta, men som klarer å kjøle ned cpu'er opp til sånn ca 3GHz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tempen kommer mye an på vifta/viftehastighet. Med en 120mm m/fanmate på minimum turtall (og alle andre vifter untatt PSU avslått (Har i tillegg dratt ut ene vifta i PSU)) så får jeg ca. 52 - 68C, og da er maskina deilig stille :)

Med litt mer kjøling synker den fort til 42-54C (idle-max)

Må forresten legge til at HK'et mitt viser 10C høyere enn et annet HK jeg har. (Med samme CPU, samme kjøler, samme vifter og AS3 på CPU)

Edit: Glemte å nevne at CPU er en Celeron (Willamette) [email protected]

Lenke til kommentar

Jada, døren er lukket :)

Trur det må være noe feil med vifta... Den høres omtrent ut som den høyfrekvente lyden som kommer fra harddisken (når den ikke jobber) når jeg ikke hadde lyddempa den...

Blir vel til at jeg kjøper en ny kjøler... Men den saken på 900 gram, tar ikke den knekken på det meste når du flytter på kassa??

Lenke til kommentar
Jada, døren er lukket :)

Men den saken på 900 gram, tar ikke den knekken på det meste når du flytter på kassa??

Jo. Hvis du drar mye på lan velger du en lettere kjøler, eller demonterer før transport.

Eller gir blaffen og håper det beste. :wink:

Lenke til kommentar
Denne saken på 900g sitter faktisk veldig godt fast. Hvis du bare passer på å legge kabinettet på siden når du frakter den så er det nok ingen fare.

Det finnes en versjon til av den, hvor ribba skrues fast i HK.

Hvor får jeg kjøpt den versjonen?

Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått for denne. Bedre kjøler, og mulighet for å regulere ned vifta slik at det blir lydløst i kombinasjon med regulatoren i denne testen...

http://www.ocshoot.no/7000cu.htm

Mener å huske en pris på ca. kr. 450.

Så litt skummelt ut med den festeanordningen som ikke var helt bra synes jeg... Finnes det en versjon med feste i de fire hullene rundt hk?

Hva med denne? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet370.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...