KjeSka Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hallo Jeg har et bilde som bakgrunn av bilen jeg har, men stylet. Problemet er at den har feil farge. Den skal være svart metallic. Har prøvd i Photoshop, men slit litt der. Er det noen som har tips til hvordan, å forander fargen på et objekt. Legger ved bildet hvis noen av dere eksperter vil prøve dere ;-) Kjetil Endret 18. oktober 2008 av KjeSka Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) En kjapp måte, med varierende resultat er å trykke ctrl+u, og så leke seg med innstillingene der. Andre metoder er bittelitt mer krevende. edit: etter å ha lest posten din mer grundig ser jeg at det ikke er det du er ute etter Endret 18. oktober 2008 av Lund :* Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Noe sånn? Sitter på bærbaren, så mulig at det er litt føkka, og har heller ikke brukt lang tid på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Lekte meg litt videre med sn0dig sin versjon.. Freebird.. Lenke til kommentar
KjeSka Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Meget bra!!! Takk så meget. Har rotet rundt i timesvis uten å få det til. En gang til, TAKK til dere begge... Kjetil Endret 19. oktober 2008 av KjeSka Lenke til kommentar
KjeSka Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Meget bra!!!Takk så meget. Har rotet rundt i timesvis uten å få det til. En gang til, TAKK til dere begge... Kjetil Er det noen "enkel" forklaring på hvordan gjøre dette... Kjetil Ps er imponert. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg brukte Photoshop CS3 sin black&white meny for å få bilen svart, Freebird la sikkert det originale bildet under mitt, og brukte eraser der som det skulle være farge. Finnes flere måter å gjøre det på Lenke til kommentar
KjeSka Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg lekte meg litt Meget bra. Jeg har Photoshop 7, og jeg finner ikke endel av de valgene som dere forklarer. Er det noen gode sider som forklarer det grunleggende. Kjetil.. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Her er min ''version'' laget i CS3 Det jeg gjorde var å duplikere det originale bildet. Så brukte jeg quick selection tool og markerte hele bilen først. Så 'Alt' knappen og fjernet markeringen av lysa, vinduene, felgene, dekka osv. Så trykte jeg på Ctrl+U som er Hue and Saturation og gav litt ekstra farge pluss rødfarge. Så brukte jeg Layer mask og finjusterte litt feil. Så 'merge visible' på layers. Så gikk jeg på Image > Mode > Lab Color. Så duplikerte jeg 2 ganger Gikk på Image > Apply Image, skifta Channel til ''a'' Gjorde det samme med den andre layern men skifta Channel til ''b'' Tok begge de layersene på 45% Opacity, Og på den øverste layern tok jeg Gaussian Blur på 1 Du ser at det er litt blåfarge osv visse steder. Men det er fordi jeg er på Bærbaren og er på skolen. Sånn touchpad + photoshop = epic fail. Men men lager bedre med vanlig mus. thank you and goodbye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå