Gå til innhold

Dynavoice, Forskjell mellom M-65 og F-6

Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell mellom disse to høyttalerene?

Dynavoice M-65:

http://www.surround.no/product/420049/__Dy..._Black_Oak.html

Dynavoice F-6:

http://www.surround.no/product/424695/_Dyn...igh_glossy.html

Samtidig så må jeg få kjøpt meg en forsterker, tenker da på denne: Pioneer VSX 818V K.

Link her:

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=106801

Har en Pioneer DvD spiller fra før av, den skal bli byttes mot en Blue ray spiller om ikke så lenge, så den må minst ha 2 HDMI utganger.

Er dette et greit oppsett til et 17-18 kvm rom.

Det jeg hører mest på er: RnB, Hip Hop, litt rock, Bass sanger.

Etter hvert når jeg har fått litt mer penger igjen så skal jeg få kjøpt meg en subwoofer.

Da står det mellom disse to:

http://www.surround.no/product/408716/__1_...erry_Farve.html

http://www.surround.no/product/442239/__Dy...lnut_farve.html

Er det noen som vet om noe andre oppsett opp mot 5000kr som kan passe mine behov og er bedre en de som mer nevnt over her?

-Fredrik. ;)

Endret av slideface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt noen av høyttalerne, men M-65 er oppgitt til å gå lavere, har en mer avansert konstruksjon og høyere følsomhet, så vil tro de har mer trøkk og jevnere frekvensgang enn F-6.

Hvis du kan klare deg uten HDMI-switching og romkorreksjon og slikt, så vil jeg heller anbefale deg NAD T744, den er nok betydelig mer strømsterk enn den Pioneeren, og vil drive høyttalerne bedre.

Når det kommer til subwoofer, så er XTZ regnet som et bedre merke enn Proson. Har hørt om flere Proson gulvhøyttalere som har gått opp i liminga hvertfall.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Har ikke hørt noen av høyttalerne, men M-65 er oppgitt til å gå lavere, har en mer avansert konstruksjon og høyere følsomhet, så vil tro de har mer trøkk og jevnere frekvensgang enn F-6.

Hvis du kan klare deg uten HDMI-switching og romkorreksjon og slikt, så vil jeg heller anbefale deg NAD T744, den er nok betydelig mer strømsterk enn den Pioneeren, og vil drive høyttalerne bedre.

Når det kommer til subwoofer, så er XTZ regnet som et bedre merke enn Proson. Har hørt om flere Proson gulvhøyttalere som har gått opp i liminga hvertfall.

Jeg er engntlig helt grønn på stero og slikt.

Så dette kommer kansje til å høres litt rart ut for deg men.

Hva er HDMI og switching romkorreksjon?

Men jeg må jo ha HDMI utgang, har lest litt i lyd og bilde om det.

Men takk for et raskt og bra svar! ;)

Da blir det sikkert den XTZ'n da vettu.

Endret av slideface
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det hjelper lite med HDMI om den ikke støtter HD-formatene, mener nå jeg.

Uansett, jeg kjører F6 som fronter og sammen med en subwoofer mangler det ingenting i de nedre frekvenser. Deler på 80Hz.

Lenke til kommentar
Det hjelper lite med HDMI om den ikke støtter HD-formatene, mener nå jeg.

Uansett, jeg kjører F6 som fronter og sammen med en subwoofer mangler det ingenting i de nedre frekvenser. Deler på 80Hz.

Jaja, det skjønner jo jeg også.

Men innen til jul så tror jeg at det kommer en ny HD TV og en Blue Ray spiller, så jeg må ha HDMI utganger, og alle de nye forsterkerene har jo HDMI, men de er litt for dyre for meg. Hehe.

Lenke til kommentar
Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg på receiveren?

Den XTZ-subwooferen ser grei ut.

Jaa, helst ikke mer en 3500kr, kan sikkert drøye den litt men ikke så veldig mye.

Jeg er bare 14 år skjønner du. hehe.

Blir 15 den 1.november så jeg har egentlig god tid til å bestemme meg, men jeg liker å ha litt oversikt.

Lenke til kommentar
Du kan jo se på Cambridge Azur 340R? Den har ikke HD-støtte, men den har HDMI-switch, hvis du vil ha mer enn en kilde med HDMI til tven. Den har også god lyd, og er vel ikke stort svakere enn NAD T744.

Så veldig grei ut den der.

Men er denne beder enn den pioneeren tror du?

Vil prøve å få så mye lyd som mulig for pengene. ;)

-Fredrik

Lenke til kommentar

Pioneeren er nok litt mer avansert med flere funksjoner, men jeg tør påstå at Cambridgen er bedre på ren lydkvalitet.

Jeg var hvertfall godt fornøyd med min 340r, er like god i stereo som i surround, og er enkel å ha med å gjøre. Det er en receiver jeg absolutt kan anbefale. En ting som er litt dumt med den er at den ikke har pre-out, så du kan ikke bruke effektforsterkere sammen med den.

Lenke til kommentar
Pioneeren er nok litt mer avansert med flere funksjoner, men jeg tør påstå at Cambridgen er bedre på ren lydkvalitet.

Jeg var hvertfall godt fornøyd med min 340r, er like god i stereo som i surround, og er enkel å ha med å gjøre. Det er en receiver jeg absolutt kan anbefale. En ting som er litt dumt med den er at den ikke har pre-out, så du kan ikke bruke effektforsterkere sammen med den.

Takk, men vet du hvor jeg kan få tak i den billigst?

-Fredrik

Lenke til kommentar
Den er mer avansert enn Cambridgen, men ikke nevneverdig kraftigere.

Brukte den Cambridgen til å drive blant annet et par CV VE-8 til front, noe den klarte bra, det spilte datt ned fra hyller, og de høyttalerne har lavere følsomhet enn M-65.

Tøft, men hvem at de 3-4 forsterkerene burde jeg velge?

Tror det blir Dynavice M65 og den XTZ'n

Men takk for all hjelp alle sammen! :) :) :)

Lenke til kommentar
NAD T744 hvis du vil ha mest forsterkerkraft for pengene, Cambridgen hvis du vil ha en receiver som er hakket mer avansert, men kanskje ikke fullt så kraftig.

Så du tror at Nad'n er den kraftigste?

Når du sier "hakket mer avansert", mener du da at du kan stille bass, diskant osv på den, men ikke på Nad'n?

Eller andre instillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...