Gå til innhold

hjelp med valg av yrke

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om eindomsmegler kan være en fin jobb for meg, er det noen som er det her å kan fortelle litt om det?

Hvor mye tjener dere på jobben deres, kan dere fortelle hva dere jobber som og hvem skole dere måtte gå på? hvor mange år utdanning og karakterene du må ha får å få jobben. Det hadde også vært fint om dere fortalte hva jobben går ut på, altså hva du gjør på jobben :thumbup:

Det hadde vært til stor hjelp :p

Er veldig forvirra nå fordi at i følge de på skolen så er dette valget veldig viktig, jeg må bestemme meg på noen måndeder, noe jeg synes er veldig lite, har også tenkt på å ta allmenn.

Vet at du har mange år på å tenke på at det, men de tankene er ikke seriøse, det er bare ting du synes der gøy, også plutselig har du skiftet mening. Hvis du tenker over det nå så er du mer seriøs.

Yrker jeg har vurdert:

Eindomsmegler

Advokat

Vetrinær

Politi

Tannlege

Endret av riskake90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ta allmenn (studiespesialisering) for å kunne bli yrkene du har vurdert. Det gir deg generell studiekompetanse, som man må ha for å studere videre på universiteter, høyskoler, politihøyskolen og så videre. For eksempel er eiendomsmegler noe du begynner å studere til å bli først etter videregående.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Er det ikke meningen at emne tittelen skal ha 3 ord da? Kan ikke endre emne tittelen heller, får vet ikke om en annen tittel som passer. Kan det gå?

Yrkesvalg er ETT ord, ikke to (orddelingsfeil, som du også har på ordet "emnetittelen"). Hjelp skal heller ikke brukes ukritisk i en emnetittel bare for å oppnå nok ord. Bruk litt mer enn 5-10 sekunder på å tenke på emnetittel. Det finnes mange gode som kan passe her, men du bør lære deg å finne de på selv da vi moderatorer ikke gidder å gå rundt og endre dårlige emnetitler for folk. Du bruker "rediger"-tasten på ditt eget innlegg for å endre emnetittel.

Og foresten så står det klart og tydelig at moderering IKKE skal kommenteres i tråden. Du kunne heller sendt meg en PM så hadde du sluppet at jeg kommenterte dine feil direkte i tråden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...