anaconda Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hei Jeg bruker å gå på kveldene. Vanligvis bruker jeg å gå ca 1 time. I dag gikk jeg lengre enn jeg bruker. Tidligere i dag kjøpte jeg en klokke på Clas Ohlson, som teller skritt, antall kalorier, distanse osv. Jeg vet ikke hvor nøyaktig en slik klokke er. Men den viser nå følgende: 12772 step 897,2 kc 14.595 km Exercise: 01:48 (er ikke sikker på om dette er hvor lang tid jeg har brukt?) Jeg synes dette hørtes mye ut. Spesielt kalorier. Jeg bruker også å sykle noen dager i uka. Sykkelen viser tid, distanse og kalorier. 50 minutter på sykkelen er ca 500 kal. Og da har jeg syklet mellom 20-25 km. Kan dette virkelig stemme? Bruker jeg så mye kalorier når jeg går? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Så vidt meg bekjent er ingen kalorimålere som ikke måler puls nøyaktige. Antall kalorier du forbrenner går på hvor mye du jobber og hvilken form man er i. Og dette vet man ikke basert på skritt eller tråfrekvens. Til sammenligning. Når eg går en medium krevende tur på ca 1:10 i svært ulendt terreng med litt lett jogging innimellom så forbrenner eg ca 700-900 kalorier. Når eg jogger en halvtimes tid på medium insats forbrenner eg ca 300 kalorier. Gir eg på litt ekstra kan eg komme opp i 500 kalorier. Vanskelig å bruke dette til å sammenligne, men det kan jo gi en røff pekepinn. Så dersom du er interesert i å vite forbrenning(noe som er gøy å følge med på) så anbefaler eg at du kjøper ei skikkelig pulsklokke(har nå min tredje fra Polar. veldig fornøyd). Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ingen sånne klokker kan måle riktig kcal forbruk om ikke puls, vekt, høyde og alder er med i bildet, de fleste seriøse pulsklokkene har disse funksjonene, anbefaler en "skikkelig" pulsklokke isteden, da denne kan være med å motivere.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvor mye koster en slik klokke som kan måle nøyaktig med kcal? Skulle gjerne hatt dette til bulken, da jeg er usikker hvor mye jeg forbrenner på jobb. Håper dem ikke koster all verden, noe jeg vill tro dem gjør. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 http://pulsklokke.no/fitness_f11.html Må opp i tolv-tretten hundre kr for å få med owncal på polar sine klokker. En approksimasjon kan være å bruke noe ala: Men igjen, får ikke med pulsen(som er meget viktig)! http://www.the-fitness-motivator.com/calories-burned.html Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg kjøpte meg en Polar F6 tror jeg den heter, for ett års tid siden, da kostet den 1700 tror jeg, men finns billigere modeller også rundt 1000-1500, men så lenge de kommer fra en seriøs prodsent tror jeg ikke det er no problem og kjøpe av billigere klokke, men sånne på apoteket til 150 spenn og clas ohloson til 100 spenn tror jeg ikke noe på å det hele tatt, men det er min oppfatning da Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Da har jeg vært ute å gått igjen. I dag gikk jeg en strekning som jeg har syklet mye, så jeg kan se om den viser antall km riktig. Når jeg kom til butikken, viser den at jeg har gått 4 km. Det er kun 3 km til butikken. Totalt viser den at jeg har gått 13 km i dag. Jeg har bare gått ca 9 km. Kan jeg ta den tilbake til Clas Ohlson å få pengene igjen? Min mening er at klokken ikke fungerer som den skal. Det står 95+% accurate på esken. Den kostet 349,- Det er mulig den taller skritt riktig. Men jeg kjøpte den fordi det står at den måler avstand og kalorier også. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 En sånn skritteller er ikke pålitelig i det hele tatt spør du meg, bare du sitter og rister litt på deg så teller den jo skritt, den måler avstand ut ifra en gitt skrittlengde vil jeg tro, og kcal forbruk etter en helt gjennomsnittelig person ang, vekt, alder og sikkert en krysning mellom menn og damer, så den teller ihvertfall ikke riktig, invester i pulsklokke isteden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå