Gå til innhold

Finnes det rattpedalutstyr til pc med clutch ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så et pedalsett på Platon i Bergen med tre pedaler her forleden, men jeg spurte ikke hva det var for noe. Men tre pedaler kan jo tyde på at den ene av de er clutch.......

Kan jo vente til i morgen, og gå inn på www.platon.no

Da åpner de nemlig webshoppen deres :lol: Kun en dag igjen! :woot:

 

Og det har det vært de siste 2 åra :)

Lenke til kommentar

Det er kun 24% moms (og evnt. "ekspedisjons gebyr" hos Posten e.l.) som kommer i tillegg...

 

Når jeg bestillte mitt i fjor, var nok frakten den store kostnaden... de insisterte på å sende sakene med UPS og det kostet nesten like mye som varene.... men til gjengjeld så fikk jeg det jo kjapt levert (på døra) da :-)

 

Men jeg tror det er noe de har fått fixet på. AFAIK så har de nå også et lager i Europa og dermet fått ned frakten betraktlig..

 

Anyway, dette ser du jo kjapt når frakt valgene kommer under bestilling.

Lenke til kommentar

AFAIK = As Far As I Know :p

 

Jeg har en GPL Shifter og ett sett med Act-labs Preformance pedaler (m/clutch)... alt direkte i fra http://www.act-labs.com

 

De eneste problemet jeg har hatt er at fjørene i pedalene har blitt slitt ut ett par ganger.. (dvs. de har ryki en gang og er vel på gang til å gå igjen.. (i løpet av halvannet års tid) Men disse er vel å betrakte som slite deler... Har ikke hatt ett ratt/pedaler enda der fjærene ikke har måtte byttes etter en hvis tid.

 

Nye fjærer fås også hos Act-Labs.. og koster $5 settet.

Lenke til kommentar

moro.

 

Har så griselyst på et slikt kongesett med gir og hele pakka, men settet kommer på 280$ + frakt som kommer på 147$ = 427$

Med en kurs på 7,3 så blir dette ~3200 NOK

 

Er litt i dyreste laget synes jeg, ingen som vet om et sted i norge de selger slike ting ?

 

 

uGn

Lenke til kommentar
F1 biler har clutch, men den brukes kun i starten. (1ste gir)

 

Formel 1 sjåfører igangsetter ikke selv, det gjør en datamaskin for å få mest mulig akselerasjon uten å spinne.

 

I rally blant annet har de "doggy-shift" girkasser der de bare drar den over i gir uten å clutche. men de må clutche mens de girer ned.

Hvis du har lappen (antar du har det siden du digger giring) så har du sikkert lagt merke til at man trenger ikke clutche når man girer opp hvis man har synkroniskert girkassen.

Lenke til kommentar
moro.

 

Er litt i dyreste laget synes jeg, ingen som vet om et sted i norge de selger slike ting ?

 

uGn

 

Når jeg tenker meg om så er det mulig at det finnes en sjappe her som har *1* GPL shifter liggende... Skal sjekke på mandag og gi tilbake melding..

 

(BTW, jeg kommer til $130 + frakt for Shifter og Perf. pedaler... Et ratt kan du jo kjøpe her i Norge? Eller bruk det du har! Selv bruker jeg et M$ FFB ratt i sammen med bitene i fra Act-Labs.. Har også en kompis som bruker Logitech.. så det er ikke noe problem å bruke et annet ratt..)

Lenke til kommentar

Hmm.. Interessant.

 

Nå begynner det nesten å ordne seg. Men send meg en mail hvis denne "butikken" har en GPL-shifter inne da.

 

Hva er denne "power bar" for noe ? tipper det er en strømadapter av et slag, er det noe jeg trenger til Perform Pedals.

 

 

uGn

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg mailet litt med Act-labs....fikk nemlig en fraktpris på 46 US dollar. Det blei litt stivt. Men de sendte meg en link til ett firma i Nederland som har dette utstyret. http://www.psxshop.nl

GPL-shiftern ble bestillt der på fredag. Den var på tilbud til 95 euro. Også blei det 6 euro i frakt??? Hørtes lite ut, men de trakk det ivertfall fra VISA'n min så jeg. Så nå venter jeg spent. Skal brukes med momo ratt. Når det gjelder clutch har jeg også satt in ett microsoft ratt hvor jeg bruker en av de pedalene som clutch sammen med pedalsettet til Momo. Funker som bare det 8)

Lenke til kommentar

Hvis det du skal kjøpe koster under 6000 spenn kan du bestille det i ditt navn, og oppgi adresse til et svensk postkontor i nærheten av der du bor om det passer. Da kan man hente pakken der og ta den inn i norge uten å betale mva og toll. Bare et lite tips... Tror muligens dette bare funker om du bestiller fra et annet EU-Land..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...