Gå til innhold

Finnes det rattpedalutstyr til pc med clutch ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler nok på det, har sett svært få spill som har clutch funksjon, tror ettellerannet formel 1 spill har det, men ellers så er det nok ikke mange. Uten støtte i spillet er det jo liten vits. Men det hadde vært fett, en girspak som fungerer som en skikkelig en og en clutch som funkerer skikkelig også....

Lenke til kommentar

Jeg så et pedalsett på Platon i Bergen med tre pedaler her forleden, men jeg spurte ikke hva det var for noe. Men tre pedaler kan jo tyde på at den ene av de er clutch.......

Kan jo vente til i morgen, og gå inn på www.platon.no

Da åpner de nemlig webshoppen deres :lol: Kun en dag igjen! :woot:

Lenke til kommentar

Har selv Actlabs pedalene med clutch og kan anbefale disse på det varmeste... Helt klart de beste pedalene jeg har hatt i denne prisklassen..

 

BRD pedalene er gromme de... men koste skjorta (3000,-+)

 

Og fordi som ikke skjønner pointet... flere og flere av dagens bilspill/simulatorer støtter analog clutch. Clutchen gir store fordeler i f.eks. starten og ved depot stopp... I enkelte sims (som Nascar Racing 2003 eller GPL) kan det å bruke clutchen ved giring kontra å ikke brukeden bety mye for hvor lenge motoren din lever...

 

En annen ting jeg også kan anbefale ifra Act-Labs er gir-stikka.. (GPL-shifter)... Ingen ting er mere moro enn å skifte gir i gra 4 til 1ste i en swoop! :D

Lenke til kommentar
Tviler nok på det, har sett svært få spill som har clutch funksjon, tror ettellerannet formel 1 spill har det, men ellers så er det nok ikke mange. Uten støtte i spillet er det jo liten vits. Men det hadde vært fett, en girspak som fungerer som en skikkelig en og en clutch som funkerer skikkelig også....

 

hva skal man med det i formel spill når man kjører med halvautomat i virkligheten :wink:

Lenke til kommentar
Tviler nok på det, har sett svært få spill som har clutch funksjon, tror ettellerannet formel 1 spill har det, men ellers så er det nok ikke mange. Uten støtte i spillet er det jo liten vits. Men det hadde vært fett, en girspak som fungerer som en skikkelig en og en clutch som funkerer skikkelig også....

 

hva skal man med det i formel spill når man kjører med halvautomat i virkligheten :wink:

 

Hmm, var vel nascar 2003 da, husker ikke. Var nok ikke F1 nei, de har jo som du sier ikke clutch i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Jeg så et pedalsett på Platon i Bergen med tre pedaler her forleden, men jeg spurte ikke hva det var for noe. Men tre pedaler kan jo tyde på at den ene av de er clutch.......

Kan jo vente til i morgen, og gå inn på www.platon.no  

Da åpner de nemlig webshoppen deres  :lol: Kun en dag igjen! :woot:

Tror det var det der X-Box greiene du så. Nytt xbox spill med egen styreting med 40 knapper, 2 joysticker og 3 pedaler :lol:

Jeg så i alle fall det på platon i bergen på fredag.

 

Bra Webshop! :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Clutch er et must! Jeg spiller (les: kjører) mye nascar racing 2002 season fra papyrus. Det har mulighet for analog clutch og det trengs! Spesielt om man kjører på "road course" som f.eks Watkins Glen (for de som skjønner seg på det). Der er det mye giring og motoren min holder ALDRI hele løpet. Somregel raser girkassa, turtallet går til himmels og jeg blåser motoren.. Dette skjer somregel på langsletta ved mål når man skal passere noen..

 

Jajaj, selvsagt kan jeg ta det roligere, men fy F så moro det er å kjøre helt på grensa :D

Lenke til kommentar

GPL/ USB-shifteren er som en helt egen enhet/stikke og kan brukes uavhendig av hav slags ratt/pedaler/joystick du har fra før... Det eneste du trenger er en ledig USB-port.

 

De har faktisk 2 modeller - en type som kobles rett inn i Act-labs RS-force ratt (denne modellen kalles RS-shifter) og en type som kobles i USB porten.. (denne kalles GPL-shifter) Hvilken type du vil ha velger du når du bestiller greiene.

 

En ting man også burde ta med seg når man først bestiller er ekstra skifte-plater i stål. De finnes for både 4-5 og 6 trinns "kasse" (plater) tror jeg.. anbefales sterk. Standard kommer skifter'n med 8 trinns "kasse" og noen plastikk plater til mindre kasser... men disse funker desverre ikke så bra da de har en tendres til å løsne... Stål platene derimot, skrues fast med to skruer og funker som bare F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...