hishadow Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Vurderer å starte et lite prosjekt med .NET hvor jeg tenker å lage et tillegg for Office. Ingenting er planlagt foreløpig siden jeg holder på med et annet prosjekt, men jeg vil i første omgang undersøke kostnadene med å starte dette prosjektet. Hva jeg tror jeg trenger er en pakke med Visual Studio, Windows Server 2003(eller nyere), Exchange og Office 2003/2007-pakken. Hvis jeg skal kjøpe inn alt dette kommer jeg til å bli økonomisk ruinert , men er det mulig å ordne mye av dette via et MSDN-medlemskap? I så fall, hva kan eventuell pris ligge på? Endret 18. oktober 2008 av hishadow Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Flere valg: Last ned trial versjoner av Windows server, Visual Studio, Exchange og Office. Det kommer i versjoner fra 60 til 180 dager, avhengig av produkt. Hvis du er student, last ned Visual Studio og Windows Server under Dreamspark programmet. For å få laste ned Exchange med MSDN må du ha Premium versjonen. Den koster ca 21 000 + mva. Da kan du fritt laste ned det meste MS har laget. Siden du skal lage sw for Office 2007 kan du søke deg inn i Empower ISV programmet. Det gir deg MSDN Premium subscriptions, fem lisenser på VS Pro, interne produksjonslisenser på Exchange, Windows Server, SQL og Sharepoint, pluss en del andre goder for mindre enn $400 pr år. Ulempen er at du kan kun være under det programmet i to år, da må du enten gi det opp eller bli Certified Partner under ISV competencyen. Hvis du har tilgang til Visual Studio (f.eks. gjennom Dreamspark) kan du registrere deg som MS partner (gratis) og kjøpe deg en Action Pack subscription. Det gir deg Office og de fleste server programmene for drøye 2600 / år. Den er kanskje lettere å få enn Empower ISV (men det vet jeg ikke) Det beste for deg er antageligvis Empower ISV programmet. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Ser ut til at du har vært borti dette før. Masse nyttig info. Microsoft Empower for ISV virker veldig bra og prisen er ikke noe problem. Er jeg ikke ferdig innen 2 år så kommer jeg til å sulte ihjel. Endret 19. oktober 2008 av hishadow Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hurra for Microsoft som har skjønt at det er bedre å legge ut trialversjoner med en fornuftig tidsbegrensning, istedet for at folk skal bruke piratkopier. Er ikke Dreamspark bare for studenter som studerer it? Jeg studerer økonomi, har jeg likevel rett til å bruke det programmet? Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ser ut til at du har vært borti dette før.Har tittet på det ja Det er et lite hekkan å komme inn i og finne ut av. Spesielt Empower ISV og Action Pack subscription systemene er det utrolig mange som ikke vet om. Action Pack er spesielt nyttig for alle firma som på ett eller annet vis supporterer eller videreselger Microsoft produkter. Er ikke Dreamspark bare for studenter som studerer it? Jeg studerer økonomi, har jeg likevel rett til å bruke det programmet?Det er, så vidt jeg kan se, for alle studenter, du trenger enten en Feide konto eller et internasjonalt studentkort (ISIC) og så er det vask og gå. Jeg har ikke lest noe som begrenser det, snarere tvert i mot. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg har brukt Empower lenge og er kjempefornøyd. Etter to år så begynner den normale kostnaden, men den er ikek så veldig drøy. CA 12 laken pr. år, men du må ha et produkt som M$ skal godkjenne. Burde ikke være noe problem så lenge du holder deg til regelene på hvordan programmet skal være Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Så i stedet for å være en engang-kostnad, så leier du programvaren? Så også BizSpark, men var mer internett-service orientert. Endret 25. november 2008 av hishadow Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Så i stedet for å være en engang-kostnad, så leier du programvaren? Så også BizSpark, men var mer internett-service orientert. Vell, kjøper du Visual Studio så er det jo en engangs kostnad. Kjøper du et abonnement på MSDN så er det nesten som du sier. Man kjøper en rett til å bruke software inhouse til utvikling. Man får tillgang til download sidene til M$ og der kan man downloade hele produkt spekteret til M$ samt at man kan generere sine egne produktnøkkler og bruke disse. Man må passe på litt fordi et MSDN abonnement gir ingen komersiell rett til å bruke produktene. Det vil si (tror jeg) at man f.eks. ikke kan sette en Exchange server i produksjon og hoste epost. Man kan heller ikek sette opp en IIS og hoste sider på web. Alt er ment til inhouse utvikling. I hvertfall har jeg tolket lisensavtalen dithen. Det er mulig at ActionPack er mildere på dette. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det er som HDSoftware sier, MSDN gir deg ikke lov til å benytte Serverprogramvaren den gir tilgang til, til kommersiell nytte. Action Pack gir en begrenset 5 brukerlisens på serverprogramvare for å sette opp et kontor, men kan ikke brukes for hosting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå