Gå til innhold

PS2 og viftestøy

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og irriterer meg på at min PS2 gir fra seg så mye viftestøy.

Er det noen som har prøvd å bytte ut denne viften med en annen? Jeg har søkt litt rundt om, men ikke funnet noe om dette. Ville vel tro at det er andre enn meg som også finner denne støyen irriterende?

Alle erfaringer med dette mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan blir du plaget av den? Skrur du den ikke av når du er ferdig med å spille? Den lille 20-tommers TV-en min med monolyd gjør til og med slik at jeg ikke plages av viftelyden, men det avhenger selvfølgelig av hvor høyt volum du har.

Til spørsmålet: Nei, jeg har ikke hørt noe om det, heller har jeg ikke hørt at noen plages av den.

Lenke til kommentar

Pappeske over den??? Ja, det blir jo vakkert...

Opplegget er jo at den ser jo litt kul ut der den står i seksjonen på sin Vertical Stand og der vil jeg helst fortsette å ha den.

Som man gjør på en PC som bråker for mye, så tenkte jeg kanskje det var noen her som hadde erfaring med å bytte viften på den. Det ser derimot ikke ut som om noen har gjort noe særlig med støyen annet enn å gjemme PS2 i skuffer og skap samt under esker.

Derfor lurer jeg nå på de tekniske spesifikasjonene på denne viften som sitter der. Størrelse, rotajonshastighet, gjennomstrømning og spenning. Hvem vet, kanskje Microplex har en vifte som passer og som ikke støyer...

Lenke til kommentar
ps2 durer litt ja,men xbox durer mer............

vet det går å skifte vifte på xbox.....aldri hørt om noen som har gjort det på ps2

Jeg synest PS2 bråker mer enn Xbox.

PS 2 sin viftestøy er mer høyfrekvent og derfor mer ubeaglig.

Har den "gamle" versjonen av xbox med vifte på gpu.

Den nye versjonen av xbox uten vifte på gpu bråker vldig lite og kan nesten betraktes som stille.

Lenke til kommentar

Jeg har min ps2 lukket inne, men jeg har døren åpen når jeg bruker den ettersom det blir ganske varmt der inne hvis ikke...

Vet ikke om det er så sunt for maskinen å bli varm. Levetiden går helt sikkert ned. Ville du for eksempel stengt pc'en din inne i et skap ? Den vil jo bare blåse rundt den varme luften og varme den mer opp, blir ikke så mye gjennomstrømming av ny kald luft.

Tror jeg ville prøvd å leve med lydene, eller se om de har en løsning på microplex. Eller du kan google' litt og se om det finnes erstatningsvifter (nekter å tro at ingen har tenkt på det før).

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Støyen varierer fra maskin til maskin.

En kompis av meg har også ps2 men hans sliter noe skikkkelig da: Når du starter et nytt spill bråker den noe graslt høyt den bråker egentlig like mye nesten samme hva du gjør med den det må være noe med viften og cd-leseren, mens min høres bare viften når jeg demper lyden på tven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...