Gå til innhold

Spørsmål om FrPs politikk

Anbefalte innlegg

Nå har vel ikke akkurat påstanden "partier på høyre har vært imot ALLE forslag til rettigheter til folk, stemmerett, stemmerett til kvinner, sosiale goder, sykehus osv." altfor mye rot i virkeligheten da blant annet AP var sterkt imot nettopp å gå bort fra trygdekassene i bedriftene til offentlige trygdeordninger. Så det sier jo sitt.

Nå sitter jeg ikke akkurat med bøkene foran meg, men påstanden faller gjennom. FrP er det eneste partiet som er på linje med SV når det gjelder statlig regulering av trygder, og de er avhengige av å "treffe alle". Så det er nok liten grunn til å frykte at det offentlige "forsvinner" under FrP.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare legg merke til hva som skjedde når AP gjorde noen tiltak. Masse FRP-ere stakk til AP. Jeg kan ikke tenke meg noen mindre viktig sak for FRP enn innvandringensaken.

Andre her ser ut til å mene at det er finanskrisen.

Vel, det var under oppganstider i aksjemarkedet at dette skjedde.

FRP mistet naturligvis stemmer på grunn av finanskrisen, men det er nå nylig.

At de mister stemmer på at AP kommer med en halvfungerende tiltak mot innvandring viser at det er mange som stemmer FRP på grunn av innvandringsaken. Er det noe galt i det, langt ifra.

Lenke til kommentar

til trådstarter så skal du vite det at de som studerer for og få høyere utdanning får sosialismen dyttet inn med teskje. personlig så ser jeg mye bra i det frp mener, men syns de kan virke litt useriøse til tider. derfor så syns jeg høyre er et bra valg, da de står får mye av det sammen men med litt mer seriøst grunnlag.

Lenke til kommentar

viss du ser på mange studier så er samtlige lærere sosialister, da disse også trykker sine meninger på elevene, detter kommer jo an på studie men viss du studerer innen spes ped eller lignende så vil jeg kalle dette et faktum. de som ser litt nøyere etter ser kanskje at jeg ikke har allverdens med erfaring med studering men har 5 naboer som er lærere på universitets nivå og søsken som går på universitetet og sitter med denne følelsen sterkt. selvsagt har bekjente som studerer innen får andre yrker også og de er helt annerledes.

Lenke til kommentar
viss du ser på mange studier så er samtlige lærere sosialister, da disse også trykker sine meninger på elevene, detter kommer jo an på studie men viss du studerer innen spes ped eller lignende så vil jeg kalle dette et faktum. de som ser litt nøyere etter ser kanskje at jeg ikke har allverdens med erfaring med studering men har 5 naboer som er lærere på universitets nivå og søsken som går på universitetet og sitter med denne følelsen sterkt. selvsagt har bekjente som studerer innen får andre yrker også og de er helt annerledes.

Hvis meg noe dokumentasjon på dette. Hva betyr det at du ikke har "allverdens med erfaring med studering"? Ikke for å være slem, men det virker som om du ikke har peiling på hva du prater om, og det er en ganske sterk påstand du har kommet med.

Lenke til kommentar
viss du ser på mange studier så er samtlige lærere sosialister, da disse også trykker sine meninger på elevene, detter kommer jo an på studie men viss du studerer innen spes ped eller lignende så vil jeg kalle dette et faktum.

Da var lærerne vi hadde under og etter krigen bedre?

Lenke til kommentar

for å si det sånn: frp'ere er og vil nok alltid være kapitalister.

Hvis de kommer til makten er det nok mye som forandres.

Jeg ville lagt min tillit på venstrefløyen. Vi trenger noen radikale tilpassninger nå og da er nok ikke veien mot høyre veien å gå.

jeg merker at folk lar seg påvirke av media som setter de rødgrønne opp i et hjørne de noen ganger ikke kommer seg ut av. Det er fortsatt et helt år igjen til neste valg, men likevel begynner vi nå med å se på hva de har gjort galt og hva som kunne vært gjort bedre.

Det er viktig at vi ser på hva de har forandret. Hva de har tenkt å forandre. Ikke hva de har vært dårlige på.

Jeg leste på started av denne tråden av mange SV'ere sier de er kommunister, men ikke vil stemme på kommunistpartier.

Grunnen til dette er fordi samfunnet vårt ikke er modent for kommunisme. Det nærmeste vi kommer kommunisme er sosialisme, og det er det vi trenger.

Desuten er det galt å begynne med venstre-ekstremisme og høyre-ekstremisme. det som er viktig er å fokusere på det som samfunnet trenger.

Hvis du og jeg vil ha det samfunnet vi har nå om ikke bedre bør vi stemme på enten AP eller SV. Dette fører til at de kan jobbe videre med prosjekter de har startet på og gjøre de bedre.

bare ta det med ro. når alt kommer til alt vet jeg at nordmenn vil forsette å ha offentlige frisørsalonger og offentlige kleskjeder. Vi vil ha demokratiet. vi vil ha sosialisme.

:)

Lenke til kommentar

Neppe noe mer riktig enn at "samtlige lærere er høyrefolk" på endel andre studier, greit nok, visse miljøer har mer av et politisk synspunkt enn snittet, men det avhenger helt av hva man studerer. Generelt er det tøvete å framstille det som noen generell trend på universitet at alle er sosialister.

AtW

Lenke til kommentar

joa. man skal ikke se bort i fra politiske meninger hos lærere, men de skal strengt tatt ikke "trykke meningene" sine på elevene.

læreren skal følge læreplaner. Studenter og elever skal ha undervisning i fag, ikke personlige synspunkter fra politikken til læreren.

man kan si at tilfeller med at lærer sier sin politiske mening til elevene skjer på grunnskolen gjennom faget samfunnsfag, der man egentlig kun skal diskutere og drøfte.

Lenke til kommentar
Du skjønner det at hvis FrP hadde hatt ett funksjonabelt partiprogram

:lol:

Tror ikke du skal uttale deg for mye om noe du ikke har lest engang.

Det jeg sa var at de ønsket å stimulere økonomien under høykunjunkturen vi har hatt de siste årene. Og vi ville sett langt verre konsekvenser, hadde FrPs finanspolitikk vært iverksatt slik de ønsker.

Nei, det hadde vi ikke.

Når det gjelder: "Du ser ikke at hvis folk kjøper flere varer så blir det flere arbeidsplasser fordi man må dekke etterspørselen?"

Det er ikke nødvendigvis sikkert, gitt at man får en økning i privat konsum og private realinvesteringer, som gir en økning av BNP, gir det ikke nødvendigvis flere arbeidsplasser. Gitt at markedet allerede er fullt, fører det rett og slett bare til inflasjon.

"Det er ikke nødvendigvis sikkert"... :lol:

Ett annet alternativ er at økt etterspørsel ikke nødvendigvis flytter tilbudskurven, men fører til økte priser fremfor å etterkomme etterspørselen (profittmaksimering).

Da går du ut ifra at man fører en AP-politikk der det straffer seg å dekke etterspørsel.

Lenke til kommentar
for å si det slik prick, et høyreparti er for å privatisere deler av staten, for å få ned kostnadene av å drive samfunnet, skal de fattigste i norge ikke kunne få behandling fordi de ikke har jobber som gir dem forsikringer de trenger?

Hvor har du det fra? Har du faktisk lest Frps partiprogram?

dette er et faktum at slikt skjer i samfunn der høyresiden har stått for sterkt, så ikke kom og fortell meg at sykehusordninger ikke har noe med frp og gjøre, fordi det har alt med dem å gjøre, og jeg forstår faktisk ikke hvorfor folk faktisk støtter et høyre parti

Igjen: HAR DU FAKTISK LEST FRPS PARTIPROGRAM?

partier på høyre har vært imot ALLE forslag til rettigheter til folk, stemmerett, stemmerett til kvinner, sosiale goder, sykehus osv.

Hva i all verden babler du om? Hva pokker har dette med Frp å gjøre? Du har fått med deg at Frp har en kvinner som leder?

Skal AP få skylden for kommunismen fordi de er på venstresiden, forresten?

frp har fått seg en enorm velgergruppe på grunnlag av halvrasister som ikke liker innvandrere?

Du som ikke engang vet noe om Frp skal ikke uttale deg for mye om Frp-velgere.

lover ignorante mennesker gull og grønne skoger

Her beskriver du jo dagens regjering.

Men nå kan du svare på innlegget mitt:

1. Hvorfor lister du opp en haug med ting dagens regjering har feilet på når du snakker om Frp?

2. Hva har "vi har gratis sykehus" med Frp å gjøre?

3. Hvor har du det fra at Frp ikke vil la alle "drikke av skålen"?

4. Hva får deg til å tro at kutt ikke er ønskelig eller nødvendig?

5. Hvor har du det fra at "de med minst må betale mer"?

6. Leste du faktaopplysningen jeg ga deg om at FRP VIL HEVE MINSTEFRADRAGET?

7. "Nestekjærlighet" er at pasienter dør i sykehuskø?

Lenke til kommentar
for å si det sånn: frp'ere er og vil nok alltid være kapitalister.

I og med at SV elsker kapitalismen nå som de får nyte godene av det og pengesekken til Halvorsen fylles, så er dette et hysterisk morsomt utspill fra deg.

Jeg ville lagt min tillit på venstrefløyen. Vi trenger noen radikale tilpassninger nå og da er nok ikke veien mot høyre veien å gå.

Så dagens feilslåtte sosialisme er bedre enn muligheten for forbedringer?

jeg merker at folk lar seg påvirke av media som setter de rødgrønne opp i et hjørne de noen ganger ikke kommer seg ut av.

Dette hjørnet er det da de selv som har satt seg i.

Det er fortsatt et helt år igjen til neste valg, men likevel begynner vi nå med å se på hva de har gjort galt og hva som kunne vært gjort bedre.

Ja, Gud forby at vi har et kritisk syn på de som sitter med makten. I beste Sovjet-stil burde det være FORBUDT å kritisere regjeringen!

Hvis du og jeg vil ha det samfunnet vi har nå om ikke bedre bør vi stemme på enten AP eller SV.

Det samfunnet vi har nå har enorme mangler. Folk dør i sykehuskø og må ligge på gangen, for eksempel.

Det er ekstremt uærlig og uredelig å late som alt er helt fint. Litt Stalin-aktig, egentlig.

Lenke til kommentar
Du skjønner det at hvis FrP hadde hatt ett funksjonabelt partiprogram

:lol:

Tror ikke du skal uttale deg for mye om noe du ikke har lest engang.

Det jeg sa var at de ønsket å stimulere økonomien under høykunjunkturen vi har hatt de siste årene. Og vi ville sett langt verre konsekvenser, hadde FrPs finanspolitikk vært iverksatt slik de ønsker.

Nei, det hadde vi ikke.

Når det gjelder: "Du ser ikke at hvis folk kjøper flere varer så blir det flere arbeidsplasser fordi man må dekke etterspørselen?"

Det er ikke nødvendigvis sikkert, gitt at man får en økning i privat konsum og private realinvesteringer, som gir en økning av BNP, gir det ikke nødvendigvis flere arbeidsplasser. Gitt at markedet allerede er fullt, fører det rett og slett bare til inflasjon.

"Det er ikke nødvendigvis sikkert"... :lol:

Ett annet alternativ er at økt etterspørsel ikke nødvendigvis flytter tilbudskurven, men fører til økte priser fremfor å etterkomme etterspørselen (profittmaksimering).

Da går du ut ifra at man fører en AP-politikk der det straffer seg å dekke etterspørsel.

Gratulerer med å atter en gang presentere ett kunnskapsløst innlegg. Skulle nesten tro du parodierte det jeg skrev ovenfor:

Ett standardsvar fra din side, du ønsker selvfølgelig ikke å utdype for det har du ikke evnene til? Du vet, litt argumentasjon, noe som du kan trekke fram som kan påvise den manglende kunnskapen om FrPs politikk?

Neida, det er som vanlig bare "Nei" og "Nei, slik er det ikke" "Haha, mener du virkelig det inv_biggrin.gif" og "Det er du som tar feil", "Det er feil", "Nei, slik er det ikke".

Tror aldri jeg har sett deg bruke ett -"-, FORDI [argument] og [argument], hvis du bare ser på [kilde] og [referanse] så vil du skjønne at det er feil. Du er ikke en debattant, du er bare en ja/nei-maskin med innebygde kommentarer.

AP-politikk der det straffer seg å dekke etterspørsel? Huff, du klarer å lire av deg så jævlig mye dumt.

Tips: http://www.amazon.com/Economics-David-Begg/dp/0077119665

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Vel, det var under oppganstider i aksjemarkedet at dette skjedde.

FRP mistet naturligvis stemmer på grunn av finanskrisen, men det er nå nylig.

Hvis jeg ikke husker feil, så gikk Frp tilbake hovedsakelig etter finanskrisen.

Finanskrisen er ikke over ennå, så hvordan FRP skal gå ned etter finanskrisen virker for meg ganske tøvete. Hvordan det er relevant glemte du også.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gratulerer med å atter en gang presentere ett kunnskapsløst innlegg.

Gratulerer med flere personangrep.

Finanskrisen er ikke over ennå, så hvordan FRP skal gå ned etter finanskrisen virker for meg ganske tøvete.

Etter at finanskrisen SATTE I GANG da. Herregud, var det så forferdelig vanskelig å skjønne hva jeg mente?

Hvordan det er relevant glemte du også.

Det er relevant for påstander om hvorfor Frp går tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...