boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg aner ingenting om finanskrisen selv, men vet at finanskrisen har ført til færre velgere til FRP, som uansett er positivt. Så at ordleggingen min foreslo noe annet, beklager det. Endret 26. oktober 2008 av xBoffen Lenke til kommentar
reverto Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Nå selger Coca Cola fysiske produkter. For Frp er politikken "produktet", og det finner du på frp.no. Om det er det som står skrevet på frp.no som er frps "produkt", hva kaller du da det dem faktisk gjør? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Forhåpentligvis har finanskrisa fått folk til å forstå at FRP må holdes unna makta. Fordi? Bensinprisene har jo nå gått ned Et lite paradoks er jo at FrP-velgere tror på offentlig helsevesen. En stor del av Fremskrittspartiets velgere mener at det offentlige fortsatt bør ha ansvaret for all velferd, viser en undersøkelse Norstat har gjort for NRK. I undersøkelsen svarer 47 prosent av Frp-velgerne at de er helt eller delvis enig i påstanden at det offentlige bør ha ansvaret for all velferd i Norge. 27 prosent er helt enig og 20 prosent delvis enig. 15 prosent er helt uenig i påstanden, mens 14 prosent er delvis uenig. E: Info Endret 26. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 En kan da lure på hvorfor de stemmer på FRP? Tror da ikke at innvandringspolitikken deres ene og alene utgjør god nok grunn til å stemme på de? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Tror dere innvandringspolitikken er utslagsgivende for de som stemmer FrP? Det tror ikke jeg! Lenke til kommentar
reverto Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Forhåpentligvis har finanskrisa fått folk til å forstå at FRP må holdes unna makta. Fordi? Bensinprisene har jo nå gått ned Et lite paradoks er jo at FrP-velgere tror på offentlig helsevesen. En stor del av Fremskrittspartiets velgere mener at det offentlige fortsatt bør ha ansvaret for all velferd, viser en undersøkelse Norstat har gjort for NRK. I undersøkelsen svarer 47 prosent av Frp-velgerne at de er helt eller delvis enig i påstanden at det offentlige bør ha ansvaret for all velferd i Norge. 27 prosent er helt enig og 20 prosent delvis enig. 15 prosent er helt uenig i påstanden, mens 14 prosent er delvis uenig. E: Info Det som kanskje er mer interessant er at et flertall av Fremskrittspartiets velgere foretrekker et regjeringssamarbeid med Høyre, fremfor at FRP skal ha regjeringsmakt alene. Heh, altså, jeg tenker: hva faen er det for slags holdning? Er enig i at grandiosapartiet bør holde seg borte fra regjeringskontorene, men om tilhengerne selv ikke tror dem klarer det uten Høyre, hvem skal da backe dem inn i en enpartiregjering? Endret 26. oktober 2008 av reverto Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er enig i at grandiosapartiet bør holde seg borte fra regjeringskontorene. Er slike innlegg som gjør at flere velger og stemme FrP! Lenke til kommentar
reverto Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Apropos finanskrisa, xBoffen. Per Kristian Foss kom med noen velformulerte ord på søndagsrevyen i kveld. Det frie markedet, det krever også gode kontrollorganer. Dette er gammel teori. Ikke noe nytt. Det er en slags perversitet å tro at det frie marked ikke trenger noe som helst kjøreregler, lovverk og tilsynsorganer. Nok til å desillusjonere ethvert småtroll, tenker jeg meg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg registrerer at mange av dere faktisk har problemer med og komme med gode argumenter mot FrP, mye fjas og tull! Hva med noen godt dokumenterte utsagn som kan fastslå dette? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Tja, hva skal en si: Jeg misliker sterkt privatiseringen deres, jeg misliker ingen statlig støtte til ordentlig kultur, jeg misliker liten statlig støtte til de som ikke har det lett. Kort sagt, jeg misliker de økonomiske holdningene deres. For meg så er partipgrogrammet i seg selv et eneste stort argument imot. Men det er meg, jeg har mest sannsynelig en annen bakgrunn og andre sosiale standpunkt enn det du har. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Forhåpentligvis har finanskrisa fått folk til å forstå at FRP må holdes unna makta. Fordi? Bensinprisene har jo nå gått ned Et lite paradoks er jo at FrP-velgere tror på offentlig helsevesen. En stor del av Fremskrittspartiets velgere mener at det offentlige fortsatt bør ha ansvaret for all velferd, viser en undersøkelse Norstat har gjort for NRK. I undersøkelsen svarer 47 prosent av Frp-velgerne at de er helt eller delvis enig i påstanden at det offentlige bør ha ansvaret for all velferd i Norge. 27 prosent er helt enig og 20 prosent delvis enig. 15 prosent er helt uenig i påstanden, mens 14 prosent er delvis uenig. E: Info Er dette virkelig så rart? Se bort i fra dogmer og fjas fra andre politikere så har jo FrP vært det partiet som alltid har hatt størst utgift på helsevesenet. Tenk på personer som Alvheim. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Om det er det som står skrevet på frp.no som er frps "produkt", hva kaller du da det dem faktisk gjør? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det de faktisk gjør skal være det som står i programmet. At enkeltpolitikere kan ha egne meninger er en annen sak. Frp er ikke like flinke til å piske politikerne sine til å ikke si meningene sine som andre partier. Det som kanskje er mer interessant er at et flertall av Fremskrittspartiets velgere foretrekker et regjeringssamarbeid med Høyre, fremfor at FRP skal ha regjeringsmakt alene. Hvor har du dette fra? Frp med regjeringsmakt alene blir en umulig oppgave hvis de ikke har mer enn 50% av stemmene. Derfor sier det seg selv at hvis alternativet er en mindretallsregjering med Frp eller en flertallsregjering sammen med Høyre, så er sistnevnte et bedre alternativ. Dessuten er det mindre nedrakking og løgnaktig drittslenging mot Høyre, så det kan bidra til å roe ned de usaklige angrepene mot en blandet regjering. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg misliker sterkt privatiseringen deres Hva, helt konkret, misliker du ved det? jeg misliker ingen statlig støtte til ordentlig kultur Du mener altså at myndighetene skal bestemme for deg og meg hva som er bra kultur? At myndighetene skal velge bra og dårlig kultur? At myndighetene skal bruke kulturen til å forme folkets oppfatninger? Minner om fascisme/nazisme/kommunisme... jeg misliker liten statlig støtte til de som ikke har det lett Hvem da, helt konkret? Kort sagt, jeg misliker de økonomiske holdningene deres. Hva mener du med dette, helt konkret? For meg så er partipgrogrammet i seg selv et eneste stort argument imot. På hvilken måte? Har du et par konkret eksempler? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 FrPs finanspolitikk er det største problemet, de har en uforsvarlig økonomisk politikk (deregulering og sterk stimulus av den norske økonomien var noe de ønsket når vi var på topp i en høykunjunktur) og det er også hovedproblemet i samarbeidet mellom Høyre og FrP. FrP vinner på mange enkeltsaker, men den helhetlige politikken er dårlig, og særlig det økonomiske aspektet. Så spørs det vel om de i det hele tatt kunne fått gjennomført den selv med flertall. Når de møter fagstyrene i finansdepartmentet som muligens ville satt en praktisk stopper med tanke på hva slags konsekvenser det kan få. Men om de hører på fagfolk er jo en annen sak. Skulle FrP havne i regjeringskontorene med høyre, så får vi håpe høyre får gjennomslag for sine økonomiske planer fremfor FrP. Spørs hvor aktuelt det er da. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Tror dere innvandringspolitikken er utslagsgivende for de som stemmer FrP? Det tror ikke jeg! Jo, det tror jeg. Hvis FRP bestemmer imorgen at de skal følge samme innvandringstaktikk som SV, vil nok FRP halvere seg til neste valg. Innvandringsaken er hva som har ført til at FRP har fått så mange stemmer. Bare legg merke til hva som skjedde når AP gjorde noen tiltak. Masse FRP-ere stakk til AP. Jeg kan ikke tenke meg noen mindre viktig sak for FRP enn innvandringensaken. Endret 27. oktober 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 FrPs finanspolitikk er det største problemet, de har en uforsvarlig økonomisk politikk (deregulering og sterk stimulus av den norske økonomien var noe de ønsket når vi var på topp i en høykunjunktur) Nei, finanspolitikken er ikke det største problemet. Det er bare noe desperate Frp-motstandere griper til for som vanlig å skylde på Frp for alt som skjer selv om Frp aldri får mulighet til å sitte med makt. den helhetlige politikken er dårlig Det tror du bare fordi du ikke har satt deg inn i partiets politikk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jo, det tror jeg. Hvis FRP bestemmer imorgen at de skal følge samme innvandringstaktikk som SV, vil nok FRP halvere seg til neste valg. Dette er kanskje og sette det på spissen, men hvis FrP blir mer lik SV ville nok mange flyktet av andre grunner enn innvadring. Er personlig uening med SV i mer enn "bare" innvandrings politikken. Innvandringsaken er hva som har ført til at FRP har fått så mange stemmer. Bare legg merke til hva som skjedde når AP gjorde noen tiltak. Masse FRP-ere stakk til AP. Jeg kan ikke tenke meg noen mindre viktig sak for FRP enn innvandringensaken. Hvis dette er tilfellet (kan ikke avkrefte eller bekrefte dette) så hviser jo dette at vi Nordmenn er mer en gjennomsnitt opptatt av innvandring. Andre politiske partier ville da gjor klokt i og være mer restriktiv innen dette området. Som du sier valgte mange og løpe til AP i sommer, selvom jeg tror dette svinger veldig. Jeg tror forsatt at de som stemmer FrP gjør det av andre grunner en innvandrings politikken deres, selvom også den også veier tungt for mange. Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Frp-Politikken som forsvant Endret 29. oktober 2008 av Psychotron Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ble de ikke noen PU boliger til dere? Det var trist Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Spørsmålet er om dette er en indikasjon på hvordan FrP vil opptre i regjering, og hvordan velgerne i så fall vil reagere. Det interessante her i Bergen er at FrPs velgere tilsynelatende ikke har reagert i det hele tatt. Tvert om, FrP har gjort et giganthopp siden både 2005 og 2007 og er nå Hordalands største parti, ifølge den siste målingen til BT. Det virker som om velgerne ikke kobler FrP med innsatsen i posisjon lokalt. Så har da også partiet gått veldig stille i dørene i det siste, kanskje ikke så rart når skrytelisten er såpass mager. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå