Spenol Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Høyre-topp refser Frp - Dette er bare spill. Det viser at Frp er mer opptatt av å sikre seg oppmerksomhet i media enn av å finne samlende løsninger, sier Sanner. Han understreker at krisetiltakene er en rent markedsmessig pakke, som ikke inneholder noen form for subsidiering av bankene. Høyre-representanten mener forslaget fra Frp er oppsiktsvekkende, og viser til at Frp tidligere har vært en varm forsvarer av bonusordninger og høye lederlønninger i næringslivet. Nok et eksempel på at Frp ikke har noen bestemt offisiell politikk, men er villig til å si hva som helst for å få fremstå som fornuftige ledere med bakkekontakt, som til enhver tid føler folkets sinne og fortvilelse. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Om du er ute etter informasjon om FRp. er dette det beste stedet: FRP.NO Der finner du program, alt. budsjett og alle detaljer om alt en ellers ønsker å vite. Tillegg; Frp har i flere år terpet på, at de vil leie inn stor mengde utenlandsk arbeidskraft til å ruste opp veinettet. Det er vanskelig nok og finne informasjonen, og det er ikke alltid sånn at de fleste går til siden for å bli opplyst, men de ville ikke ha blitt det om de dro til siden heller. Ja, de fleste vet at de ønsker utlandsk arbeidskraft, men ikke at de ønsker bare å øke statsbudsjettet etter mengden ekstra som blir brukt på utlandsk arbeidskraft. La meg ta for meg et av utsagnene til FRP og vise hvordan en som ikke stemmer på FRP vil svare. Legg merke til at de aldri nevner noe særlig om at den ekstra summen skal bare brukes på utlandsk arbeidskraft, og hvor mange idiotiske uttaelser som er der. Den som har skrevet dette burde skamme seg. FrP blir stadig kritisert for å tappe det såkalte oljefondet. Det er feil. FrP har ikke brukt en eneste olje-krone, ennå. Vi tilfører oljefondet – som nå er omdøpt til navnet ”Statens Pensjonsfond – utland” nesten like mye som regjeringer. Påstandene om at vår politikk vil medføre inflasjon og renteøkning, er tilbakevist av Statistisk Sentralbyrå , som har regnet på vårt budsjettalternativ. For øvrig har renten økt 12 ganger siden 2005. I FrP`s alternative statsbudsjett for 2007 foreslo vi å redusere overskuddet med 23 mrd kroner, hvorav 7 mrd på et utenlandsbudsjett. Til sammenligning med et statsbudsjett som har en utgiftsside på 713 mrd kroner får dette konsekvenser som altså er positive ikke negative. FrP ønsker et utenlandsbudsjett for å skille ut investeringer som ikke har innvirkning på norsk økonomi, f.eks kjøp av sykehusutstyr, eller nye transpoertfly til forsvaret. Oppussing av skoler, sykehjem og bygging av veier vil heller ikke få særlig innvirkning. FrP står som alltid for en politikk hvor målet er lavere skatter og avgifter, kutt og effektivisering i offentlig sektor, og høyere grad av samfunnsøkonomisk lønnsomme investeringer i vei, helsevesen, skole, politi og fengselsvesen forsvar, og mere. Fremskrittspartiet mener en må se på hva en bruker penger på – ikke bare at de brukes. Det er sunn fornuft å bruke mer penger på investeringer i varige verdier – som veier, maskiner og utstyr til helsevesenet og en god skole for våre barn. 1. Vi snakker faktisk om deres poltikk som dere planlegger å fullføre. FRP har også manipulert resultatene fra SSB til sin egen fordel. De kan ihvertfall ikke bevise at de ikke har det, og da kan de ikke bruke det argumentet. Hvis de sier at SSB sier at de har riktig, kan de ikke i det minste forklare hvorfor de har rett. 2. Idiotisk populistisk argument for folk som ikke forstår økonomi. 3. Og? 4. Dette baserer du på konklusjonen at det ikke har negative konsekvenser å bruke oljepenger, og dette baserer du på deres interpasjoner av SSB statistikkene. Her er det også 13 milliarder som skal bli brukt på norsk økonomi. Vil ikke det føre til inflasjon? 5. Hvorfor vil ikke oppusning kreve penger av norsk økonomi når arbeiderene er ofte norske, og om de ikke er norsk må de bo her og kjøpe norsk mat. 6. Hvordan skal de effektivisere? Betyr det å gi mindre penger? Er det lurt å invistere i forsvar og kanskje se over det du skriver først? 7. Dere nevnte ingenting om hvordan dere skal lage en god skole. Dere sa at de skulle pusse opp skolene. Selv om jeg ikke helt vil stå bak det jeg skrev nå, vil det være spørsmålene som kommer opp fra en inteligent person som ikke vet veldig mye om FRP. Når man ikke kan finne ordentlige forklaringen verken i media, eller på siden deres tviler jeg på at folk vil stemme på dem. FRP har ikke vært særlig flinke til å opplyse hva de egentlig mener, og da skremmer de vekk inteligente folk som ikke vil forkaste det de har lært på skolen, fordi FRP sier at SSB er enig med dem. I virkeligheten trenger de det ikke. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Høyre-topp refser Frp Nok et eksempel på at Frp ikke har noen bestemt offisiell politikk, men er villig til å si hva som helst for å få fremstå som fornuftige ledere med bakkekontakt, som til enhver tid føler folkets sinne og fortvilelse. Og det fortset. Halvorsen ønsker Frp velkommen etter. Finansminister Kristin Halvorsen (SV) mener Frp har gjort en gledelig helomvending i spørsmålet om bonuser til næringslivsledere. – Fremskrittspartiet har aldri brydd seg om bonuser eller belønninger for toppledere tidligere, men tvert imot sagt at vår holdning springer ut av misunnelse og smålighet. Dette er en gledelig politisk helomvending fra Siv Jensen, sier Halvorsen til NTB. Endret 22. oktober 2008 av blackcurrant Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hvorfor det? Fordi liberalister er psykopater. Hvorfor det? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hmm, en ting jeg har lurt litt på, hvorfor vil egentlig Frp ha strengere straffer? Tenker de ikke noe på rehabilitering og slikt? Blir jo ikke noe mindre kriminalitet av høye straffer? De støtter vel menneskerettigheter og slikt? De er vel ikke for dødsstraff håper jeg? Er vel egentlig ingen av de andre partiene på stortinget som er for å øke straffene? Noen som kan svare på dette? roberteh™ eller noen av dere andre? Takk Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hmm, en ting jeg har lurt litt på, hvorfor vil egentlig Frp ha strengere straffer? Tenker de ikke noe på rehabilitering og slikt? Blir jo ikke noe mindre kriminalitet av høye straffer? De støtter vel menneskerettigheter og slikt? De er vel ikke for dødsstraff håper jeg? Er vel egentlig ingen av de andre partiene på stortinget som er for å øke straffene? Noen som kan svare på dette? roberteh™ eller noen av dere andre?Takk For det første: Strengere straffer behøver vel ikke gå på bekostning av, eller være en motsetning til rehabilitering osv. Det er mulig å fokusere på mer enn en side av problemet vet du. Selvsagt vil strengere følger for hva en gjør, ha effekt. Og da med det for øye å avskrekke flest mulig fra å ta sjanser, ikke sant. Det er det som er poenget, ikke noe slags hevngreier eller noe sånt. Om det var like strengt å gjøre et innbrudd og ødelegge et privat hjem, som å for eks skyte en politiker, ville det helt sikkert blitt mye færre innbrudd. Dette bare som en illustrasjon. Jo strengere, jo færre tar sjansen. Til "Camlon"; For å være ærlig, hverken gidder jeg eller har tid å fordype meg i det flisespikkeret eller hva du legger opp til. Du får ha meg unnskyldt.. Skal nøye meg med å si, at jeg er enig med Frp at det trengs et ekstraordinært løft på visse viktige områder. Det kan bli vanskeligere senere. Så fikk heller mindre viktige ting (som Operahus osv) heller vente. Nå er jeg langt fra noen ihuga "frepper", det er mer at de andre viser seg lite imponerende. Nå har vi hatt drassende et etterslep i helse, skole, politi, vei m.m i noen tiår. Det holder bare ikke mener jeg, når de tar seg råd til så mye uviktig. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hmm, en ting jeg har lurt litt på, hvorfor vil egentlig Frp ha strengere straffer? Tenker de ikke noe på rehabilitering og slikt? Blir jo ikke noe mindre kriminalitet av høye straffer? De støtter vel menneskerettigheter og slikt? De er vel ikke for dødsstraff håper jeg? Er vel egentlig ingen av de andre partiene på stortinget som er for å øke straffene? Noen som kan svare på dette? roberteh™ eller noen av dere andre?Takk Frp er for dødsstraff i krig: http://www.frp.no/?module=Articles;action=...cShow;ID=14336/ Offisielt er de ikke tilhengere av dødsstraff i det sivile rettssystemet, men det er neppe på grunn av politisk overbevisning - snarere at de ikke tør å stå frem med de mest ekstreme meningene sine. Uansett hva Fremskrittspartiets politikere tør å mene om dødsstraff i det offentlige rom, er det liten tvil om hva velgerne deres mener. Jeg siterer fra en spørreundersøkelse utført av MMI: Spørsmålet i MMI-undersøkelsen var: "Er du for eller mot å gi norske domstoler mulighet for å idømme dødsstraff i fredstid for personer som har utført særdeles grove drap - eller har du ingen formening om dette?" Fremskrittspartiet på topp Klart flest Fremskrittsparti- velgere åpner for dødsstraff i Norge, hele 35 prosent sier ja til dette. Bortsett fra RV der ingen aksepterer dødstraff og KrF der bare fire prosent gjør det, ligger de andre partiene mellom ni og 15 prosent som åpner for dødsstraff. Spørsmålet var: "Mener du det er riktig eller galt at andre land benytter dødsstraff mot personer som er ansvarlige for å ha tatt livet av mange tusen mennesker - eller har du ingen formening om dette?" Politisk tilhørighet slår sterkt ut i dette spørsmålet: Hele 61 prosent av Fremskrittspartiets velgere går inn for dødsstraff i disse tilfellene. Deretter følger 39 prosent hos Høyre, 29 prosent blant Ap- og Sp-velgere, 23 prosent i Venstre, 20 prosent i RV og 12 prosent i SV. Kilde: http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/7A9007...12570D9003A5A3F Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Offisielt er de ikke tilhengere av dødsstraff i det sivile rettssystemet, men det er neppe på grunn av politisk overbevisning - snarere at de ikke tør å stå frem med de mest ekstreme meningene sine. Hmmm.. virker som en drøy påstand. Kan ikke se for meg at S. Jensen ønsker å få personer drept. Er klar over at en del folk blant arbeiderklassen har en sånn vulgær lettvint omgangstone "ta å skyt dem!" og det som verre er. Men jeg tror neppe Frp ville innført sivil dødstraff. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er også skremt av tanken på at FrP kanskje kan komme til makten. Og det er basert mer på FrPs partiprogram enn på hva andre har sagt om partiet. Jeg kan ikke nok om makroøkonomi til å vite hvilke konsekvenser FrPs politikk vil få økonomisk sett, men jeg er sterkt bekymret for hvilke konsekvenser det vil få for naturbevaring, klima, helse, folk med lite midler og forhold til andre kulturer og religioner ("ikke-vestlige", som FrP skriver i sitt program). Der er jeg redd det kan gjøres ubotelig skade Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hvorfor? Hva konkret er skummelt med mindre innvandring, større budsjetter, bedre infrastruktur og kortere helsekøer. Dette er ikke en reel frykt. Skjønner ikke hvor dere har fått denne fra? Hvis dere har latt dere skremme av Martin Kolberg og sosialist nissene i SV, synes jeg ikke dere skal ta de så seriøst. Gi FrP en sjanse, det fortjener de og det gjør Norge også! Endret 23. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Som sagt: Jeg har gjort meg opp min mening hovedsaklig basert på FrPs eget partiprogram, ikke hva andre partier eventuelt har uttalt seg om FrP. Hvorvidt jeg tar debattanter seriøst når de omtaler andre partier som "nisser" er kanskje en annen sak. Endret 23. oktober 2008 av Tabris Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er ju helt klart at frp ska vare et liberalt parti med en vri der de er nærmere sverigedemokraterne,national front og det der danske folkepartiet i henhold til syn på alle med mørk hudfarge. Helt klart er ju att med frp ved makten blir det slutt på de fellesordningene som har vart gjeldende i norge siden ap byggde upp landet,så vanligt folk har fått pensionsordninger,sykepenger og tilgang på helsetjenester. Helt klart er at med en "liberal" tankegang er dette kun for dem som har råd til private løsninger,og en annen rangs om noe helsetilbud til de som ikke har råd( eller arbeidsgivere som betaler som i usa). Typisk frp og dess tilhengere er de svære i kjeften og aggresive mot sine antagonister,ligger litt i populismens natur,men klarer ikke at stå upp for sin politikk, og den ærligheten de skryter av er som bortblåst når de blir tatt med buksa nede etter att ha jukset med stortingsmiddler samtidigt som de ska "ta" bortimot alle andre for allt mellom himmel og jord. Så ja, er grunn til bekymring og att frp er ett parti for vanligt folk er bare tull, deres politikk er gunstig for den lille procenten i norge som må betale formueskatt,vanligt folk som hjemmesykepleiere f,eks taper så til de grader på frp´s politikk. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Frp ligger vel egentlig ganske nærme Venstre i Danmark, gjør de ikke? I Danmark har vel Venstre sittet i regjering endel år og de har vel ikke forandret så kjempe mye? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Vil man skaffe set et nyansert syn av FRP sin politikk så er det bare å lese partiprogrammet. Så kan du prøve å følge litt med i media og være VELDIG kritisk til informasjonen du blir servert. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Vil man skaffe set et nyansert syn av FRP sin politikk så er det bare å lese partiprogrammet. Så kan du prøve å følge litt med i media og være VELDIG kritisk til informasjonen du blir servert. Akkurat. Det er vel bare å medgi at man har med vinnere å gjøre ... men det er vel ikke så lett. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Vil man skaffe set et nyansert syn av FRP sin politikk så er det bare å lese partiprogrammet. Så kan du prøve å følge litt med i media og være VELDIG kritisk til informasjonen du blir servert. Det som står i partiprogrammet er greit, men det er skrekkelig langt. De fleste har ikke tid til å lese alle partiprogrammene til alle partiene og forstå det ordentlig i tillegg. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vil man skaffe set et nyansert syn av FRP sin politikk så er det bare å lese partiprogrammet. Så kan du prøve å følge litt med i media og være VELDIG kritisk til informasjonen du blir servert. Betyr det at om jeg går inn på hjemmesidene til Coca Cola at jeg vil få et nyansert bilde av Coca Cola Company og dets produkter også, da eller? Tror faktisk sjansen er større for at media kommer med noe nyansert stoff enn bedriften selv, for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Nok et eksempel på at Frp ikke har noen bestemt offisiell politikk Trollingen er i full gang ser jeg. At en Høyre-fjott rakker ned på Frp betyr at Frp er fæle greier? Morsomt, morsomt. Vil man skaffe set et nyansert syn av FRP sin politikk så er det bare å lese partiprogrammet. Så kan du prøve å følge litt med i media og være VELDIG kritisk til informasjonen du blir servert. Betyr det at om jeg går inn på hjemmesidene til Coca Cola at jeg vil få et nyansert bilde av Coca Cola Company og dets produkter også, da eller? Nå selger Coca Cola fysiske produkter. For Frp er politikken "produktet", og det finner du på frp.no. Det er der det står hva Frp ønsker for landet. Media er jo flinke til å lyve om Frp (og forsåvidt andre også), så nei, media er ikke nødvendigvis riktig sted hvis du vil finne ut hva partiet faktisk står for. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Forhåpentligvis har finanskrisa fått folk til å forstå at FRP må holdes unna makta. Jeg kan vel ikke komme med en "biased opinion", men jeg vet at mamma og søsknene mine hadde hatt vanskeligheter dersom FRP fikk utløp for sine politiske tanker. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Forhåpentligvis har finanskrisa fått folk til å forstå at FRP må holdes unna makta. Hvorfor? Har Frp skylden for finanskrisen? Du har fått med deg at finanskrisen til stor del skyldes demokratene i USA og deres pushing på at folk som egentlig ikke klarte å betjene lån fikk dem likevel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå