Gå til innhold

Begynne å trene hjemme, powerrack?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det veldig kjekt de få årene jeg har trent, men av de to kommersielle gymmene jeg har brukt, har det alltid vært plager. Prioritering av utstyr er helt rævva. Det finnes ett knebøystativ, og en benkpress. That's it. Resten av gymmet består av gyno-stoler. Knebøystativet okkoperes til stadighet av kvartbøy idioter og bicepsgutta. Benkpressen brukes mest av eldre damer til situps.

Greit nok, det går alltids (nesten) an å komme til på et eller annet vis, men det er slitsomt.

Det jævligste problemet (for meg), er musikken. (Musikk er for meg, en viktig del av treningen) Her spilles nrk-mp3 full guffe, hele tiden. Det er jævla lite motiverende å høre på *husker-ikke-artistnavn - "i kissed a girl" , eller dj-bikini-disco-fuck-something mens du prøver å konsentrere deg om ikke å falle på rævva når du kjører knebøy.

I dag var det enda verre enn vanlig. For en fuckings gang skyld var jeg helt alene på gymmet, og jeg spurte derfor den forbanna fjotten av en "instruktør" om det var greit at han skrudde ned musikken litt. Det kom ikke på tale. Neivel, jeg begynte og trene, og etter en liten stund dro jeg ut kontakten til høytaleren. Fyren merket etterhvert dette, og vi begynte å krangle... ugh. it never ends...

Så...

Er det noen her som trener hjemme? Og da tenker jeg på at dere har gått til innkjøp av iallfall et powerrack av en eller annen sort, samt litt frivekter (stort mer trenger man vel egentlig ikke).

Noen som har anbefalinger, eller tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe slikt du tenker på? Virker hvertfall som man får med de fleste øvelser her. Jeg sliter også for tiden med å utstyr på treningsenteret, knebøy stativet er nesten alltid opptatt, derfor må jeg ty til smith stanga. Musikken bryr jeg meg ikke særlig mye om, men jeg har tatt med mp3en min noen ganger. Dette kan jo være en løsning? Jeg kommer hvertfall til å bytte ut det nåverende treningstudioet med et av norges største, som jeg håper har flere utstyr tilgjengelig, når bindingen har gått ut.

Lenke til kommentar
Er det noen her som trener hjemme? Og da tenker jeg på at dere har gått til innkjøp av iallfall et powerrack av en eller annen sort, samt litt frivekter (stort mer trenger man vel egentlig ikke).

Noen som har anbefalinger, eller tanker rundt dette?

Gjorde litt research for en stund siden, men slo det fra meg pga. plassmangel. Planen var å kjøpe rack (evt. veggmontert knebøystativ fra gym2k), ol-stang med gummivekter og en billig benk.

Lagde meg følgende bokmerker:

http://www.idk.no/shop/ -- Har 2 billige racks (ca. 4000), men lite info i webshoppen. Ville valgt den beste racken, uavhengig om det følger med benk eller ikke.

http://www.sportsmaster.no/Andrestyrkeapparater-229-2-p.htm -- rack, benk og 130kg vekter for 8.5k

http://www.gym2000.com/produkter/apparater...ulv_veggmontert -- funker sikkert bra om du tør løfte uten sikring.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Har også sett litt på pakken fra sportsmaster, men må si at jeg tenker det samme som deg. Mangel på plass. Det ville nok fungert, men ikke så optimalt. Kommer til å slå det fra meg for en stund, men men et skikkelig rack er definitivt "drømmen" litt frem i tid. :)

Lenke til kommentar

Har definitivt tenkt tanken på å få meg et rack hjemme og kutte ut alt prakket med kommersielle gyms. Problemet er egentlig at det tilsynelatende finnes veldig få som selger rack her til lands, og de som finnes er ofte ikke gode nok.

Det racket fra Sportsmaster er ikke solid nok var det jeg kom frem til i alle fall. Hvis man finleser litt, så ser man at det står "maxvekt stang - 182 kg". Regner med dette betyr at sikkerhetspinnene ikke nødvendigvis tåler mer enn dette. Man skal ikke ha trent så fryktelig lenge før dette kan sette begrensninger på mange ting man kan ha lyst til å gjøre med et sånt rack. Og max 115 på nedtrekket er ikke all verden heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...