FWD Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg forsøker å bruke Rivatuner 2.11 sammen med et Sapphire 4870x2, men får det ikke til å fungere. Når jeg starter opp rivatuner får jeg meldingen "Warning! Cannot load Rivatuner64.sys driver. please ensure that this file exists in rivatuners folder and your user account has administrative rights". Deretter får jeg meldingen "Driver signing enforcement must be disabled in order to start riva tuner under vista x64. Do you want to disable driver signing enforcement right now and rebbot the system to apply the changes?" Har prøvd å restarte selvøflgelig, men det fungerer ikke. Får samme meldingen hver gang. Har også sjekket at rivatuner64.sys ligger i installasjonsfolderen. Noen som vet hva som er galt? Hvis jeg starter rivatuner og bare ignorerer alle meldingene får jeg ikke brukt programmet til å overklokke. Da står det bare "No supported drivers detected for this display adapter" under driver settings. Har lett litt rundt på nettet og sett at mange andre bruker rivatuner 2.11 til samme skjermkort, så det er vel heller ikke problemet. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Let litt rundt på nettet etter en driver (pass på at det IKKE er beta), last ned og instaler rivatuner på nytt.. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 En driver? Mener du skjermkortdriver? Der bruker jeg i såfall den nyeste, catalyst 8.10. Dersom det er rivatuner du mener bruker jeg den siste versjonen der og, 2.11. Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hvorfor bruke rivatuner når de nye catalyst driverne har viftekontroll? Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 nå har jeg aldri hatt ati kort, eller drivere til det Men rivatuner kan hvertfall lage "viftekontroll", dvs. at den setter vifta på f.eks 60% når tempen når 50 grader Lenke til kommentar
FWD Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg skal bruke rivatuner til å overklokke, ikke som viftestyring. (Og ja, jeg er klar over at man kan overklokke med CCC også, men liker rivatuner bedre pluss at der er det ingen øvre grense for frekvens) Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har ett HIS 4870x2 og kjører cat 8.10 drivere. Funker og stille viffte der. Men kjører du 64bit system?? Vet ikke hvordan rivatuner funker der.. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg kjører vista ultimate 64 bit. Catalyst fungerer, rivatuner gjør ikke det:-( Er primært for overklokkingens del jeg ønsker å bruke rivatuner. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Prøv og avinstaller catalyst og bare ha skjerkort drivere. Men tror det fungerte lell hos meg. Men det er i xp 32 bit da.. Installere rivatuner igjenn. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Avinstallerte skjermkortdriveren og catalyst control center. Innstallerte så kun skjermkortdriveren. Deretter reinstallerte jeg rivatuner 2.11, og da fungerte det. Kan nå kjøre low level system settings :-D Takk for all hjelpen :-) Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det var bra. Var sikkert konflikt mellom to programmer som er laget for og gjøre det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå