Gå til innhold

Da forsvinner Cosmos

Anbefalte innlegg

Da er altså Cosmos, eller Cosmosui erklært dødt av utvikleren(e) selv, selv så har Cosmos blitt mindre og mindre brukt fra min side, men noe fra denne herlige pakken har jeg ALLTID brukt!

Ønsker bare å sende en stor takk (selv om de selvførgelig ikke leser her) til utviklerne av denne geniale add-on pakken!

CosmosUI var den første add-on pakken jeg installerte til World of Warcraft og har vært kjernen hele veien!

Jeg syntes utviklerne fortjener all den oppmerksomheten og honøren de kan få!

Dette er vell kanskje det jeg hater allermest med utvidelsespakker til World of Warcraft, både store oppdateringer og større utvidelser ødelegger gjerne for diverse add-ons, de fleste klarer å bli holdt i livet av iherdige fans og World of Warcraft har en stor fordel med veldig god åpenhet for add-ons, samt en gigantisk spillerbase som lager add-ons!

Men slik som det var med The Burning Crusade så blir det nå igjen slik at flere add-ons rett og slett vil forsvinner, utviklere orker ikke å re-make hele add-onen sin for å virke med den nye utvidelsen som kommer, samtidig som Blizzard visstnok skal ha gjort live vanskeligere for add-on utviklere, hvordan vet jeg ikke helt men det skal visstnok være vanskeligere enn tidligere.

Men The Burning Crusade ble jeg ganske så irritert på Blizzard da jeg følte at TBC egentlig ikke gjorde så alt for mye positivt med spillet, og det at mange av mine faste add-ons forsvant gjorde at TBC for min egendel ødela mer enn hva jeg faktisk følte at jeg fikk igjen! World of Warcraft har jo også blitt et spill hvor add-ons spiller en kritisk rolle, når Blizzard fra starten la opp et løp som skulle tillate såpass lett modifisering av spillet og det da naturligvis dukket opp så mange gode add-ons så har det tatt helt overhånd og dette kan ikke Blizzard begynne å forandre på nå som at vi spillere faktisk har blitt vandt med diverse add-ons, enten skal du tillate add-ons og da gjør du det hele veien, eller så tillater du det ikke i det hele tatt!

Det triste med add-ons er jo det at noen vil forsvinne i nye og ned, og ved større utvidelser som TBC og WOTLK vil en større mengde forsvinner for godt.. Trist, men sant :(

CosmosUI har inneholdt mange add-ons som har blitt raskt og kontinuerlig blitt oppdatert nesten fra dag 1!

Nå er det hele altså slutt, selv om utviklerne har som mål og holde noen av de mest kjente i livet fremdeles.

For min del syntes jeg dette er en trist dag for World of Warcraft sitt add-on community, og for spillet generelt og jeg håper det virkelig ikke blir mange geniale add-ons som vil lide under samme skjebne som CosmosUI!

Da vil fremtiden vise om alt dette virkelig er verdt det, om WOTLK innfrir :)

Til nå kan jeg ikke si stort positivt om patch 3.0.2, har vært alle slags problemer, dette har kanskje vært den mest problematiske patchen til World of Warcraft til nå? La oss håpe Blizzard for has på tingene snart og at vi får mye bra innhold med WOTLK neste måned!

Nok engang en stor takk til alle utviklere av CosmosUI!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patch 3.0.2 gikk som en drøm her. Serveren vår var blant de første som kom opp, og har ikke hatt nedetid enda siden onsdag.

Var en del problemer med addons, men det meste fikk jeg fikset i går. Det er alltid irriterende når noen addons slutter å virke, men de fleste blir oppdatert etterhvert.

Det er såklart et problem at folk slutter å vedlikeholde addonsa de har laget, og det er jo synd for veldig mange som bruker disse. Men om en slik addon virkelig er så god at mange bruker den, tar ofte noen andre og lager en tilsvarende.

Det har skjedd med både mine actionbars, unitframes, chat-addon osv.

I starten er det irriterende med nye addons, men nå har de fleste utviklet seg til å bli bedre enn de som ikke virker lenger.

Cosmos har jeg aldri prøvd. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...