MadsOslo Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Er litt offtopic dette, men tenker dere økonomer vet litt av hvert;) Skal overlevere en pengegave som skal være til en reise, det er litt kjipt å bare gi en kontoutskrift. Noen som vet om en lur måte å gjøre det på? Hadde vært så kult med en sånn type stor sjekk som man ser ved ulike eventer, men banken leverer ikke ut sånne. Noen som vet å få tak i en slik? Takker på forhånd:) Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Dette kan du "få" hos banken din. Enten i vanlig liten versjon, eller i stor "tv-versjon". Men du må nok betale litt for å få det. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Lag en selv. Denne store sjekken har uansett ingen verdi, det er ikke denne mottaker tar med seg i benken for å heve for å si det sånn. Den fungerer bare som et symbolsk gavekort. Og siden det egentlig bare er et gavekort kan du jo velge om du vil lage den som en stor sjekk eller et morrsomt gavekort i annet format. Jeg lager ofte gavekort hvis jeg skal gi bort noe som er en pengeverdi eller ett gavekort til noe hvor selve verdikortet er kjedelig. Lenke til kommentar
MadsOslo Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ok takk for tipset Kan du i korte trekk si litt om hvordan du lager et slikt gavekort?? En kort tutorial for oss kreativt tilbakestående hehe.. har litt erfaring med photoshop, er vel det du tenker på? Eller enda bedre har du laget en slik før som jeg kan evt bruke som mal? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Siden det er snakk om penger til reise ville jeg lett etter bilder relevant for reisemålet og lagen en liten kolage, og prøvd å finne på en tekst som passer i forbinnelse med den spesifikke gaven. Feks; min mor drar sjeldent på kino hvis ikke jeg foreslår det eller inviterer henne. Jeg synes disse kinoturene er koselige så det har blitt en liten tradisjon å gi "gavekort" på en kinotur i morsdagsgave. Da pleier jeg å finne bilder eller kinoplakater fra filmer jeg vet kommer i relativt nær framtid og som jeg vet hun kanskje kunne likt å sett. Så skriver jeg noe sånt som; "Dette gavekortet gjelder en stk kinoforestilling." og i mindere tekst nederst på kortet "inkl. drikke, popcorn og transport til/fra kinoen." For en reise kan man feks skrive; "Bidrag til reisekassen i anledning tur til "reisemål" pålydende kr X " (bytt ut reisemål og X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå