Gå til innhold

Dårlig skjermbilde med Emine KVM

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i dag en BlackBox ServSwitch Jr KVM-switch. Fra starten av har jeg syntes det har vært for treg respons på mus gjennom denne, slik at jeg har en mus til hver av de to maskinene, tilkoblet utenom KVM-en. I sommer kjøpte jeg "ny" skjerm (Dell 2007WFP), og BlackBox-en støttet ikke den høye oppløsningen. Jeg kjører nå de to maskinene på henholdsvis VGA og DVI på skjermen. Med andre ord sitter jeg med en BlackBox "K-switch". Switcher kun tastatur gjennom BlackBox-en, og det er tungvindt.

Var så heldig at jeg fikk overta en Emine-switch fra en kompis. Den hadde blitt stående, han hadde ikke brukt den. Det er en Emine EM-820L. Denne har 8-porter, og er en 2-brukerswitch. Det var i utgangspunktet en veldig dyr sak. Jeg koblet den opp på mine to maskiner, men bildekvaliteten på skjermen var forferdelig. Kontinuerlige forstyrrelser og alt var seriøst uskarpt. For sikkerhets skyld koblet jeg den opp på en annen maskin og annen skjerm. Denne gangen bare på én maskin, for å om mulig eliminere problemer med jording, men problemet var det samme.

Er det noen som har erfaring med Emine EM-820L, eller tilsvarende Emine-switcher? Er vel forsåvidt inneforstått med at bildekvalitet gjennom analoge KVM-switcher kan være "så som så", men dette kan jo umulig være riktig... Skulle gjerne ha sendt en forespørsel til Emine, men finner ikke nettsidene deres.

Synspunkter?

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...