FCW Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Har en filserver som skal oppgraderes med 4 nye harddisker, står fra før 5 HD'er der. Har liten peiling på strøm og watt, så jeg lurer egentlig på hvor mange harddisker jeg kan koble til hver molex kontakt uten at det blir problemer med strømmen. Regner med å komme godt under antall watt som PSU'en leverer (400w tror jeg) Har fra før kun integrert GPU på HK'et, 1 SATA kontroller, Celeron CPU av nyere type, noen vifter (tenker å putte inn noen til)..og thats it. Er en Chieftec PSU, bør jeg satse på noe bedre kvalitet? FC Endret 18. oktober 2008 av FCW Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Disker trekker ikke så mye når de er på, men de trenger mye effekt for å starte opp. Det vil bli et problem hvis 9 disker skal starte samtidig. Du må vel ha en ekstra kontroller for å ha så mange disker. En god kontroller har 'staggered drive spin-up", dvs den slår på diskene en av gangen. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Disker trekker ikke så mye når de er på, men de trenger mye effekt for å starte opp. Det vil bli et problem hvis 9 disker skal starte samtidig.Du må vel ha en ekstra kontroller for å ha så mange disker. En god kontroller har 'staggered drive spin-up", dvs den slår på diskene en av gangen. Ja, har kjøpt et Lycom st-115 med 4 porter. Tror du jeg bør kjøpe en ny PSU, eller skal jeg bare prøve med den jeg har først? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ser ingen info om stagger spin-up på det kortet. Mulig det er bare mer avanserte kontrollere som har det. Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321183 Lenke til kommentar
FCW Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Tenker å kjøpe en ny PSU uansett, valget er mellom en Corsair 450W og en 650w. Skiller litt over 200 spenn. En har 6 SATA og den andre 8 SATA. Er vel bare dumt å ikke kjøpe den største, eller blir det litt overkill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå