Gå til innhold

For svak psu?

Anbefalte innlegg

Hei

Monterte mitt andre 4870 i maskinen i går, og når jeg starter spill så dør maskinen etter 30 sekunder. Den slår seg rett og slett av! Med et kort fungerer maskinen helt fint. Vet at det andre korte er i orden, da jeg har kjøpt det hos en kamerat av meg. Burde ikke 750w være nok?

Mitt oppsett

Asus Rampage Forumla x48

4 x 2 gb drr2 6400

2x 4870

4 Hdd

C2D q9450 @ 3.6

Antec 900, (3 x 120mm og 1 200mm vifte)

North Q Siberian Tiger vannkjøling

Psu. Corsair 750W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig der er i miste laget ja,siden den slår seg av eter 10-20sek med spilling. da har psu kjørt på peak power som den ikke klarer i mer en max 60sek. enten må du fjerne noe hw i pc'n eks hdd eller dvd-rom,ellers så må du bare kjøpe en bedre psu. thermaltake eller antec 850w anbefaler jeg på det varmeste. se hva jeg driver på en thermaltake 850w;)

så forøvrig en type som kjørte 9800gx2 i quad sli på en corsair 750 uten probleMer med en q6600 oc til 3,60ghz.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Ikke særlig informerende å høre at 750W holder i massevis når PSUn alikevel kneler.

At systemets PSU slår seg av under full last er BEVIS på at han kneler PSUen (på en eller annen måte).

Mulig det er tripping av +12v OCP som skjer, at det f.eks er mulig å distribuere/fordele PCI-Ex power kablene til grafikk korta annerledes.

Sies TX-750 er singel rail 60A , men det kan være OCP på PCI-Ex pwr out fordet , parvis eller enkeltvis.

En annen mulighet er jo at den gjeldende PSU har en defekt.

Det er en overklokket og overvoltet(sikkert)C2D Quad - havner fort langt over 100w (worst case) da.

2 x 4870 i CF ligger under 3D load ihh til xbitlabs på 260W +12v forbruk med stock setting.

( 3Dload test brukt: The first SM3.0/HDR test from3DMark06 running in a loop at 1600x1200 with 4x FSAA and 16x AF )

Mulig grafikk korta er overklokket også og drar enda mere .

Edit:

Det er en enkel greie å finne ut om det er PSU som slår seg av eller noe annet som temperatur i hk står for problemet.

Hvis PSU må resettes med av/på bryter for å skru på systemet igjen , eller man må vente 30-60 sekunder har PSUens beskyttelses mekanismer slått den av.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjørt egnede programmer som kontinuerlig logger til fil både cpu/chipsett og GPU temperaturer i bakgrunnen.

Deretter etter neste stopp sjekke resultatet i loggene.

Nå er jo 4870 dual slot kjølt med meningen at varmluft blåses ut.

Men noen hovekort har også liten plass mellom PCI-Ex 16x slottene så det kan være et det ene 4870 kortet overhetes.

Eller begge to kan medføre økt temperatur for cpu/chipsett.

Hovedkortets BIOS instillinger har jo default shutdown tresholds både på chipsett og cpu satt på som standard.

Sjekk hva disse står på.

Lenke til kommentar

Hei

Tempen på cpu er under på rundt 60 grader under prime95 testing. Så det er ikke temperaturen på cpu. På chipsettet har jeg ikke noe temperatur og forholde meg til.

Men nappet i går ut et av kortene og fyrte igang Crysis. Etter 45 minutters spilling hadde ingenting skjedd.

Dette får meg til å konkludere at det må være psuen som kneler.

Har testet begge kortene hver for seg, og det er ingenting galt med disse.

Når maskinen slår seg av med begge kortene i, står viften på psuen å går i 30-40 sekunder etterpå for å kjøle den, og psuen er da varm som fan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...