Bruker-111299 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hei. Jeg har en Pioneer subwoofer element i str. 12" og den lager en rar lyd, akkurat som noe ligger å vibrerer mot "cone"'en, men de trådene(?) som går inn mot elementet berører ikke noe, så det er utelukket. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 tja, kan være sprekk der du har skrudd inn skruene da, veit ikke jeg før du hat tatt en bilde og forklart litt mere ^^ men kan jo også være den e norme vibreringa som får noe annet til at den lager de lydene? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Har tatt ut elementet, fjernet midt-"conen" og sjekket trådene om det er de, men uten hell. Legger ved en liten film om hvordan det høres ut. http://www.youtube.com/watch?v=DZ_fzgzUD5o Den er enda ikke ferdig behandlet av YouTube, men blir det nok snart. Endret 18. oktober 2008 av da90el Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) ojsann, sånn lyd ja :S da må det være noe inni subwoofern da, hvis ikke du finner noe løsna uttafor der, men er den ødelagt a tru? men da hadde den gitt mere sånn dårlig lyd ville jeg tru, hehe nei nå ble jeg usikker kan du oppdatere etter en nøye analyse Endret 19. oktober 2008 av tranzer Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Har prøvd å "sjekke" talespolen ved hjelp av den vanlige trykke på elementet , og det er ingenting som skraper med mindre jeg trykker veldig skjevt på. Lyden er ikke forvrengt eller grøtete så jeg har utelukket at den er sprengt. Det er som sagt ikke trådene som lager lyd, så da vet jeg aldeles ikke:S Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 tja da veit ikke jeg noe mere, enn bare at den kan være ødelagt eller sprengt Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Jaja, kan vel ha det litt moro med den etterhvert. Skal jo såklart skaffe Focal eller lignende seinere;) Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 åja da, mange utvalg, som ground zero ^^ eller JL Lenke til kommentar
KHE Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 For meg kan det høres ut som den gule stabiliseringsmembranen er delvis gått opp i limingen... Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Hva gjør man med det da? Lenke til kommentar
KHE Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hva gjør man med det da? Kan prøve å lime det med en 2 komponent lim som fester på både tekstil og metall. E sub'en relativt ny, ville jeg reklamert på det. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Gjorde det samme med kuppelen, fordi jeg ville eliminere den, men da kan jeg prøve å "rive opp" stabiliseringsmembranen og lime den på nytt med noe skikkelig epoxy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå