Gå til innhold

Harddisken går og går uten stopp

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg gjør noe som helst på den nye pc'n med Vista Home Premium x64 så begynner hd'n å surre og gå i det uendelige før den faller til ro. Det kan ta 5-10 minutter med intens rattling. Jeg har funnet ut at den største synderen er "c:/system information(iuhek43h43ih2h4jk-3253t4-43 etc)". Den skriver hundrevis av mb før den gir seg. Hva er det den driver med og er det mulig å slå av dette? Min andre pc med samme vista'n oppfører seg absolutt ikke slik. Jeg slo at indeksering i håp om at dette ville fikse biffen, men nope!.

Har 4 gig minne, så det er ikke problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hardisken begynner mye mer å går når system restore blir for stort.

jeg for en vane, at jeg sletter system gjennopprettings punkter, en gang i uke utenom de siste.
ellers blir disse alt for store ( mange Gb ) og da blir det lange venting på defragmentering o.l.

i XP var det mulig å bestemme selv hvor stort gjennopprettings punkter kunne bli, men i vista går dette ikke ( etter min viten ?? )

du kan prøve smile.gif

lykke til

gi en tilbake melding hvis.... * og jeg har rett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg bruker ikke system restore. Spyware og annet jævelskap som ødelegger maskinen, bruker også å legge seg der, så når man tar en restore, følge dritten med...

Lenke til kommentar

Det hjalp noe å slå av System restore, men ikke mye. Det tar fremdeles ca 10 minutter fra desktopen dukker opp til maskinen (hd'n) faller til ro. Og mesteparten av dette skyldes at det leses hundrevis av megabyte fra de to spillene jeg har installert (dette ser jeg under "Resursovervåkning/disk"). Henholdsvis The Sims 2 med diverse expansions og Lego Indiana Jones. Hvorfor i alle dager tråler Vista gjennom disse under oppstart?

Trodde kanskje det var virusprogrammet som scannet dem under hver oppstart og slo det av, men uten hell. Startet msconfig for å se om EA hadde lagt inn noe dritt i oppstarten min, men nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå bruker windows update i lagre midlertidige filer på siste stasjonsbokstav. Prøv å få disken til å bli d og cd-rommen til å bli e eller noe sånt...

Selv vil jeg annbefale deg å ikke jobbe mot en ekstern disk og heller bare bruke den når du skal lare til eller lese ifra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...